ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی گوگل گلس با هولولنز مایکروسافت رقابت خواهد کرد [شایعه]

تقریباً حدود یک ماه پیش و در حالیکه هیچکس انتظارش را نداشت گوگل پروژه عینک خود را بدون سر و صدای زیادی متوقف کرد. پیش تر در دیجیاتو نیز مطلبی در همین رابطه منتشر کردیم و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

تقریباً حدود یک ماه پیش و در حالیکه هیچکس انتظارش را نداشت گوگل پروژه عینک خود را بدون سر و صدای زیادی متوقف کرد. پیش تر در دیجیاتو نیز مطلبی در همین رابطه منتشر کردیم و به صورت مفصل به دلایل توقف این پروژه پرداختیم.

یک هفته پس از خبر ناخوشایند کنار گذاشته شدن گلس، مایکروسافت از هولولنز یا همان هدست واقعیت افزوده خود پرده برداشت و تحسین بسیاری را در دنیای تکنولوژی بر انگیخت. اما حالا و بنا به اخبار رسیده ظاهراً اهالی مانتین ویو بیکار ننشسته اند و قصد دارند به جد پروژه ی عینک خود را احیا کرده و به جنگ ردموندی ها بروند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تا به امروز تقریباً همه بر این باور بودند که حداقل فعلا برای هولولنز مایکروسافتی ها رقیبی جدی وجود ندارد، ولی به نظر می رسد گوگل قصد دارد با نسل بعدی عینک اش اوضاع را تغییر دهد.

وب سایت 9t05Google در همین رابطه و در گزارشی نوشته است که غول دنیای جستجو حتی نمونه ای اولیه از این محصول را آماده کرده و در حال نمایش دادن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات آن با شرکای تجاریش است.

این وب سایت می افزاید پس از منحل شدن تیم قبلی تیمی جدید تشکیل شده و وظیفه ی توسعه و طراحی نسخه ی تازه ی عینک گوگل را عهده دار شده اند. هنوز اطلاعاتی وجود ندارد و منبعی نیز تائید نکرده که نسل بعدی گلس امسال رونمایی خواهد شد و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت یا خیر، ولی به نظر می رسد یکی از اهداف اصلی این پروژه و تغییرات صورت پذیرفته در آن رقابت با هولولنز باشد.

البته هولولنز مایکروسافت هم هنوز در دست توسعه قرار دارد و جزئیات و اطلاعات زیادی در مورد خود محصول و یا زمان دقیق ارائه اش منتشر نشده. اما با تفاسیر صورت پذیرفته به نظر می آید در ماه های پیش رو قرار است شاهد رقابتی جذاب و دیدنی در زمینه محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده باشیم، نبردی که احتمالاً برنده اش کسی نخواهد بود جز کاربران.

نظر شما چیست؟ آیا گوگل می تواند پروژه پیشین و ناموفق گلس را احیا کند و آیا این شرکت شانسی برای پیروزی بر رقیب دیرینه اش یعنی مایکروسافت دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • مجید
    مجید | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    نمی دونم چرا علاقه دارید بگید پروژه ناموفق... "آیا گوگل می تواند پروژه پیشین و ناموفق گلس را احیا کند"
    تنها دلیلش میتونه این باشه که شما، نویسنده مطلب، از ماهیت پروژه اطلاع نداشتید و ندارید.
    گلس یکی از موفق ترین پروژه های گوگل بوده، هست و خواهد بود.
    گوگل در حال توسعه هر دو سیستم گلس و تانگو هست و خروجی دو سال آینده انقلابی در تکنولوژی های پوشیدنی خواهد بود.
    هولولنز هم یک محصول عالی هست که نیاز به باز طراحی داره تا تجاری بشه.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲ اسفند ۱۳۹۳

    هنوز نه جامعه پذیرای هولولنز هستش نه عینک گوگل که شبیه هولولنز هستش اول باید یک بستر اَمن برای این تکنولوژی ساخته بشه بعد شرکتا دنبال توسعش باشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی