ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس با ۷۹.۲ میلیارد دلار دارایی باز هم ثروتمند ترین فرد جهان است

ظاهرا میلیاردرهای دنیا همانطوری که انتظار می رود در حال ثروتمند تر شدن هستند و البته در بین اسامی این افراد متمول نام های بسیاری به چشم می خورد که عمدتاً در حوزه ی تکنولوژی فعالیت دارند. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

ظاهرا میلیاردرهای دنیا همانطوری که انتظار می رود در حال ثروتمند تر شدن هستند و البته در بین اسامی این افراد متمول نام های بسیاری به چشم می خورد که عمدتاً در حوزه ی تکنولوژی فعالیت دارند.

فوربس در گزارش خود در همین رابطه آورده، بیل گیتس بنیانگذار شرکت قدرتمند مایکروسافت با ۷۹.۲ میلیارد دلار اندوخته مجدداً ثروتمندترین فرد جهان شده است. او همچنین در بالای فهرست میلیاردرهای عرصه تکنولوژی نیز قرار داد، که جمع کل دارایی این افراد به ۴۲۶ میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال گذشته رشدی ۱۱.۶ درصدی داشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در فهرست فوربس مرتبط به فعالان در زمینه تکنولوژی، لری الیسون، مدیرعامل کمپانی Oracle، با ۵۴.۳ میلیارد دلار ثروت شخصی رده ی دوم را به خود اختصاص داده و پس از آن جف بزوس از آمازون با ۳۴.۸ میلیارد دلار و مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل فیس بوک، با ۳۳.۴ میلیارد دلار در جایگاه های بعدی ایستاده اند.

نام لری پیج و سرگی برین دو بنیانگذار گوگل نیز هر یک به ترتیب با ثروت خالص ۲۹.۷ و ۲۹.۲ میلیارد دلار پس از اسامی که قبلاً ذکر شد آمده است.

این فهرست بر اساس سهام شخصی افراد از شرکت ها، دارایی های کلیدی، املاک و مستقلات، وجوه نقد و آثار هنری که در اختیار دارند تهیه گشته، فوربس ارقام به دست آماده برای هر شخص را با او مطرح و صحت آنها را جویا می شود ولی از آنجایی که در برخی موارد این افراد حاضر به همکاری نیستند نتایج نیازمند کار و بررسی بیشتری می گردد. ناگفته نماند که لیست یاد شده هنوز یکی از معتبرترین مرجع های جهان در این رابطه محسوب می گردد.

آنطور که از فهرست مورد بحث بر می آید دنیای تکنولوژی جوان ترین میلیاردرهای حال حاضر دنیا را داراست، مارک زاکربرگ تنها ۳۰ سال سن دارد و اوان اشپیگل (بنیانگذار سرویس Snapchat) نیز با ثروتی ۱.۵ میلیارد دلاری ۲۴ ساله است.

Travis Kalanick موسس سرویس شناخته شده و محبوب Uber هم که در ۳۸ سالگی به سر می برد ثروت خالصش ۵.۳ میلیارد دلار ارزش دارد و Garrett Camp سی و شش ساله که StumbleUpon را تاسیس نموده از رقم مشابهی اندوخته بهره مند است.

ارائه عمومی سهام علی بابا هم سبب نشده تا لطمه ای به جک ما وارد گردد و حتی باعث متمول تر گشتن وی نیز بوده، از همین رو حالا او ثروتی ۲۲.۷ میلیارد دلاری دارد. استیو بالمر (مدیر عامل پیشین مایکروسافت)، پال آلن (از بنیانگذاران مایکروسافت)، Lei Jun (مدیر عامل شیائومی) و اریک اشمیت از گوگل دیگر میلیاردرهای حوزه تکنولوژی هستند که در فهرست فوربس حاضرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    بزرگترین ثروتمند که الان بینمون نیستش استیو جابزه که از صفر شروع کرد و با تلاش بی نظیرش خودش رو به هزار رسوند.

  • varna
    varna | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    اونا هف پولداردارند ماهم داریم ولی ثروتمندای ما فقط به فکر اضافه کردن پولشون دریغ ازیک کار مفیدبرای جامعه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی