ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیلگران: پلی استیشن ۴ تا سال ۲۰۱۸ از اکس باکس وان جلوتر خواهد بود

پلی استیشن ۴ به شکست دادن اکس باکس وان در بازارهای منطقه ای همچنان ادامه می دهد و تحلیلگران معتقدند در نهایت هم کنسول ژاپنی ها برنده میدان خواهد بود. با توجه به اعداد و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

پلی استیشن ۴ به شکست دادن اکس باکس وان در بازارهای منطقه ای همچنان ادامه می دهد و تحلیلگران معتقدند در نهایت هم کنسول ژاپنی ها برنده میدان خواهد بود.

با توجه به اعداد و ارقام کنونی، ساده خواهد بود که بگوییم پلی استیشن ۴ برنده میدان است اما تاریخ به ما آموخته که زود قضاوت نکنیم. پلی استیشن ۳ یک سال دیرتر از اکس باکس ۳۶۰ عرضه شد و در همان ابتدای راه با مشکلات بسیاری روبرو گشت که سبب افت فروش شدید آن شد.

اما حالا پس از گذشت سال ها، می بینیم که هر دو کنسول تقریبا به یک اندازه در سراسر جهان فروش داشته اند. اما تحلیلگران Strategy Analytics در ارتباط با موفقیت پلی استیشن ۴ در برابر اکس باکس وان شکی ندارند.

در ادامه مطلب با جزییات و آمار و ارقام بیشتر، این مسئله را مرور می کنیم.

تا به اینجای کار، پلی استیشن ۴ تقریبا در هر منطقه که بگویید فروش بیشتری نسبت به اکس باکس وان داشته. از زمان عرضه دو کنسول در ماه نوامبر ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۴، ژاپنی ها موفق شدند هر ماه اکس باکس وان را در ایالات متحده، خانه اکس باکس، شکست دهند. اما در طول دو ماه نوامبر و دسامبر، سونی تسلیم مایکروسافت شد و تاج و تخت پادشاهی را تقدیم کرد.

اما به محض اینکه تعطیلات سال نوی میلادی به اتمام رسید و قیمت اکس باکس وان برای مدتی کوتاه به ۴۰۰ دلار بازگشت، سونی دوباره از فرصت استفاده کرد و به صدر بازگشت.

سونی هفته گذشته اعلام کرد که ۱۸.۵ میلیون پلی استیشن ۴ در سراسر جهان به فروش رسانده در حالی که مایکروسافت آخرین بار در ماه نوامبر از تعداد ۱۰ میلیونی کنسول های عرضه شده به بازار خبر داد.

بعید به نظر می رسد که مایکروسافت عقب نشینی کند، هنوز روزهای اول این نسل را می گذرانیم و هیچ چیز مشخص نیست. با چند استراتژی جذاب، بازار می تواند تغییری عمده به جهت کنسول دیگر پیدا کند. اما تحلیلگران شرکت Strategy Analytics معتقدند تغییری به آن صورت رخ نخواهد داد و پلی استیشن ۴ تا سال ۲۰۱۸، به میزان ۴۰ درصد از اکس باکس وان پیش خواهد بود.

در گزارشی که GamesIndustry منتشر کرده، این شرکت تحقیقاتی می گوید تا سال ۲۰۱۹، به میزان ۸۰ میلیون واحد پلی استیشن ۴ در بازار خواهد بود و میزان رشد و فروش به پلی استیشن ۲ بسیار نزدیک است. در سوی دیگر میدان، مایکروسافت ۵۷ میلیون کنسول به بازار می فرستد.

Strategy Analytics می گوید بازار کنسول ها زنده و شاداب است و گیمرها سریع تر از گذشته به سوی سخت افزار جدید حرکت می کنند. آن ها می گویند اگر حالا افتی در برخی قسمت ها مشاهده می شود، به علت مهاجرت دارندگان کنسول Wii به سوی بازار بازی های تلفن های همراه و تبلت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • ali
    ali | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    ول کن بره هرچی بگی اینا حرف خودشونو می زنن سونی بهترینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی