ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادغام LoopPay با محصولات سامسونگ باعث تضعیف اندروید خواهد شد

سامسونگ در روز چهارشنبه یکی از استراتژیک ترین و هوشمندانه ترین تصمیمات خودش را با خرید کمپانی LoopPay اتخاذ نمود. شرکت مورد بحث در زمینه پرداخت های الکترونیک موبایلی و توسعه ی تکنولوژی های مرتبط به آن فعالیت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

سامسونگ در روز چهارشنبه یکی از استراتژیک ترین و هوشمندانه ترین تصمیمات خودش را با خرید کمپانی LoopPay اتخاذ نمود. شرکت مورد بحث در زمینه پرداخت های الکترونیک موبایلی و توسعه ی تکنولوژی های مرتبط به آن فعالیت دارد و اکنون در حال توسعه ی پلتفرمی است که مستقیماً می تواند به رقابت با سیستم پرداخت اپل یعنی Apple Pay بپردازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

LoopPay همانطوری که در مطالب پیشین دیجیاتو اشاره شد یک برتری مشخص و واضح بر سیستم پرداخت کوپرتینویی ها دارد و آنهم اینکه می تواند با هر پایانه پرداخت استانداردی به تراکنش بپردازد.

تکنولوژی این شرکت از نوعی سیم پیچ فلزی برای ایجاد یک میدان مغناطیسی و برقراری ارتباط با ترمینال های کارت های اعتباری بهره می گیرد و بدین طریق می تواند اطلاعات کارت های بانکی را به شکلی ایمن با پایانه هدف رد و بدل نماید.

در سوی دیگر سیستم پرداخت اپل صاحبان کسب و کار را وادار می نماید تا از یک پد مخصوص و مجهز به تکنولوژی NFC بهره بگیرند، که هنوز هم در بسیاری از فروشگاه ها در دسترس نیست و عملاً سبب می شود مالکان تلفن های هوشمند اپل نتوانند در بسیاری مواقع از سیستم پرداخت موبایلی این شرکت استفاده نمایند.

جیسن دل ری از وب سایت Re/code در همین رابطه می نویسد، انتظار می رود سامسونگ به زودی زود تکنولوژی LoopPay را حداقل در یکی از تلفن های هوشمند تولیدیش ادغام نماید و آن را سریع تر به بازار بیاورد. حتی حدس بر این است که تکنولوژی مذکور در پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گلکسی S6 که گفته می شود در روز دهم اسفند در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد شد تعبیه گشته باشد.

google-wallet-and-nfc-mobile-payments1

اما در این میان نکته ای وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و بیشتر صحبت ها تا به امروز پیرامون رقابت کره ای ها با سیستم پرداخت اپل بوده است. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده ی محصولات مبتنی بر پلتفرم اندروید گوگل، تصمیم گرفته از لوپ پی به جای سیستم پرداخت این شرکت موسوم به Google Wallet استفاده نماید.

این امر سبب می شود تلاش های اهالی مانتین ویو به منظور ایجاد یک سیستم یکپارچه پرداخت موبایلی برای اندروید و ارائه ی آن از طریق تمامی تولید کنندگان سخت افزاری ناکام باقی بماند.

در اصل گوگل باز هم کنترل بخشی دیگر از پلتفرم اندروید را از دست داده و حتی نتوانسته بزرگترین شریک تجاریش در این زمینه را راضی به استفاده از روش پرداخت ایجاد شده توسط خودش یعنی Google Wallet نماید. در بازار رقابت هم حالا در مقابل راهکار خود مانیتن ویویی ها دو گزینه ی بزرگ یعنی لوپ پی از سامسونگ و اپل پی از خود اپل حضور دارند که کار را از گذشته هم دشوار تر می نمایند.

این مسئله در طولانی مدت می تواند برای گوگل به شدت مشکل ساز شود. حالا دیگر تولید کنندگان محصولات اندرویدی مانند HTC، موتورولا، LG، لنوو و... ممکن است هر یک سیستم پرداختی جداگانه و قدرتمند را راه اندازی و آن را به عنوان راهکارشان به کاربران خود ارائه نمایند.

حتی شرایط به گونه ای به نظر می رسد که گوگل برای این تولید کنندگان پاسخ قانع کننده ای ندارد و آنها برای اینکه در بازار رقابت باقی بمانند و در مقابل سامسونگ و اپل حرفی برای گفتن داشته باشند مجبور هستند راه حل های ابداعی خودشان را عرضه کنند.

با اوج گرفتن اپل پی و در شرایطی که گفته می شود سیستم پرداخت LoopPay می تواند با ۹۰ درصد از پایانه های موجود به تراکنش بپردازد ظاهراً شانس گوگل برای جا انداختن Google Wallet بسیار ناچیز شده است.

7370353918_cc50794bb9_z

در پلتفرم اندروید تا کنون انشعبات بسیاری پدید آمده و اکنون اینطور به نظر می آید که بخش و قابلیتی دیگری از این سیستم عامل هم قرار است فاقد یکپارچگی باشد و هر کس در مورد آن ساز خودش را خواهد زد. البته با توجه به آنچه گفته شد چاره ای هم جز این شرایط نیز باقی نمانده، موضوعی که مسلماً نه برای گوگل و نه برای کاربرانش خوشایند نخواهد بود.

عملاً و بر اساس شواهد هر چه بنیانگذاران اندروید تلاش می کنند تا پلتفرم خودشان را از طریق تولید کنندگان به صورت یکپارچه تر ارائه نمایند مشکلی تازه بروز می کند و تحقق این مسئله غیر ممکن تر می شود.

البته وب سایت تک کرانچ در همین رابطه و در گزارشی می نویسد شایعاتی وجود دارد که بر اساس آنها گفته می شود گوگل تلاش دارد تا کمپانی با عنوان Softcard و فعال در زمینه ی پرداخت های موبایلی را خریداری نماید. تکنولوژی توسعه یافته توسط این شرکت هم اکنون توسط سه اپراتور مخابراتی بزرگ ایالات متحده مورد پشتیبانی قرار دارد که همین امر می تواند به رواج یافتن آن در پلتفرم اندروید کمک بزرگی نماید.

باید منتظر ماند و دید آیا گوگل موفق می شود اوضاع را به نفع خودش تغییر دهد یا رفته رفته تولید کنندگان سخت افزاری کنترل اجزای مختلف پلتفرم موبایل تولیدی این شرکت را به شکلی غیر منسجم و دلخواه در اختیار خواهند گرفت. پرسشی که تنها زمان می تواند به آن پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    من به فکر اون فروشنده بدبختم که باید بیاد یه پایانه معمولی حداقل دوتا بانک و یه سرویس Apple pay و گوگل ولت و سرویس سامسونگ! رحم کنید خواهشن اندرویدی ها به یه استاندارد جامع برسن اپل اشکال نداره سرویسش خوبه!فعلا!

    • امید
      امید | ۳ اسفند ۱۳۹۳

      هیچ گسستگی وجود نداره خداکنه کامنتم تایید بشه که شما اگاه بشین چون فکر کنم محدود به اخبار این سایت هستید و از خیلی چیزا بی خبرید.محدودید دیگه و این ذات شماست.

  • میطی
    میطی | ۳ اسفند ۱۳۹۳

    درسته که اندروید الان خیلی گسترده شده و روی اکثر گوشی‌ها نصبه، اما آیندهٔ روشنی نمی‌شه براش متصور بود. به‌نظر من اینا بخاطر اینه که هم گوگل، هم هوادارای اندروید بجای توجه به کیفیت، به کمیت توجه کردن. (من منکر خوبی‌های اندروید نیستم البته)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی