ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین های Light-field، تکنولوژی واقعیت مجازی را یک گام جلوتر می برند

دوربین های پلنوپتیک یا لایت فیلد، وسایلی هستند که از میکرولنزهای سازمان یافته ای جهت گرفتن تصاویر مخصوص استفاده می کنند. پیش از این، لایترو چنین تکنولوژی جالبی را برای تولید دوربین هایش استفاده کرد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۰

دوربین های پلنوپتیک یا لایت فیلد، وسایلی هستند که از میکرولنزهای سازمان یافته ای جهت گرفتن تصاویر مخصوص استفاده می کنند. پیش از این، لایترو چنین تکنولوژی جالبی را برای تولید دوربین هایش استفاده کرد و دارنده دوربین می توانست پس از گرفتن عکس، فوکوس را تغییر دهد. حالا نوبت به پروژه NextVR رسیده است تا پا را فراتر بگذارد.

این شرکت اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که تولید مدل 3 بعدی یک صحنه را ممکن کرده است. همانطور که در تصویر بالا می بینید، تمامی یک محیط می تواند قابل مشاهده باشد (تصویر بالا توسط کمپانی ارائه شده است).

برای مثال، وقتی گفته می شود شما می توانید از طریق هدست خود یک کنسرت یا بازی فوتبال را تماشا کنید، یعنی از یک نقطه ثابت. اما این تکنولوژی جدید می گوید که حرکت در تمام نقاط امکان پذیر خواهد بود.

اگر این طرح ثمره ای داشته باشد، نفع آن برای تمامی فعالیت حوزه VR خواهد بود و محدود به یک شرکت خاص نخواهد شد. تا کمتر از 24 ساعت دیگر، استیم و Valve از تکنولوژی خود و همچنین کنترلر مخصوص شان پرده برخواهند داشت و هیچ بعید نیست که این رقیب جدید، بتواند قدرتمندترین بازیگر حوزه VR باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    چقدر سایت خلوته کسییییی نیستتتت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی