ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و کسب سود قابل توجه از بازار جهانی تلفن های هوشمند

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط کمپانی تحقیقاتی Strategy Analytics انتشار یافته، در سه ماهه ی چهارم سال مالی ۲۰۱۴ ابزارهای مبتنی بر iOS اپل، ۸۸.۷ درصد سود حاصل از بازار جهانی تلفن های هوشمند را به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط کمپانی تحقیقاتی Strategy Analytics انتشار یافته، در سه ماهه ی چهارم سال مالی ۲۰۱۴ ابزارهای مبتنی بر iOS اپل، ۸۸.۷ درصد سود حاصل از بازار جهانی تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده اند.

کوپرتینویی ها در سال ۲۰۱۳ و طی بازه ی زمانی مشابه، ۷۰.۵٪ سود حاصل از بازار مورد بحث را در اختیار داشته اند که این رقم در سال ۲۰۱۴ رشدی ۱۸.۲ درصدی از خود نشان می دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سوی دیگر سهم سود اندرویدی ها از ۲۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۱.۳ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش یافته. اپل در سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۴ سود عملیاتی برابر با ۱۸.۸ میلیارد دلار داشته که این رقم در یک سال قبل تر برابر با ۱۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

در همین بازه ی زمانی مجموع کمپانی های تولید کننده ی تلفن های هوشمند اندرویدی سود عملیاتی معادل با ۲.۴ میلیارد دلار را تجربه کرده اند، که این میزان سود در ۲۰۱۳ و در سه ماهه ی مشابه به ۴.۸ میلیارد دلار می رسیده است.

gsmarena_002

Strategy Analytics، منبعی که این آمار و ارقام را منتشر کرده، می گوید: "استراتژی اپل برای تولید محصولات سطح بالا و طراز اول به سودی قابل توجه ختم شده و این در حالیست که سود و درآمد پایین شرکای سخت افزاری گوگل از بازار تلفن های هوشمند، می تواند برای این شرکت و آینده پلتفرمش نگران کننده باشد."

مجموع سود عملیاتی حاصل از بازار اسمارت فون ها در سه ماهه ی پایانی سال گذشته ۲۱.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۳ و همین بازه ی زمانی رشدی ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    چرا هر چی مینویسم باید تایید بشه
    دیگه چند وقت باید تو اینشکلی موند؟
    کامنتای جنجالی در راه

  • s 47 27
    s 47 27 | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    کسی که 0.0 درصد باشه یعنی برشکسته یعنی وجود نداره این جدول غلطه

  • سهیل
    سهیل | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    برند مهمه ولی...
    بلک بری و نوکیا برندهای بزرگی بودند و سونی غول بی شاخ و دم برندها.
    اپل یک اکوسیستم کامل و امن، یک محصول همه چیز تمام و با کیفیت و لوکس و یک پشتیبانی عالی و بی نظیر ارایه می ده. هماهنگی نرم افزار و سخت افزار و شناخت نیاز مشتری. استفاده از تمام پتانسیل ها و توجه به تمام جزییات. موفقیتی در این سطح با کلک و برند و جادو و جنبل غیرممکنه. فقط یک درصد منطقی باشید کافیه

  • تایسون
    تایسون | ۸ اسفند ۱۳۹۳

    گروه فروشی محض !!
    روزی برسه همین سیب گاز زده از دور خارج بشه
    فعلا داره سالهای خوبشو سپری میکنه و بقول معروف تو اوجه! ولی بازار سیب و موز و گلابی حالیش نمیشه
    این ذات بازاره، قبلا دست نوکیا و سونی اریکسون بود ، الان اپل و سامسونگ، دوسال دیگه هم دست یکی دیگه..

    • Alireza
      Alireza | ۸ اسفند ۱۳۹۳

      والا شرکت هایی مثل نوکیا خودشون قبرشون رو با دست خودشون کندن ، وقتی دنیای موبایل در حال تغییر بود ، تنها کاری که کردن این بود که بشینن و تماشا کنن ، نتیجه اش رو هم دیدن.

      خودمونیم ، منی که یک کاربر ساده هستم و هیچ اطلاعی از مدیریت و این چیزها ندارم ، اگر جای مدیر نوکیا بودیم سعی میکردم یک گوشی در حد اندازه های ایفون ارائه بدم ، مدیر نوکیا چطوری تونسته بود بعد از تولید نوکیا 5800 گوشی رو بگیره دستش و بگه ، خب این هم از رقیب آیفون ! (مثل مقایسه چرتکه با ماشین حساب میمونه!)

      از قدیم گفتین ، دقیقا یادم نیست ، یک چیز تو مایه های شنا بر خلاف جهت آب همچین چیزی بود .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی