ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت لپ تاپ های ماژولار برای کودکان سراسر دنیا

پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک به زودی به صورت ماژولار در می آید. شرکت استرالیایی One Education در نظر دارد که در هفته های آتی یک لپ تاپ هیبریدی را رونمایی نماید که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک به زودی به صورت ماژولار در می آید. شرکت استرالیایی One Education در نظر دارد که در هفته های آتی یک لپ تاپ هیبریدی را رونمایی نماید که درست مانند پروژه آرا از گوگل امکان تعویض قطعات دستگاه را برای کاربر فراهم خواهد نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هنوز هم جزئیات مربوط به این پروژه منتشر نشده است، با این همه شرکت Ink, Bits and Pixels تعدادی عکس از محصول یاد شده را منتشر نموده که تصویری کلی را در مورد آن در اختیارمان قرار می دهد.

لپ تاپ مورد بحث که XO-Infinity نام دارد هم به عنوان یک تبلت و هم یک لپ تاپ قابل استفاده است و زیبایی دستگاه های فعلی ارائه شونده تحت این پروژه را به ارث برده (تبلت و لپ تاپ XO-4). به علاوه آنطور که از روی این تصاویر می توان حدث زد، کودکان نیز به سادگی توانایی تعویض ماژول های آن را دارند.

در صورت عملیاتی شدن این پروژه، انتظار می رود که عاقبت شاهد ارائه دستگاهی باشیم که امکان بروز رسانی قطعات مختلفش به صورت نامحدود فراهم باشد و تا چند سال بتوان از آن استفاده نمود؛ از همین روی، XO-Infinity گزینه ای ایده آل برای عرضه در بازارهای بین المللی و مدارس خواهد بود.

شرکت One Education تأیید کرده است که لپ تاپ مورد بحث به زودی رونمایی خواهد شد اما فعلا از انتشار جزئیات مربوط به آن خودداری کرده. با این همه، آنطور که از ظاهر این لپ تاپ بر می آید، ماژول های جداگانه ای برای باتری، دوربین، تجهیزات شبکه و همچنین چیپست آن (شامل CPU، رم و حافظه داخلی) در نظر گرفته شده است.

ساده تر نمودن تعمیر دستگاه، یکی از ایده های اصلی راه اندازی پروژه OLPC بوده است که در واقع با هدف عرضه لپ تاپ های ارزان قیمت به مدارس سراسر دنیا کلید خورد.

حال، با ماژولار شدن این لپ تاپ ها، انتظار می رود که تعویض برخی از قطعات خاص برای کودکان ساده تر شده و در موارد که عملکرد دستگاه با مشکل روبرو شود، خودشان بتوانند اقدام به چنین کاری کنند.

به علاوه، این امکان نیز برای کاربران چنین دستگاه هایی فراهم خواهد بود تا پس از عرضه سخت افزارهای جدید، دستگاه خود را به سادگی ارتقاء داده و عملکردش را بهبود ببخشند.

xo-infinity1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امیر
    امیر | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    جالبه... خداکنه تبلت و گوشی و لپتاب ماژولار زودتر به بازار بیان چون اگه یه قسمت از گوشی قدیمی شد یا خراب شد دیگه نیاز نیست کل گوشی رو عوض کنی و با تعویض یک قطعه میتونی مشکل رو حل کنی. این کلی از هزینه کم میکنه. فقط باید روی زیبایی محصولات کار کنن...

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    خیلی جالبه امیدوارم عملی بشه ...............

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    اگر خوب باشه خیلی راحت میتونن این طرح رو برای لپتاپ های بزندهای دیگه هم اشاعه داد اینجوری خیلی راحت میشه هر مدل لپتاپی رو که بخوایی ببندی این میتونه به چشم یه انقلاب باشه اما خب اول باید کارکرد این ویدیو رو دید بعد فهمید ببینیم ارزش داره روش فکر کرد یا نه و یا اصلا استقبال میشه

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    0.o
    خدایی سایت در تعطیلات به سر میبره

مطالب پیشنهادی