ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ژاپنی ها برای محافظت از بزرگسالان ربات خرسی می سازند

کشور ژاپن را به خاطر عشق مردم و شرکت های تکنولوژی اش به علم رباتیک می شناسیم. شرکت های ژاپنی برای هر موقعیتی یک ربات می سازند تا زندگی آسان تری داشته باشند و حالا، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

کشور ژاپن را به خاطر عشق مردم و شرکت های تکنولوژی اش به علم رباتیک می شناسیم. شرکت های ژاپنی برای هر موقعیتی یک ربات می سازند تا زندگی آسان تری داشته باشند و حالا، آخرین ابداع آن ها Robear است که توسط Riken، یک گروه تحقیقاتی ژاپنی ساخته شده.

همانطور که از نامش پیداست، Robear یک ربات خرسی است. البته این خرس درنده نیست و ظرف عسل خانه شما را خالی نمی کند، Robear طراحی شده تا استقلال بزرگسالان را به آن ها بازگرداند.

در ادامه ویدیویی از این ربات را مشاهده می کنید.

تقریبا 10 سال پیش از Robear، گروه Riken ربات انسان نمایی با نام RI-MAN را تولید کرد. هر مدلی که پس از آن ساخته شد، پیشرفت هایی را به همراه داشت تا اینکه بالاخره به مدل خرسی رسیدیم. طبیعی است که Robear، حالا مهربان تر از مدل انسانی خود باشد. ربات از سنسورهای لمسی اسمارت رابر بهره می برد که بسیار نرم تر و واکنش گرا تر نسبت به لمس هستند.

ژاپن در حال حاضر شاهد افت جمعیت شدیدی است. نرخ پایین تولد سبب شده که خلا بزرگی در زمینه نیروی کار به وجود آید. افراد مسن به مراکزی که برای شان در نظر گرفته شده وارد می شوند اما جالب اینجاست که پرستار جوان به تعداد کافی برای رسیدگی به آن ها وجود ندارد.

ژاپن همیشه نیاز بالای خود به ربات را حس کرده. آن ها معتقدند به جای افزایش جمعیت، بهتر است ربات هایی به منظور انجام وظایف ساده بسازند. تصور کنید جمعیت یک کشور به قدری هوشمند باشند که جایگاهی برای کارهای کم ارزش وجود نداشته باشد.

سناریوی وحشتناک دیگری که می توان برای ژاپنی ها متصور شد، فروپاشی شان توسط همین ربات ها و هوش مصنوعی های شان است که مدت هاست استیفن هاوکینگ، ایلان ماسک و بیل گیتس را نگران کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    یعنی طراحی رو از پهنا پاره کردن...... خرسی !!!!!!!!!!1

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    تو عکسه معلومه طرف از رباته وحشت کرده خداییش :D

  • aH ProgrammeR
    aH ProgrammeR | ۹ اسفند ۱۳۹۳

    اين خانوم از من هم جوون ترن :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی