ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران سامسونگ از برتری پرچمدارانشان سخن می گویند

سامسونگ با رونمایی از دو پرچمدار Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge در مرکز توجه شرکت کنندگان و البته بازدیدکنندگان کنگره جهانی موبایل امسال قرارگرفت و سر خط مهم ترین خبرهای حوزه موبایل را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

سامسونگ با رونمایی از دو پرچمدار Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge در مرکز توجه شرکت کنندگان و البته بازدیدکنندگان کنگره جهانی موبایل امسال قرارگرفت و سر خط مهم ترین خبرهای حوزه موبایل را به خود اختصاص داد.

این کمپانی کره ای پس از پشت سر گذاشتن روزهای دشوارش در سال 2014، با رونمایی از اسمارت فون های یاد شده بار دیگر دوران خوش گذشته را تجربه کرد.

اپل اما، در روزهای پایانی سال 2014، با رونمایی از iPhone 6 و iPhone 6 Plus بازار تلفن های همراه دنیا را دچار شور و هیجانی وصف ناشدنی کرد و از آن سو، رقبای چینی سامسونگ نیز بیکار ننشستند و به سرعت خود را به آن رساندند.

حالا، جی کی شین یکی از مدیر عاملان سامسونگ و رئیس بخش موبایل آن و همچنین یانگ هی لی، رئیس بخش بازاریابی این کمپانی پس از برگزاری موفقیت آمیز مراسم رونمایی از پرچمدارانش، جمعی از خبرنگاران را به یک کنفرانس مطبوعاتی دعوت کردند تا به سوالات آنها پاسخ دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از کارکنان دفتر کره ZDNet از حاضران در جلسه مذکور بود و پاسخ هایی که به سوالات مطرح شده در رابطه با طراحی Galaxy S6، عرصه رقابت آن و همچنین زمان رونمایی از پوشیدنی آتی این کمپانی کره ای داده می شد را برای حاضرین ترجمه می کرد.

پرسش: از Galaxy Note Edge شروع می کنیم، طراحی [لبه های خمیده] این موبایل در حال سرایت کردن به دیگر محصولات شماست، آیا برنامه مدونی برای کاربرد این طراحی دارید؟

شین: همانطور که می دانید ایده ساخت Edge از یک نمایشگر منعطف شکل گرفت تا یک لبه معمولی، ما نیز در نظر داریم که از این ایده نهایت بهره را ببریم. این طراحی هنوز هم در مراحل ابتدائی اش به سر می برد اما قصدمان این است که با گشودن کیت توسعه نرم افزاری و API خود، قابلیت ها و امکانات بیشتری را به آن بیافزاییم. ما اعتقاد داریم که S6 Edge آغازی مقتدرانه تر را در قیاس با Note Edge تجربه خواهد کرد. پس از مراسم رونمایی، واکنش ها به این تلفن هوشمند کاملا مثبت بود و به همین دلیل باور داریم که فروش آن در مقایسه با Note Edge به مراتب بیشتر خواهد بود.

untitledgalaxys6

موبایل سازان چینی در موارد متعددی طرح های سامسونگ را کپی کرده اند. شیائومی یکی از شرکت های چینی است که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن به شماست و مسیر رشد آن شباهت زیادی به سامسونگ دارد. استراتژی تان برای مقابله با این موضوع چیست؟

شین: این مسأله کمابیش در صنعت موبایل به چشم می خورد. ما همواره تلاشمان این بوده که محصولات خود را با در نظر داشتن آینده بسازیم و همین مسأله است که سامسونگ را در میان رقبایش متمایز می کند. سعی مان این است که با بهره گیری از روش هایی که کپی کردنشان دشوار است محصولات خود را تولید کنیم. تصور می کنم که شرکت ما در حال حاضر بهترین کیفیت و دستاوردهای تولید را در این صنعت در اختیار دارد و حقیقتا اسمارت فون های سامسونگ چیزی از رقبایشان کم ندارند.

ظاهرا لبه خمیده Galaxy S6 Edge در قیاس با Note Edge امکانات کمتری دارد. علت چیست؟

یانگ هی لی: لبه های Note Edge و S6 Edge خصوصیات متفاوتی دارند و هر یک برای اهدافی مختلف طراحی شده اند. ما در ساخت S6 Edge تلاش کرده ایم امکاناتی که پیشتر در Note Edge وجود داشته را بهبود بخشیده و پیاده سازی کنیم و برای این منظور نقاط ضعف و قوت محصول قبلی را از مشتریانمان جویا شدیم و تنها امکانات بهینه سازی شده را برای S6 Edge در نظر گرفته ایم. ما مشخصات متعددی را هم برای شخصی سازی موبایل در این محصول گنجانده ایم و برای نمونه کاربر می تواند پنج شماره تماس دلخواه خود را در لبه ها قرار دهد و بر حسب اینکه چه فردی در حال تماس گرفتن است، رنگ مورد نظرش را برای آن انتخاب نماید. همه اینها امکاناتی مبتکرانه هستند و با آنچه برای Note Edge در نظر گرفته شده بود فرق دارند.

galaxy-s6-edge-hands-on9-w600

نظرتان درباره تشابه طراحی پرچمدار جدیدتان با آیفون 6 که برخی ادعایش را دارند چیست؟

یانگ هی لی: حالا که گلکسی S6 واقعی را از نزدیک دیدید، آیا واقعا تصورتان این است که دو  تلفن همراه شبیه هم هستند؟ اگر به محصول واقعی نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که این دو واقعا با هم فرق دارند. محصولات ما از لحاظ جنس بدنه و دوام با آیفون 6 فرق دارند و اصلا DNA و زبان طراحی شان چیز دیگری است.

44062940-f143-4f02-8473-185e0ef1ff22800

به ندرت پیش می آید که شرکتی در مراسم رونمایی از محصول تازه اش، علنا کمپانی رقیب را نشانه بگیرد، اما شما تصمیم گرفتید که این کار [را در مورد اپل] انجام دهید. آیا این امر یک انتخاب استراتژیک بوده؟

یانگ هی لی: قصدمان این بود که پیامی کوتاه، شفاف اما مقتدرانه را بدهیم. تصمیم گرفته ایم که پر رنگ ترین اثر را در کوتاه ترین بازه زمانی بگذاریم و با مقایسه قدرت دوربین ها و دوام شان با محصولات رقیب بهتر می توانستیم موفق به انجام این کار شویم.

برخی از تحلیلگران باور دارند که سامسونگ با مشکلات عدیده ای در چین روبر شده، زیرا در این کشور پشت سر اپل قرار دارد. حالا گلکسی S6 S6 Edge چگونه می خواهند به رقابت در چنین بازاری بپردازند؟

شین: انتظار می رود که S6 و S6 Edge پس از عرضه در چین سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. پس از برگزاری مراسم رونمایی از محصولات یاد شده، دریافت پیش سفارش آنها را آغاز کردیم و از آن زمان به بعد S6 در اغلب وبسایت ها مشاهده شد. ما هم اکنون این توانایی را داریم که میزان اثرگذاری پرچمدارنمان بر بازار را اندازه بگیریم [از روی میزان سفارشات اولیه] و تصورم این است که فروش این محصول در قیاس با Galaxy S6 شروع بهتری را تجربه خواهد کرد و پس از آنکه در 21 فروردین عرضه انبوه آن آغاز شد، خواهید دید که شرایط بهتر از سال قبل است.

پیش بینی می شد که سامسونگ در کنار دو پرچمدار جدیدش از یک پوشیدنی هم رونمایی کند. به نظر می رسد که جای یک ساعت هوشمند در این میان خالی باشد و الجی و هوآوی نیز از این فرصت نهایت بهره را برده اند. چه زمانی در نظر داریم که ساعت هوشمند خود را معرفی نمایید؟

شین: سامسونگ برای MWC امسال تصمیم گرفت که [پوشیدنی ها] را کنار بگذارد چراکه این اواخر حرف و حدیث های در مورد آنها بیش از اندازه زیاد بود. از این رو تصمیم گرفتیم که تمرکزمان را روی S6 و S6 Edge قرار دهیم و هر زمان که آمادگی اش را داشتیم یک پوشیدنی هم معرفی کنیم. امیدوارم که [رقبایمان] تمام تلاششان را کرده باشند و محصولات خوبی را ارائه کنند. هم اکنون در سطح خوبی از آمادگی برای معرفی یک پوشیدنی با برند گلکسی هستیم اما تاریخ این رونمایی محرمانه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • دانش
    دانش | ۸ فروردین ۱۳۹۴

    s6بترین گوشی

  • مهدی
    مهدی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

    s6 قشنگ تره

  • BlackCode
    BlackCode | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

    معلومه وقت نکردن apple watch رو کپی کنن...سر همین محصول پوشیدنی جدید ندادن
    پ.ن:البته به نظر من اپل واچ کلا محصول به درد نخوریه

  • amir.h
    amir.h | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

    اینده دراختیارسامسونگ واپل نخواهد بود.نظرشخصیمه..شاید مایکروسافت واپدیتای فراوونش شاید بازگشت نوستالژیک نوکیا یاشاید هم هواوی وشیائومی اینده بازار موبایل رو تغییربدن ولی قطعا اپل وسامسونگ اینده دارنخواهندبود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی