ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چکیده ای از مصاحبه ساندر پیچای با Forbes؛ مردی که تلاش دارد گوگل را قوی نگه دارد

«اگر از انجام کاری، نتیجه ای مثبت دریافت کردید؛ دوباره انجامش دهید. باز هم دوباره انجامش دهید.» این ایده ی ساندر پیچای،‌ مدیر ارشد بخش اندروید در گوگل است که تلاش می کند از میلیون ها کاربر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

«اگر از انجام کاری، نتیجه ای مثبت دریافت کردید؛ دوباره انجامش دهید. باز هم دوباره انجامش دهید.»

این ایده ی ساندر پیچای،‌ مدیر ارشد بخش اندروید در گوگل است که تلاش می کند از میلیون ها کاربر این پلتفرم در سراسر جهان، کسب درآمد کند تا بلکه این شرکت بتواند نگرانی های کمتری در خصوص کاهش کلی درآمدهایش از هسته ی اصلی خود، یعنی جستجو داشته باشد.

بر صندلی ریاست بخش اندروید تکیه داده و در مصاحبه ای جامع با Forbes گفت: «گوگل به زودی شروع به نمایش تبلیغات در Google Play و در کنار نتایج جستجو برای یافتن اپلیکیشن ها خواهد کرد.»

ساندر پیچای ۴۲ ساله می گوید: «کاربران می خواهند اپلیکیشن های جدید کشف کنند، ما در تلاشیم تا پروسه ی یافتن بهترین اپلیکیشن ها را بهبود دهیم و توسعه دهندگان نیز می خواهند به کاربرهای بیشتری دسترسی داشته باشند.»

وی همچنین گفت که مدت هاست توسعه دهندگان بر این باورند که ساخت اپلیکیشن برای پلتفرم iOS پولساز تر از اندروید است؛ حال می توانیم بگوییم ما در حال پر کردن این شکاف در قیاس با iOS هستیم. در سال ۲۰۱۴، گوگل ۷ میلیارد دلار به توسعه دهندگان پرداخت کرده و این در حالی بوده که اپل، چکی ۱۰ میلیارد دلاری برای این افراد امضا کرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیچای در مصاحبه اش با Forbes، به جز جستجو، درآمد و اپلیکیشن ها، بحث را بازتر کرده و در مورد گوگل پلاس نیز سخن گفت. او می گوید به احتمال بسیار زیاد، به زودی شاهد تغییراتی در این شبکه ی اجتماعی خواهیم بود: «فکر می کنم به زودی تغییراتی را در Google+ خواهید دید، بخش ارتباطات (HangsOut) و Photos از گوگل پلاس جدا شده و عملکردی مستقل خواهند داشت. ما تمایل داریم این سه مقوله را به شکلی جداگانه در اختیار کاربران بگذاریم.»

وی اضافه می کند که گوگل همچنان در HangsOut سرمایه گذاری خواهد نمود اما از آنجایی که کل این عملیات در پلتفرم اندروید صورت می گیرد، نیاز ندارد تا مانند پیام رسان فیسبوک و یا واتزاپ، سرمایه گذاری های عظیمی برای داشتن عملکردی مناسب انجام دهد. «اپلیکیشن های موفقی نظیر واتزاپ، نمونه هایی هستند که موفقیت و وضعیت فعلیشان را مدیون اندروید و گستردگی آن هستند. ما به ارتباطات، به عنوان بخش بسیار مهمی می نگریم.»

0624_sundar_conversation_300

پیچای سپس به سراغ بازار وسیع چین رفت و در مورد آن سخن گفت؛ مکانی که تلفن های اندرویدی به وفور یافت می شوند اما کسی به پلی استور دسترسی ندارد. او گفت: «قطعا پیش از این، ما با دولت چین مشکلاتی داشته ایم اما ترجیح می دهیم به موقعیت های در پیش رو توجه بیشتری داشته باشیم. مساله اینجاست که علاقه ی توسعه دهندگان چینی به پلی استور وصف نشدنی است و این موضوع نیز به دلیل استفاده بسیاری از مردم این کشور از تلفن های اندرویدیست. من به چین به عنوان یک موقعیت طلایی نگاه می کنم و با توجه به وجود درصد بالای تلفن های اندرویدی، امیدواریم بتوانیم در آینده سرویس های مختلف خود را به مردم این کشور عرضه کنیم.»

پیچای: اپل پول زیادی از کاربران می گیرد، در نتیجه بی مسئولیت است!

وی سپس به سراغ اپل رفت و اذعان داشت که پلتفرمی که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد، با iOS متفاوت است. وی گفت: «کاربران خود انتخاب می کنند که از سرویس های ما استفاده کنند؛ این سرویس ها محصولاتی هستند که کاربران به آنها عشق می ورزند. ما محصولات و سرویس های زیادی داریم که هر کدام بیش از یک میلیارد کاربر دارد. این موضوع بسیار ارزشمند است و ما همواره آنها را به شکل رایگان در اختیار این یک میلیارد کاربر قرار داده ایم.»

1403817713486

اگرچه وی می گوید سرویس ها، رایگان به کاربران عرضه می شوند اما این موضوع به این معنی نیست که گوگل از راه های بیشمار دیگری از سرویس هایش پول در نیاورده؛ در اصل ساندر پیچای قصد تمسخر اپل را داشت. او در ادامه گفت: «این بی مسئولیتی شما را نشان می دهد که برای هر محصول یا سرویسی، از کاربرها ۱۰۰ ها دلار طلب کنید.»

پیچای: اپلیکیشن هایی نظیر واتزاپ، موفقیت فعلی خود را مدیون اندروید هستند.

پیچای درآمد بالای اپل را غیر مسئولانه می خواند. سوال اینجاست که چرا یک شرکت برای داشتن درآمد بالا باید احساس مسئولیت کند؟ در حقیقت به هر شرکتی که بنگرید، تلاش می کند تا بالاترین درآمد و در نهایت بالاترین سود را از دل آن درآمد بیرون بکشد؛ اپل دست کم این کار را خوب بلد است. ساندر به گونه ای در این مورد اظهار نظر می کند که گویی سخنان Rick Osterloh، مدیرعامل موتورولا را در خصوص گران فروشی اپل تکرار می کند. Osterloh سابق بر این گفته بود که قیمت هایی که اپل برای محصولاتش انتخاب می کند بسیار بالا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    من برای گوگل و مایکروسافت احترام زیادی قائل هستم. هر دوشون این روزا خیلی خوب پیشرفت کردن و حرکت ها و جهش های زیادی رو از اونا شاهد بودیم.

  • pmt
    pmt | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    دوستانيكه در مورد قيمت ها قياس قيمت بالاي اپل رو با پرايد ٢٠ ميليوني ميكنند و گرون فروشي و ... بايد اين نكته رو مد نظر داشته باشند كه اپل گوگل و... در بازار هاي جهاني و كاملا ازاد قرار دارند و با گرون دادن اپل به گفتشون مهم اينجاست كه كاربران در اين دنياي باز و ازاد خودشون تصميم ميگيرن كه چه چيز رو انتخاب كنند ولي ايا شما حق انتخاب اين رو داريد كه با ٢٠ ميليون يك خودروي خارجي خريداري و استفاده كنيد در ايران ! ؟ اينجا بحث انحصار هست چيزي كه تو دنيايي كه كمپاني ها درش مبارزه ميكنند جايي نداره لاقل به صورتي كه ما اينجا داريم

  • Divan Greedy
    Divan Greedy | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

    برای این اقا خیلی احترام خاصی قائلم کاراش واقعن عالی و خوبه و مطمئنن اندرویید رو می تونه بیشتر از قبل موفق کنه

    • Divan Greedy
      Divan Greedy | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

      داغ داغ ، اعضا WWE مثل John cena از گوگل و توییتر بازدید کردن ، اینم عکس هاش
      http://www.wwe.com/shows/wrestlemania/31/wrestlemania-tech-tour-photos

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی