ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ معرفی ابزارهایی برای قفل اپلیکیشن ها و حفاظت از محتوای خصوصی

زمانی قفل های فلزی و سنگین، حافظ اموال ارزشمند مردم بودند و اگر نوع خوبش را خریداری می کردید، تا حد زیادی بابت امنیت دارایی هایتان مطمئن بودید. حالا که در عصر تکنولوژی زندگی می ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

زمانی قفل های فلزی و سنگین، حافظ اموال ارزشمند مردم بودند و اگر نوع خوبش را خریداری می کردید، تا حد زیادی بابت امنیت دارایی هایتان مطمئن بودید.

حالا که در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم، اسمارت فون ها جزء دارایی های ارزشمند ما شده اند، اما نه از نظر قیمت، بلکه به خاطر اطلاعاتی که در آنها ذخیره می نماییم. بنابراین، حفاظت از این اطلاعات از دست افراد کنجکاو و سودجو، باید جزء اولویت هایمان قرار بگیرد.

در جعبه ابزار این هفته، به ابزارهایی پرداخته ایم که می توانند اپلیکیشن های شما را قفل کرده و از محتوای خصوصی تان در موبایل محافظت نمایند.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید. 

Lockdown Pro

Lockdown Pro

Lockdown Pro در عین این که کامل ترین اپ جعبه ابزار این هفته ماست، دارای زیباترین رابط کاربری هم هست. پشتیبانی از زبان فارسی را هم که به آن اضافه کنید، آن را کاربردی ترین ابزار برای قفل اپلیکیشن ها خواهید یافت.

Lockdown Pro همه چیز را برایتان قفل می کند، از اپلیکیشن های مختلف گرفته تا تنظیمات، تماس های ورودی و پیامک ها. بخشی به نام Smart Lock در آن، برای بازگشایی اپ های قفل شده از طریق اتصال به یک دستگاه فرستنده بلوتوث یا امواج وای فای در نظر گرفته شده، هر چند بازگشایی اپ ها را هم می توانید به یک محدوده جغرافیایی محدود کنید.

با فعالسازی Observer از طریق ایمیل، می توانید از جستجوی افراد کنجکاو در محتوای موبایلتان مطلع شوید. بخش Private Gallery هم در حکم گاوصندوقی ایمن و مخفی برای محافظت از تصاویر خصوصی شماست. آیکن اپ را هم می توانید از محیط اندروید مخفی کنید و با تعیین یک شماره خاص، از طریق شماره گیر موبایل دوباره به آن دسترسی داشته باشید.

قابلیت های اضافه ای همچون دانلود تم های رنگارنگ، جلوگیری از چرخش خودکار صفحه نمایش و روشن نگه داشتن آن هم در Lockdown Pro گنجانده شده تا از تجربه کار با این اپ بیشترین لذت را ببرید.

Lockdown Pro

Lockdown Pro

سازنده: AppPlus.Mobi قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.7 مگابایت زبان:

 Smart AppLock

Smart AppLock 1

Smart AppLock هر چند امکاناتش به اندازه Lockdown Pro کامل نیست، اما مزیتش در حجم پایین و مختصر و مفید بودن قابلیت های آن است. با این ابزار هم قادرید دسترسی به اپ های مختلف، پیامک ها و تماس های ورودی را مشروط به وارد کردن رمز یا الگو کنید.

اما بر خلاف Lockdown Pro، برای دسترسی به گالری امن، ناچارید که آن را به صورت جداگانه دانلود کنید. سه قفل مختلف (الگو، رمز یا پین) برای بستن اپلیکیشن های شما در Smart AppLock در نظر گرفته شده که حتی می توانید در تنظیمات، برای این قفل محدودیت زمانی تعیین کنید (مثلا به آن فرمان دهید تا به مدت ده دقیقه پس از بازگشایی یک اپ قفل شده، مجددا آن را قفل نکند).

Smart Applock به شما توانایی مدیریت نصب و حذف اپلیکیشن ها را هم می دهد. حتی می توان از طریق تنظیمات، جلوی حذف این اپ را از محیط اندروید گرفت و این کار را فقط از طریق دسترسی به اپلیکیشن میسر کرد.

Smart AppLock

Smart AppLock

سازنده: ThinkYeah قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.9 مگابایت زبان:

Folder Lock

Folder Lock

کاربران سیستم عامل iOS برای محدود کردن دسترسی به اپلیکیشن ها، روش های خاص خودشان را دارند؛ با این حال برای قفل کردن موارد دیگر چاره ای جز مراجعه به اپلیکیشن Folder Lock نخواهند داشت.

Folder Lock مثل یک گاوصندوق امن، از کلیه اطلاعات ارزشمند موجود در حافظه آیفون و آیپد شما پاسداری می کند. در نسخه رایگان آن می توان 1500 عکس و ویدئو، 300 فایل صوتی و 300 سند را رمزگذاری و مخفی کرد.

برای مشاهده فایل های مخفی شده لازم نیست آنها را از حالت مخفی دربیاورید، بلکه از درون Folder Lock هم می توانید این کار را انجام دهید. امکان ثبت یادداشت، ضبط صدا و ایجاد یک گروه از مخاطبین به صورت کاملا مخفی و استفاده از مرورگر امن داخلی هم جز دیگر امکانات Folder Lock هستند.

Folder Lock در برابر حملات هکری کاملا ایمن سازی شده و اگر هم شخصی به غیر از شما قصد ورود به آن را داشته باشد، اپلیکیشن از او عکس خواهد گرفت. بنابراین به راحتی می توانید افراد کنجکاو که قصد سرک کشیدن در موبایلتان دارند را تشخیص دهید.

Folder Lock

Folder Lock

سازنده: NewSoftwares.net قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 12.2 مگابایت زبان:

Visidon AppLock

Visidon Applock 1

Visidon AppLock تقریبا اپلیکیشنی قدیمی محسوب می شود، اما قابلیتی دارد که در بسیاری از نمونه های مشابه نمی بینیم و آن هم باز کردن قفل اپ ها با تشخیص چهره است.

در بدو ورود به Visidon باید چند عکس از خودتان در زوایا و شدت های نور مختلف بگیرید تا بعدا در روند تشخیص چهره با اختلال رو به رو نشوید. البته برای محکم کاری، یک رمز عبور متنی را باید برایش در نظر گرفت تا در صورت عدم تشخیص چهره، بتوان از آن برای ورود به اپلیکیشن ها استفاده کرد.

بدون این قابلیت، Visidon AppLock یک ابزار معمولی است و نهایتا با آن می توانید پیامک ها، گالری و دیگر اپلیکیشن های خود را از دست افراد مزاحم محافظت کنید.

Visidon AppLock

Visidon AppLock

سازنده: Visidon قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.6 مگابایت زبان:

HI App Lock

HI App Lock

HI AppLock در طراحی رابط کاربری اش از اپ معروف AppLock الگوبرداری کرده، با این حال، مجموعه ای از قابلیت در آن وجود دارد که عامل تمایزش با سایر نمونه های مشابه می شود.

یکی از آنها، امکان قفل کردن اپ ها به صورت گروهی است و دیگری امکان مخفی سازی کامل اپلیکیشن ها در اندروید. کاربرد قفل گروهی در اینجاست که مثلا شما در ساعت مشخصی از روز، نیاز دارید تا چندین اپلیکیشن مختلف را با هم قفل کنید.

با اضافه کردن این اپ های مشخص به یک گروه، دیگر نیازی به قفل تک تکشان نخواهید داشت. بلکه یک اشاره کافیست تا همگی به طور همزمان قفل شده و با اشاره بعدی باز شوند.

مخفی سازی اپ ها از محیط اندروید هم یکی از قابلیت های بسیار کاربردی HI AppLock برای موبایل های روت شده است. باقی امکانات HI AppLock مشابه قفل کننده های دیگر است و امکاناتی همچون قفل بر اساس زمان یا اتصال به وای فای، ویجت اپ برای صفحه اصلی، تعویض تم و پیغام تقلبی خطا را در آن خواهید یافت.

HI App Lock

HI App Lock

سازنده: Hi App Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.6 مگابایت زبان:

هفته گذشته به اپ برگزیده AppLock در این زمینه پرداختیم و در این جعبه ابزار، چند مورد دیگر با ویژگی هایی متفاوت را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم از اپلیکیشن خاصی برای این منظور استفاده می کنید که در فهرست بالا نبوده، پیشنهاد می کنیم که آن را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • ali
    ali | ۲ دی ۱۳۹۴

    برنامه ای که بدون روت کلید پاور رو قفل کنه که اگه دزد گوشیو زد نتونه خاموشش کنه وجود داره؟

  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    اولیش بهترینش بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی