ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا پاداشی ۳ میلیون دلاری برای یافتن یک هکر بدنام روسی تعیین کرده است

FBI، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده ، از پاداشی ۳ میلیون دلاری برای هر نوع اطلاعاتی که به دستگیری یک هکر روسی کمک کند، خبر داده اند. این رقم، بالا ترین پاداشی است که ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

FBI، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده ، از پاداشی ۳ میلیون دلاری برای هر نوع اطلاعاتی که به دستگیری یک هکر روسی کمک کند، خبر داده اند. این رقم، بالا ترین پاداشی است که تا کنون برای دستگیری یک خلافکار سایبری تعیین شده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Evgeniy Mikhailovich Bogachev، که با نام های lucky12345 و slavik نیز در دنیای مجازی شناخته می شود، به علت بر عهده داشتن نقشی کلیدی در طراحی نرم افزاری مخرب که میلیون ها کامپیوتر را آلوده کرده، تحت تعقیب است.

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا، این نرم افزار، که با نام های Zeus یا GameOver Zeus شناخته می شود، با فراهم ساختن دسترسی هکر ها به حساب های بانکی مختلف، مقدمات دزدی از کسب و کارهای آمریکایی را فراهم کرده است. بر اساس گزارش های دریافتی، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمک این برنامه به سرقت رفته است.

طبق یکی از بیانیه های مطبوعاتی FBI، بدافزار طراحی شده توسط Bogachev، 'خیلی پیچیده' محسوب می گردد. نرم افزار مخرب یاد شده، برای دزدی اطلاعات کاربران، یا به ثبت کلید های فشار داده شده کیبورد می پردازد و یا با هدایت قربانیان به صفحات تقلبی و درخواست اطلاعات بانکی آن ها، به این داده ها دسترسی پیدا می کند.

این خلافکار خطرناک اهل روسیه، حدود سه سال است که تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد.

احتمال می رود هکر مورد بحث، در روسیه سکونت داشته باشد. به گزارش رویترز، FBS، آژانس امنیت ملی کشور روسیه، به همکاری با مقامات آمریکایی برای حل پرونده های خلاف های سایبری ابراز علاقه کرده است؛ اما مشخص نیست آیا که این همکاری، شامل Borgachev نیز می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    این یارو اگه الان تو ایران میبود 70 میلیون دنبالش میبودن

  • Evgeniy Mikhailovich Bogachev،
    Evgeniy Mikhailovich Bogachev، | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    کسی من لو نده یه وقت من خودم 5 ملیون دلار بهش میدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی