ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست کم مصرف AMD معرفی شد

کمپانی AMD چیپستی جدید به نام Carrizo را معرفی کرده که تمرکز زیادی روی افزایش عمر باتری لپ تاپ ها دارد. معماری جدید هسته این چیپست موسوم به Excavator تنها 5 درصد سریع تر از نسخه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

کمپانی AMD چیپستی جدید به نام Carrizo را معرفی کرده که تمرکز زیادی روی افزایش عمر باتری لپ تاپ ها دارد.

معماری جدید هسته این چیپست موسوم به Excavator تنها 5 درصد سریع تر از نسخه پیشینش به نام Kaveri است، اما مصرف انرژی آن با وجود اینکه همان نرخ کلاک را دارد، در حدود 40 درصد کمتر است. گفتنی است که حتی هسته های گرافیکی این محصول نیز در حدود 20 درصد کمتر انرژی مصرف می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لازم به یادآوری است که Carrizo نخستین چیپستی محسوب می گردد که کاملا با استانداردهای معماری ناهمگون سیستم  (Heterogeneous System Architecture) مطابقت دارد.

به لطف این ویژگی، هم CPU و هم کارت گرافیک مجتمع می توانند به صورت مشترک از حافظه استفاده کنند و به این ترتیب وظایف مختلف با سرعت بالاتری انجام خواهد گرفت. از دیگر مزایای این امر آن است که تغییر قابل ملاحظه ای در عمر باتری و عملکرد دستگاه به وجود می آید.

به علاوه، امکان دی کد ویدئوهای با فرمت H.265 نیز برای شما فراهم خواهد شد که این مسأله در زمان پخش فیلم های 4K که در آینده بازار را پر خواهند کرد، سودمند واقع می شود.

با این تفاسیر، انتظار می رود که چیپ جدید قابلیت های فراوانی را با خود به ارمغان آورد. پیش بینی می گردد که از سه ماهه دوم امسال، این چیپست روی پی سی های تولیدی شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه همزمان با عرضه چیپست Broadwell از اینتل در اواسط سال جاری میلادی شاهد عرضه آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۶ اسفند ۱۳۹۳

    یعنی واقعا از این AMD نا امید شدم ..... یه غول بیخاصیت دو میلیون و خورده ای با خداد حافظه و بنچمارکهای فلان و فلان 512 بیتی رو هفته پیش در عمل تست 4k گرفتیم مثل اسب در گل گیر کرده بود بعدش یه کارت 500 تومنی 128 بیتی انویدیا تست گرفتیم باورمون نمیشد چقدر نرم و روون روی 4 کا جواب میداد بدون فشار. درایورهای ناقص و معیوب هم مزید بر علت افت تمایل کاربران به AMD.

    • saeed
      saeed | ۷ اسفند ۱۳۹۳

      جناب بهداد خان لطفا بدون اوردن دلیل حرف نزنید فعلا nvidia عزیزتون باید بره گندی که برای gtx960 بالا اورده را جمع کنه. بعد چه جوری که فقط شما به این مشکل برخوردید؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی