ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با پرچمدار جدید HTC بیشتر آشنا شوید؛ آیا یک طراحی عالی همیشه برنده است؟

«ظاهرش که تغییری نکرده.» این احتمال اولین فکری است که با دیدن One M9 به سراغتان خواهد آمد. اگر چه در دست گرفتن این اسمارت فون حس بی نظیری به کاربر می دهد اما طراحی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۶

«ظاهرش که تغییری نکرده.»

این احتمال اولین فکری است که با دیدن One M9 به سراغتان خواهد آمد. اگر چه در دست گرفتن این اسمارت فون حس بی نظیری به کاربر می دهد اما طراحی هرچقدر هم که عالی باشد، باز هم کاربران برای داشتن موبایلی نو با ظاهری به روزتر، شوق بیشتری دارند.

اچ تی سی همچنان احساس می کند دیزاین وان، بی نقص بوده و در سال ۲۰۱۵ هم از همان الگوی سابق پیروی نموده است. اما به جز زیبایی خیره کننده و تکراری شده ی وان جدید، چه چیزی «تازه» شده؟ می توان گفت تغییرات بسیار اندک هستند و شاید اصلا به چشم نیایند.

بیایید با مواردی شروع کنیم از آنها خوشمان آمده است؛ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مثل همیشه، کیفیت پرچمدار تایوانی ها بی نقص است. M9 اندکی باریکتر و کوتاه تر شده که این موارد را مدیون گوشه های عریض تر خود است و در نهایت نیز این محصول در دست کاربر به شکلی دلنشین تر جای می گیرد.

بدنه ی آلمینیومی این محصول به دقت هرچه تمام تر برش خورده و خود اچ تی سی می گوید چنین برشی، صرفا در جواهرات و نوع آرایش آنها به کار می رود. اما در خصوص عملکرد M9 باید بگوییم که با اسمارت فونی بسیار سریع طرف هستیم؛ در قیاس با جی فلکس ۲، عملکرد وان جدید بسیار بهتر است هرچند که هر دو دستگاه از جدید ترین محصول کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می گیرند.

۳ گیگابایت رم که در وان به کار رفته در کنار قدرت بالای پردازشی اسنپدراگون ۸۱۰، به شما اجازه می دهند تا میان اپلیکیشن ها و مرورگری با چندین تب باز، پرواز کنید. می توان گفت وان جدید توانسته آن طور که باید و شاید، از آخرین ساخته ی کوالکام بهترین استفاده را بکند.

اما بخش ناراحت کننده در طراحی، مربوط به کمربند فلزی در دور دستگاه می شود. گویا اچ تی سی این کمربند را به گونه ای طراحی نموده که تلفن همراه، از دست کاربر نلغزد، اما در هر حال، می توان گفت این بخش احساس چندان خوشایندی را منتقل نمی کند. کاربران اچ تی سی به دیزان بی نقص M8 عادت کرده بودند و حال به احتمال زیاد باید شاهد دلخوری آنها از این بخش و بازخورد های منفیشان باشیم.

HTC می خواد با تلفن همراه جدید خود، حس خرید محصولی لوکس به خریدار القا نماید؛ طوری که مشتری احساس کند در حال خرید یک ساعت لوکس چندین هزار دلاریست. اما نکته اینجاست که M8 انقدر خوب بود که جای خود نمایی زیادی، آن هم با یک طراحی تقریبا مشابه، به M9 نمی دهد.

کلید های کنترل صدای M9 مانند محصول قبلی، یکپارچه نیستند و از هم جدا گشته اند. کلید خاموش و روشن کردن تلفن نیز به سمت راست اسباب کشی کرده و زیر کلید های کنترل صدا قرار گرفته است و در نهایت نیز شاهد جای مموری کارت از نوع MicroSD هستیم. اسپیکرهای BoomSound همچنان در بخش بالا و پایین ِجلوی دستگاه وجود دارند و دوربین جلویی نیز که حالا به فناوری UltraPixel تایوانی ها مجهز گشته، در بخش بالایی خودنمایی می کند.

m9back

اما در نهایت دوستان تایوانی که روزی می گفتند بالا رفتن مگاپیکسل ها صرفا بازی های تبلیغاتیست، در نهایت تسلیم شده و برای دوربین اصلی جدید ترین پرچمدار خود، از سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی، ساخت شرکت سونی استفاده کرده اند. این شرکت با ادعاهای پیشین خود در مورد تعداد مگاپیکسل ها، خود را با سایر شرکت ها وارد یک جنگ سرد کرده بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کیفیت دوربین اصلی M9 به هیچ وجه از M8 برتر نبوده و به راحتی می توان گفت که M8 تصاویر بهتری را به ثبت می رساند.

احتمالا از شنیدن این خبر اندکی گیج یا نا امید شدید؛ ما هم همینطور. زمانی که وارد اپلیکیشن دوربین می شوید تا تصویری را به ثبت رسانید، بالانس بد برای نور سفید و همچنین دمای رنگ ها به نظرتان بسیار افتضاح خواهد آمد. اما اگر شال و کلاه کرده و برای ثبت تصاویری در محیط های باز اقدام نمایید، می توان گفت شانس بهتری برای گرفتن عکس هایی با کیفیت تر خواهید داشت که البته باز هم به پای M8 نخواهند رسید.

اما بیایید به سراغ رابط کاربری Sense با شماره ی ۷ بریم. این رابط کاربری همواره طرفداران بسیار زیادی داشته است و می توان گفت این نسخه هم عملکردی عالی از خود بر جای می گذارد؛ بخش هایی به آن اضافه گشته اند که به سرعت به قسمت های مورد علاقه شما تبدیل خواهند شد. قابلیت Blinkfeed برای دنبال کردن منابع خبری مورد علاقه تان همچنان در دسترس است، تمام دانلود های شما، به جای اینکه به شکل بی نظمی بر روی صفحه نمایش اصلی ریخته شوند، حالا مستقیما به پوشه ی Downloads انتقال پیدا می کنند.

m9front1

رابط کاربری سنس ۷ بسیار انعطاف پذیر شده و حالا می توانید تقریبا هر بخشی را به شکل دلخواه سفارشی کنید. خود اچ تی سی نیز تم های مختلفی را برای این تلفن در نظر گرفته که تعویض گاه به گاهشان شاید روحیه کاربران را عوض نماید؛ هرچند که این تم ها نیز، چندان دلچسب نیستند. (ساعاتی پیش تصاویر مربوط به پس زمینه این اسمارت فون را در دیجیاتو برایتان به نمایش گذاشتیم.)

یکی از برترین قابلیت های سنس جدید، یک ویجت است که بر اساس محل فعلی شما (منزل، محل کار و...) اپلیکیشن هایی را که به آنها نیاز پیدا می کنید را به شکل هوشمند در اختیارتان می گذارد. از سوی دیگر یک پوشه ی «پیشنهادات» وجود دارد که بر اساس نوع استفاده از تلفن همراه، اپلیکیشن های مورد نیاز و جدید، به کاربر معرفی می گردند.

در هر صورت، می توان گفت تایوانی ها امسال موفقیت را از راه دور دیده اند و فقط برایش دست تکان داده اند؛ منصفانه است اگر بگوییم هیچ شرکتی نیست که بتواند هر سال، دستاوردهای چشمگیری را متعلق به خود کند اما برای HTC که تازه با M8، دوباره بر سر زبان ها افتاده بود، انتظار می رفت تا چیزی بیشتر از این برای عرضه داشته باشد.

باید منتظر ماند و دید بازخورد کاربران به One جدید چیست، ترجیح می دهند با M8 خود یک سال دیگر سر کنند و به کمپانی مورد علاقه شان وفادار بمانند تا تایوانی ها سال آینده محصولی بهتر ارائه کنند؟ یا به سراغ شرکت های رقیب می روند؟ نظرتان را با دیجیاتو در میان بگذارید.

کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • milad.herfeh
    milad.herfeh | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    جالب میشد اسمشو میزاشت m8s
    چون یه اپدیت سخت افزاری بود با یکم تغیرات جزئی

  • داود
    داود | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    من مانده ام ... اچ تي سي اومده روي نقطه ضعفاش پوشانده حالا نويسندگان ديجياتو ميگن دوربينش بدتر شده در حالي كه با آن هنوز كار نكرده اند!!!!!! داداش اس٦ هيچي نداشت اما خيلي تعريف ازش شد !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی