ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وبسایت Lenovo.com هک شد

وبسایت Lenovo.com از ساعت 4 بعد از ظهر (Eastern Time) هک شد. کاربرانی که به وبسایت مراجعه می کردند، تصاویری از یک جوان ناراضی را مشاهده می نمودند و همزمان در پس زمینه، قطعه Breaking Free ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۰

وبسایت Lenovo.com از ساعت 4 بعد از ظهر (Eastern Time) هک شد. کاربرانی که به وبسایت مراجعه می کردند، تصاویری از یک جوان ناراضی را مشاهده می نمودند و همزمان در پس زمینه، قطعه Breaking Free از فیلم High School Musical پخش می شد. در ساعت 4:17 دقیقه، سایت به حالت عادی بازگشت، اگرچه مشکلات HTML همچنان پابرجا مانند و موسیقی هم در پس زمینه پخش می شد.

ورژن هک شده وبسایت، به علت کَش شدن پشت سر هم نمایان می شد که نهایتا در ساعت 5:30 دقیقه، سایت کاملا به حالت عادی بازگشت.

کدهای منبع صفحه هک شده اینگونه شناسایی شده اند: "وبسایت جدید و ارتقا یافته Lenovo با حضور رایان کینگ و روری اندرو گادفری". کینگ و گادفری هر دو از اعضای شناخته شده گروه Lizard Squad هستند و مشخص نیست که آیا این دو حقیقتا در هک وبسایت دست داشته اند یا گروهی دیگر برای پوشش خود از نام آن ها استفاده کرده.

علت این اتفاق را می توان به مورد انتقاد قرار گرفتن Lenovo، سر ماجرای باندل کردن کامپیوترها با نرم افزار تبلیغاتی سوپرفیش مرتبط کرد. پس از بحث برانگیز شدن ماجرا، Lenovo نرم افزار دیگری منتشر کرد تا Superfish را از کامپیوترها حذف کرده و کاربران را راضی نگه دارد اما این اتفاق برای چینی ها، خوش نامی چندانی به همراه نداشت.

به نظر می رسد که حمله کنندگان، اطلاعات دامین را به سرقت برده اند و این قدرت را یافته اند که url وبسایت Lenovo را به سرور دیگری که تحت کنترل شان بوده تغییر دهند. اما در هر صورت، بعید به نظر می رسد که هکرها به شبکه داخلی Lenovo دست پیدا کرده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۷ اسفند ۱۳۹۳

    خخخخخخخخخ بیا این اسکریپ دیجی رو هک کن مارو راحت کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی