ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور اثر انگشت کوالکام بهتر از Touch ID اپل خواهد بود؛ با اسنپدراگون Sense ID آشنا شوید

زمانی که آیفون 5S در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اپل قابلیتی به نام Touch ID بر روی آن قرار داده بود که در آن زمان از سوی هیچ رقیبی، قابل به چالش کشیده شدن نبود. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۰

زمانی که آیفون 5S در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اپل قابلیتی به نام Touch ID بر روی آن قرار داده بود که در آن زمان از سوی هیچ رقیبی، قابل به چالش کشیده شدن نبود. اما گویا در چند ماه آینده سنسور هایی که ساخت شرکت کوالکام هستند را در میان اسمارت فون ها خواهیم دید، سنسور هایی که سازنده آنها،‌ معتقد است بسیار بهتر از Touch ID اپل هستند.

کوالکام از الگوریتم جدیدی برای خواندن شیارهای باریک بر روی انگشتان ما بهره می گیرد؛ در واقع این سنسور جدید، از امواج اولتراسونیک استفاده می کند تا به شکل سه بعدی، اثر انگشت را اسکن نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس رویداد امروز کوالکام در کنگره جهانی موبایل، نام سنسور جدید، Snapdragon Sense ID خواهد بود. این سنسور به حدی پیشرفته است که می تواند در زمانی که انگشتان شما خیس و یا کثیف هستند هم، اثر انگشت را تشخیص دهد.

سنسور جدید همچنین می تواند اثرانگشت را از میان شیشه، آلومینیوم، استیل ضدخش، یاقوت کبود و پلاستیک شناسایی کند؛ این مساله به این معناست که سازندگان حالا می توانند سنسور را با اجزای تلفن همراه یکی سازند.

کوالکام همچنین می گوید که تکنولوژی جدید، درصد خطای بسیار پایین تری را نسبت به فناوری های سابق به همراه دارد؛ از همین رو می توانیم انتظار داشته باشیم تا با درصد خطای بسیار کمتری در هنگام آنلاک کردن تلفن خود رو به رو شویم.

شرکت مورد بحث همچنین می گوید که فناوری اولتراسونیک که در این سنسور به کار رفته، می تواند به لایه بیرونی پوست نفوذ کرده و اسکنی سه بعدی از آن ارائه دهد؛ این اسکن حتی نشان دهنده منافذ عرق انگشتان هم خواهند بود. با چنین کیفیتی، می توان گفت احتمال باز شدن تلفن همراه شما توسط شخص دیگر، به صفر می رسد.

تکنولوژی جدید، درصد خطای بسیار پایین تری را نسبت به فناوری های سابق به همراه دارد

سنسور اثر انگشت اپل، ملقب به Touch ID از یک سنسور خازنی بهره میگیرد که می تواند تصاویری دو بعدی از اثر انگشت را به ثبت رساند. اپل در سال ۲۰۱۲ شرکت AuthenTec را خرید و این تکنولوژی را که در اصل پیشرفته ترین، در آن زمان بود را برای خود به شکل انحصاری، تصاحب کرد. سایر سازندگان اسمارت فون ها مجبور شدند تا از دستاورد های شرکت Synaptics استفاده کنند که از Touch ID چند سالی عقب تر بود.

جدیدترین سنسور اثرانگشت شرکت Synaptics که عملکردی همانند Touch ID دارد، حالا در گلکسی S6 به کار گرفته شده اما نکته اینجاست که تا چند ماه آینده، کوالکام، اسنپدراگون Sense ID را برای سازندگان عرضه می کند و در آن زمان، تکنولوژی به کار رفته در Galaxy S6 دیگر به چشم نخواهد آمد.

Sense ID با پردازنده های اسنپدراگون ۸۱۰ و ۴۲۵ به شکل یکپارچه ادغام خواهد شد و البته سازندگان می توانند آن را به شکل جداگانه هم سفارش دهند. گفته می شود اولین موبایل هایی که دارای تکنولوژی جدید کوالکام هستند، در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • امیرپارسا
    امیرپارسا | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    از این حرفا زیاد میزنن
    یه ساعت هوشمند هم داشت قراربود بهترین باشه
    کوش؟!
    تا بیاد بازار بعد رگ گردنتو کلفت کن عینک تخته ای

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    خدا که سونی تو Z4 ازش استفاده کنه.

  • مهران
    مهران | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    شرکت‌ها: من یه چیزی می‌سازم از چیزِ اپل بهتر...
    کلا اپل رو بهترین می‌دونن و هدف‌گذاریشون نزدیک شدن به اپله!!
    واقعا این اعتماد به نفس کاذب شرکت‌ها مانع پیشرفتشونه...
    ادعاها باید کاهش پیدا کنه...
    حتی اپل...

  • varna
    varna | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    تا اونموقع شرکتای دیگه بیکارنمیشینن وتکنولوژیهای جدیدتری ارایه میدن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی