ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت گلکسی اس 6 و شیب تند کاهش هزینه ها؛ شاید بهتر باشد برای خرید Galaxy S6 کمی دست نگه دارید

یکشنبه هفته آینده نمایشگاه MWC شروع می شود و در حاشیه آن سامسونگ بر اساس اعلام های قبلی، از Galaxy S6 رونمایی به عمل خواهد آورد. با توجه به شناختی که از سامسونگ وجود دارد، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۱۹

یکشنبه هفته آینده نمایشگاه MWC شروع می شود و در حاشیه آن سامسونگ بر اساس اعلام های قبلی، از Galaxy S6 رونمایی به عمل خواهد آورد.

با توجه به شناختی که از سامسونگ وجود دارد، انتظار می رود که محصول جدید با قابلیت های هیجان انگیزی همراه گردد. قابلیت هایی که بی شک کاربران بسیاری را به وجد خواهد آورد.

خرید یک پرچمدار بلافاصله پس از عرضه اش به بازار، یک اقدام لذت بخش برای علاقه مندان به تکنولوژی است. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، شاید بد نباشد بدانید که تحلیل های آماری، نشان می دهد که اگر تنها چند ماه برای خرید پرچمدار سامسونگ صبر کنید، به احتمال زیاد می توانید از لحاظ مالی، صرفه جویی بسیاری کرده باشید.

در ادامه مطلب با تحلیل اختصاصی دیجیاتو همراه باشید.

شرکت Idealo مجموعه ای فعال در انگلستان است که در گردآوردی و تحلیل آمار تبحر دارد. این شرکت به تازگی روند کاهش قیمت پرچمداران سامسونگ در طول سالیان گذشته را مورد تحلیل قرار داده و اطلاعات جالبی را منتشر کرده است.

preisentwicklung-samsung-galaxy_uk1-w600

همانطور که در نمودار بالا می توانید مشاهده نمایید، محصولات سامسونگ در طول ماه های پس از عرضه به بازار، کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه می کنند. بر همین اساس Idealo پیش بینی کرده است که گلکسی اس 6 نیز روندی مشابه را پشت سر گذارد.

به گفته Idealo این محصول در سه ماه اول عرضه ۱۷٪ و در سه ماه بعدی، ۲۸% افت قیمت را پیش روی خواهد داشت.

جالب است بدانید که روند افت قیمت پرچمداران سامسونگ در ایران نیز شیب تندی را دارا است.

Screen Shot 2015-02-26 at 1.16.04 PM-w600

بر اساس نمودار تغییرات قیمت دیجی کالا، گلکسی اس 5 در زمان عرضه دارای قیمت ۲.۴۲۲.۰۰۰ تومان بوده است. این قیمت پس از گذشت سه ماه به ۱.۸۳۹.۰۰۰ تومان رسیده و افت قیمتی ۲۴ درصدی را پشت سر گذاشته است.

این روند در طی ماه های بعد هم برای Galaxy S5 ادامه داشته و شش ماه پس از عرضه، قیمت این محصول به ۱.۶۸۹.۰۰۰ تومان رسیده است. به عبارتی دیگر پرچمدار قبلی سامسونگ در طول شش ماه، بالغ بر ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

اگر بخواهیم شیب تند افت قیمت موبایل سامسونگ را بهتر درک کنیم، می توانیم وضعیت آن در بازار ایران را با یکی از رقبایش مقایسه نماییم. بر همین اساس نگاهی خواهیم داشت به نمودار تغییرات قیمت HTC One M8 در دیجی کالا:

Screen Shot 2015-02-26 at 1.16.17 PM-w600

پرچمدار HTC در زمان عرضه ۲.۴۷۰.۰۰۰ تومان قیمت داشته که این رقم پس از سه ماه با ۱۶ درصد کاهش، به ۲.۰۸۰.۰۰۰ تومان رسیده است. M8 در سه ماه بعدی نیز، مجدد افت قیمت را پشت سر گذاشته و در نهایت با ۲۲ درصد کاهش، با مبلغ ۱.۹۲۰.۰۰۰ تومان در بازار به فروش رسیده است.

مقایسه افت قیمت ۳۰ درصدی سامسونگ با کاهش قیمت ۲۲ درصدی HTC پس از ۶ ماه، نشان می دهد که محصولات سازنده کره ای، پس از گذشت چند ماه از عرضه به بازار، با قیمتی بسیار پایین تر در اختیار کاربران قرار می گیرند.

سامسونگ به احتمال زیاد با این استراتژی قصد دارد تا همواره سهم بازار خود را بالا نگه دارد و با ایجاد شرایطی رقابتی، دیگر شرکت ها را به زانو در آورد.

اما اکنون که این استراتژی را درک کرده ایم، شاید بد نباشد چند ماهی برای خرید گلکسی اس 6 صبر کنیم و با هزینه ای کمتر، این دستگاه را به دست آوریم.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • علی
    علی | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    آقا اونا که پول دارن و دو سه میلیون براشون ارزش نداره میخرن افت قیمت هم براشون مهم نیست مبارکشون هم باشه.اونایی هم که براشون قیمتای اولیه زیادن صبر میکنن که ارزون بشه.

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    این که خوبه ولی برای کسایی که خریدن و ازش زده شدن یا قصد تعویض دارن اصن خوب نیست٬٬٬ پس بیشتر دقت کنید... کلاهی که سر دوستم رفت نره سرتون٬٬٬

  • arminet
    arminet | ۷ اسفند ۱۳۹۳

    من نوت3 رو پارسال بهمن ماه خریدم 1750 تومان ... الان هم حدود 1650 تومانه ... خوب؟!!! بابت این چه نظری دارید ؟؟

    سری اس5 که از همون اول ارزون لود .. قیمت بالای دو میلیون برای همون 2 هفته اول بود .. که الان بعد یه سال شده 1400

    • رضا
      رضا | ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

      الان که نوت 3 یک و سیصدم به زوره ه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی