ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا در حال آزمایش تلفن هوشمندی با شماره مدل ۱۱۰۰ است

بسیاری از ما موبایل نوکیا ۱۱۰۰ که امکانات زیادی نداشت ولی در آنتن دهی و طول عمر باتری عملکردی بی نظیر از خود ارائه می کرد را به خاطر داریم، محصولی متعلق به سال ۲۰۰۳ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

بسیاری از ما موبایل نوکیا ۱۱۰۰ که امکانات زیادی نداشت ولی در آنتن دهی و طول عمر باتری عملکردی بی نظیر از خود ارائه می کرد را به خاطر داریم، محصولی متعلق به سال ۲۰۰۳ که البته هنوز هم عده ای از آن استفاده می نمایند.

حالا در پایگاه داده مرتبط به ابزار Geekbench اطلاعات تلفن هوشمندی به ثبت رسیده که در مقابل نام مدل اش عبارت نوکیا ۱۱۰۰ به چشم می خورد و این احتمال را تقویت می کند که شاید کمپانی فنلاندی بخواهد قهرمان کهنه کارش را در قالب یک محصول جدید مجدداً به بازار بیاورد و خاطرات خوش گذشته را تکرار نماید و یا فردی در این شرکت تصور کرده انتخاب چنین شماره مدلی صرفاً برای تست و آزمایش یک محصول می تواند جالب باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس قرار دادی که نوکیا با مایکروسافت منعقد کرده این شرکت نمی تواند تا سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ تلفن هوشمندی را تحت برند خود روانه بازار نماید، اما اطلاعات ثبت شده نشان می دهند آنها در حال تست محصولی هستند که به اندروید ۵.۰ مجهز بوده و از چیپست چهار هسته ای MT-6582 مدیاتک با سرعت پردازشی ۱.۳ گیگاهرتز بهره می برد.

1100

البته نباید فراموش کرد که اگر موبایل یاد شده قرار باشد تا انتهای ۲۰۱۶ به بازار بیاید مسلماً مشخصاتش بر حسب سخت افزارهای ارائه گشته تا آن تاریخ دچار تغییراتی خواهند گشت.

اما جدای از اینها منتشر شدن اطلاعات یک محصول در حال تست بیانگر یک خبر خوش نیز هست، آنهم اینکه نوکیا به احتمال بسیار زیاد در حال برنامه ریزی برای بازگشتی قدرتمند به بازار تلفن های هوشمند بوده و برای این منظور پلتفرم اندروید گوگل را برگزیده است.

در طی سال های گذشته کمپانی فنلاندی مذکور به دفعات به خاطر عدم بهره گیری از سیستم عامل اندروید مورد نکوهش رسانه ها قرار گرفت و در نهایت در سال ۲۰۱۱ نیز بنا را به شراکت با مایکروسافت و تولید موبایل های ویندزو فونی گذاشت، در همان زمان اریک اشمیت اعلام کرد درهای گوگل همواره به روی نوکیا باز خواهد بود و هر وقت که بخواهند می توانند به اندروید سوئیچ کنند.

چیپست MT6582 مدیاتک که در نتایج تست مدل ۱۱۰۰ در وب سایت Geekbench به ثبت رسیده از رزلوشن نمایشگر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، پردازشگر تصویر ۸ مگاپیکسلی و ضبط ویدئوها 1080P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی به عمل می آورد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا واقعاً بازگشت نوکیا به بازار اسمارت فون ها اتفاق خواهد افتاد و یا خیر؟ نظر شما چیست آیا فنلاندی ها می توانند مجدداً حضوری موفق در این عرصه را تجربه نمایند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    1100؟

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    نوکیا موفقیت سالهای قبلیش رو به خاطر نوآوری ها، متعهد بودن و احترام برای مشتریانش داشت و انشاالله دوباره برمی گرده.

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    با سلام فکر نکنم نوکیا بخواهد۱۱۰۰را هوشمندش کند بلکه بنظر میرسد گوشی کاملا جدیدی باشد که فقط اسمش را از ان گوشی قدیمی به ارث ببرد و اینکه چون نوکیا بعد خارج شدن از زیر یوغ استعمار مایکروسافت باید ازیه شماره ای شخصیت بده به تولیدات اینده پس چه بهتر حس نوستالژیک مردم را زنده کند با اسامی قدیمی.

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    1100 خاطره هر ایرانی -)

  • عقیل پاداش
    عقیل پاداش | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    ریا نباشه چند سال اینو به عنوان گوشی دوم دارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی