ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت گجت ایرانی مضراب برای تبلت و موبایل

یک پژوهشگر ایرانی گجتی به نام مضراب را برای نوازندگی موسیقی از طریق تبلت و تلفن همراه ساخته است. خالق این دستگاه حمیدرضا رحمانی نام دارد و عنوان «مضراب تبلت» را بر آن نهاده. این محقق ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

یک پژوهشگر ایرانی گجتی به نام مضراب را برای نوازندگی موسیقی از طریق تبلت و تلفن همراه ساخته است. خالق این دستگاه حمیدرضا رحمانی نام دارد و عنوان «مضراب تبلت» را بر آن نهاده.

این محقق ایرانی درباره محصول خود اظهار کرد: با توجه به تلفیق فناوری و هنر و در نظر داشتن نقش انکار ناپذیر مضراب در انتقال ایده های نوازندگان، تصمیم به ساخت آن گرفتم.

وی افزود: مضراب تبلت گجتی برای اپلیکیشن های موسیقی ایرانی و خارجی است که کاملا شبیه نوع واقعی عمل می کند و با آن می توان در دستگاه های هوشمند، آسانتر به تمرین نوازندگی پرداخت.

رحمانی گفت: مضراب واقعی سنتور، روی تبلت و موبایل کار نمی کند، ولی با استفاده از «مضراب تبلت» و اپلیکیشن های موجود برای موسیقی به راحتی می توان نوازندگی کرد و مشکل کار با این نرم افزارها را حل نمود. گجت مضراب می تواند برای سنتور ایرانی، درام و موارد مشابه به کار رود و مورد استقبال هنرمندان جهان قرار گیرد.

وی توضیح داد: این مضراب در دو رنگ مشکی و سفید موجود است و به گونه ای طراحی گردیده، که شبیه به پوست دست برای صفحات لمسی خازنی عمل می کند.

به گفته این مخترع، مدل مشکی رنگ این ابراز حرفه تر است و دقت بالایی در تسریع نوازندگی دارد و رنگ سفید آن نیز ویژه بانوان طراحی شده.

رحمانی اضافه کرد: این مضراب روی موبایل های Galaxy S4, S5, Note 2, Note 3 و One M8 بدون داشتن محافظ صفحه تست شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی