ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: تا زمان آماده شدن ویندوز 10، هیچ پرچمدار لومیایی ارائه نمی شود

در حالی که مایکروسافت مشغول رونمایی از تلفن های هوشمند میان رده اش در کنگره جهانی موبایل است، بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این غول نرم افزاری کلا بی خیال بازار پرچمداران شده. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۳

در حالی که مایکروسافت مشغول رونمایی از تلفن های هوشمند میان رده اش در کنگره جهانی موبایل است، بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این غول نرم افزاری کلا بی خیال بازار پرچمداران شده.

نیل برادلی، مدیر بازار یابی تلفن های همراه این شرکت در مصاحبه ای با The Verge تأیید کرد که مایکروسافت قصد دارد پیش از آنکه دست به کار ساخت سخت افزار یک پرچمدار جدید شود، منتظر ارائه ویندوز 10 بماند.

او در ادامه گفت: «ما کاملا مصمم به ساخت پرچمدارن جدیدمان هستیم و تمام تمرکزمان را هم روی این مسأله قرار داده ایم.»

این مدیر مایکروسافت اظهار داشت: «با این همه اعتقاد داریم که بهترین زمان برای ارائه این پرچمداران به بازار وقتی است که عالی ترین نسخه نرم افزار خود را عرضه نماییم. در واقع در نظر داریم که پرچمدارن خود را کمی بعد از عرضه ویندوز 10 ارائه کنیم.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته این خبر به هیچ وجه به مزاج هواردان تلفن های هوشمند لومیا خوش نیامد و در عوص نشان داد که این افراد باید دست کم تا پایان امسال منتظر ارائه یک موبایل پیشرفته ویندوز فونی بمانند.

پیش بینی می شود که عرضه ویندوز 10 پس از تابستان آغاز گردد و این یعنی، تلفن هایی که برای این نسخه از سیستم عامل مذکور آماده شده اند تا شهریور یا مهر سال آینده وارد بازار نخواهند شد.

به بیان دیگر اگر سامسونگ، اچ تی سی یا دیگر تولید کنندگان تلفن همراه، یک موبایل ویندوز فونی را تا پیش از عرضه ویندوز 10 ارائه نکنند، طرفداران این گجت ها باید مدتی طولانی را برای خرید محصول مورد علاقه شان به انتظار بنشینند.

حفظ این هوادارن برای مایکروسافت بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است که در ادامه کاربران لومیا 920 و لومیا 1020 از انتظار کشیدن برای ارائه یک پرچمدار ویندوز فونی جدید ناامید گردند و به سراغ محصولات دیگر بروند.

البته بسیاری انتظار داشتند که مایکروسافت همزمان با عرضه نسخه 8.1 ویندوز فون، یک پرچمدار جدید را ارائه نماید، اما این کمپانی در نهایت شگفتی پروژه توسعه سخت افزار "مک لارن" خود را لغو کرد.

حالا ردموندی ها تصمیم گرفته اند که تمام تمرکزشان را روی بازار لومیاهای اقتصادی قرار دهند و از این طریق سهم خود از بازار را بالا ببرند و معرفی موبایل های لومیا 640 و Lumia 640 XL نیز مؤید همین مسأله است.

با این همه باید به اطلاع تان برسانیم که بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت IDC، سهم مایکروسافت از بازار تلفن های هوشمند در سال گذشته میلادی به 2.7 درصد در سطح دنیا تنزل یافت و این در حالی است که شمار موبایل های لومیای فروخته شده از مرز 35 میلیون عدد گذشت.

فروش ویندوز فون همچنان ادامه دارد و مسیر درستی را طی می کند، با این حال، این امر رشد آرامی را در مقایسه با اندروید و پس از آن iOS دارد چراکه هر دوی اینها سریع تر از ویندوز فون پله های ترقی را طی می کنند.

گوگل و اپل همچنان تمام تلاششان را به کار می گیرند تا مایکروسافت را به نوعی مچاله کرده و از بازار اسمارت فون خارج نمایند و 2015 سالی است که کلیه تلاش های ردموندی ها در این بازار به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

مایکروسافت تمام تمرکزش را روی توسعه ویندوز 10 گذاشته و به همین دلیل برای جلب توجه کاربران به تلفن های هوشمند ویندوز فونی اش با مشکل روبروست.

البته بروز این مسئله دلایل متعددی دارند اما می تواند فقدان اپلیکیشن های مناسب برای این نوع تلفن ها را یکی از اصلی ترین این دلایل عنوان کرد.

در حال حاضر ردموندی ها همچنان مشغول تست اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز 10 هستند و احتمال می رود که شرکت یاد شده مجبور شود برای عملیاتی کردن طرح های خود کمی دست بجنباند و سرعت عمل بیشتری برای عملیاتی کردن طرح هایش به خرج دهد.

در سال جاری میلادی، همه چشم ها به برنامه هایی دوخته شده که این کمپانی برای استفاده از ویندوز روی تلفن های همراه دارد.

کلیه اخبار مربوط به نمایشگاه MWC 2015 را در اینجا دنبال کنید

taxiyab

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • adnan
    adnan | ۹ تیر ۱۳۹۴

    سلام

    خوب الان اگه یه پرچمدار با همون ویندوز 8.1 به بازار بفرسته ضرر می کنه. طبیعی که تا امادره کردن وینوز 10 صبر کنه.

  • Between the Rays
    Between the Rays | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

    بابا تورو خدا جانشین 1020 رو معرفی کن. دی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی