ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آنریل انجین 4 برای استفاده عمومی رایگان شد

موتور بازی سازی «Unreal Engine 4»، ساخته شرکت Epic Games، حالا به صورت رایگان در اختیار تمامی بازی سازان قرار گرفته. اپیک گیمز روز گذشته در بلاگ خود نوشت که از این به بعد، برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

موتور بازی سازی «Unreal Engine 4»، ساخته شرکت Epic Games، حالا به صورت رایگان در اختیار تمامی بازی سازان قرار گرفته. اپیک گیمز روز گذشته در بلاگ خود نوشت که از این به بعد، برای ساخت بازی با موتور آنریل 4 اصلا لازم نیست بهایی بپردازید و نرم افزار به طور تمام و کمال، رایگان ارائه می شود.

اما چرا چنین اتفاقی رخ می دهد؟ مسلما برای توسعه دهنده این پلتفرم هم نفع کافی وجود دارد. اپیک گیمز 5 درصد از کل درآمد هر محصول ساخته شده توسط موتور اش را دریافت می کند. البته اگر پروژه ای که شما ساخته اید، کمتر از 3 هزار دلار بازگشت مالی داشته باشد، اپیک گیمز هم در غم شما شریک شده و 5 درصد خود را می بخشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا اخباری از GDC 2015 هم در اختیارتان بگذاریم.

تا چندی پیش، اپیک گیمز از بازی سازان و توسعه دهندگانی که آنریل انجین 4 را برای کار خود انتخاب کرده بودند، ماهانه 19 دلار دریافت می کرد و برنامه های تشویقی بسیاری قرار داده بود تا جمعیت زیادی به استفاده از این موتور رغبت پیدا کنند.

پس از دانلود نرم افزار Unreal Engine، هر کسی می تواند دسترسی کامل به خود برنامه، انجمن توسعه دهندگان و حتی فروشگاه مجازی اپیک داشته باشد. در این فروشگاه، دیگر توسعه دهندگان و حتی اپیک گیمز، محصولاتی را برای فروش قرار می دهند که می تواند در تسریع روند ساخت بازی شما کارآمد باشد. برای مثال افکت های صدا، طرح های گرافیکی و ....

تیم سویینی، مدیرعامل و موسس اپیک گیمز می گوید: "سال گذشته برای همه ما در اپیک گیمز توفانی بود. جامعه ما به شکلی فوق العاده رشد یافت. کیفیت و تنوع کارهای خلاقانه ای که انجام شد نفس گیر بود. وقتی که از مردم خواستیم پروژه های شان را ثبت کنند تا آن را در GDC امسال نمایش دهیم، ما این چالش را داشتیم که از میان 100 فینالیست که همگی شان برای نمایش خوب بودند، فقط 8 بازی را انتخاب کنیم.

رقم فوق العاده ای است و به نظر می آید حداقل در زمینه تولید انجین، اپیک گیمز فعلا بی رقیب است. شاید Valve با معرفی Source Engine 2 همه چیز را تغییر دهد.

هر یک از مشترکین کنونی آنریل انجین که برای داشتن آن هزینه کرده اند، مبالغ خود را پس خواهند گرفت. تمامی کسانی که از ابتدا تاکنون حق اشتراک پرداخت کرده اند نیز، می توانند مبلغ 30 دلار به عنوان هدیه در فروشگاه دیجیتالی آنریل انجین خرج کنند.

در زیر می توانید ویدیوی مربوط به آنریل انجین در GDC 2015 را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    دمش گرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی