ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل های بدون راننده ولوو جاده های گوتنبرگ را در می نوردند

ولوو در نظر دارد که تا سال 2017 میلادی، 100 خودروی بدون راننده را روانه جاده ها نماید و امروز جزئیات بیشتری را در رابطه با این تصمیم منتشر نمود. کمپانی مورد بحث این پروژه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

ولوو در نظر دارد که تا سال 2017 میلادی، 100 خودروی بدون راننده را روانه جاده ها نماید و امروز جزئیات بیشتری را در رابطه با این تصمیم منتشر نمود.

کمپانی مورد بحث این پروژه را Drive Me خوانده و اعلام نموده که در ابتدا، ناوگانی متشکل از 100 دستگاه خودروی بدون سرنشین را وارد خیابان های گوتنبرگ خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

فناوری به کار گرفته شده در این خودروها به مجموعه ای از حسگرها وابسته است که هدایت ماشین را در بزرگراه ها بر عهده می گیرد، با این همه، لازم است که هدایت ماشین تا بزرگراه یا خروج از آن و همچنین در شرایط نامساعد جوی توسط راننده انجام گیرد؛ به عبارت دیگر، این خودروها تنها در سطح بزرگراه ها قابلیت حرکت به صورت اتوماتیک را دارند.

Untitled

عملکرد این اتومبیل ها به مجموعه ای از سیستم ها متکی است و تولیدشان هم اکنون نیز آغاز شده. با این همه، کامپیوترهای به مراتب پیشرفته تری نیز در داخل آنها به کار گرفته شده اند که کلیه داده های مورد نیاز برای حفظ ایمنی سرنشینان را جمع آوری می کنند.

این سیستم ها و در واقع اغلب قطعات به کار گرفته شده در خودرو کاملا قابل اطمینان هستند و به همین دلیل، حتی در صورت بروز اختلال در عملکرد آنها، ماشین باز هم می تواند به صورت خودکار حرکت کند.

ولوو اعلام کرده در هر قسمتی که امکانش بوده، از قطعات مورد استفاده در صنایع هوایی در ساخت این خودروها بهره گرفته است.

حسگرهای متعدد شامل رادار، سونار، اسکنرهای لیزری و دوربین های اپتیکال به صورت مستمر فضای  360 درجه پیرامونی خودروهای مورد بحث را تحت نظر می گیرند.

اطلاعات دریافت شده توسط این حسگرها، امکان تشخیص آنی موانع را برای ماشین فراهم نموده و در عین حال تابلوها و اعلام رانندگی مربوط به محدوده سرعت را نیز می خوانند.

در کنار اینها، یک نقشه سه بعدی با رزلوشن بالا و همچنین سیستم موقعیت یاب GPS نیز برای ماشین های مذکور در نظر گرفته شده و در عین حال، یک سیستم بیسیم خودرو-به-زیرساخت هم امکان دریافت آپدیت های آنی از سامانه کنترل ترافیک گوتنبرگ را برای آنها فراهم می کند.

نکته جالب این است که در شرایط نامساعد جوی یا دیگر موقعیت های پیش بینی نشده، شهر گوتنبرگ می تواند قابلیت هدایت خودکار این ماشین ها را غیر فعال نماید تا راننده این کار را بر عهده بگیرد و در صورتی ناتوانی راننده از انجام این کار نیز، خودرو به صورت خودکار به حاشیه خیابان رانده می شود و در محلی ایمن متوقف می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • حسینی
    حسینی | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    ایران خودرو این ماشین ها رو پیش فروش می کنه ولی فقط با موتور پیکان

  • سیدحمید
    سیدحمید | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    یه ویدئو تبلیغاتی تابستون ازش دیده بودم. اگه پیدا کردم .حتما میزارم.
    درسته که اپل جز یکی از تولید کننده ها برتر موبایل، تبلت و کامیپوتر هست. ولی برای تولید خودرو . باید جلوی همه لنگ بندازه. البته بغیر از سایپا و ایرانخودرو.
    لطفا بیخودی از شرکتی طرفداری نکنید.

  • مرتضی عبدی
    مرتضی عبدی | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    از ایده ای که اپل یه لحظه از تو ذهنش گذرونده کپی کرده....!

    • Sohfalp560
      Sohfalp560 | ۴ اسفند ۱۳۹۳

      درست میگی ها از چیزی که هنوز درست نشده و تو ذهنشونه!!!

  • زاخار
    زاخار | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    جالبه
    ولوو تو بخش امنیت 1کی از بهترین های دنیاست یادمه تجربه قبلشون که شکست خوردن رو توو تاپ گیر نشون دادن و کلی مسخرشون کزدن
    امیدوارم پیشرفت کنه به جایی برسه و ما هم با سایپا تجربش کنم
    کور شم اگه دروغ بگم

مطالب پیشنهادی