ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل Contact Manager نامنظم جیمیل را به کلی تغییر داده

جیمیل سرویس ایمیل فوق العاده ای است اما بخش مدیریت مخاطبین (کانتکت منیجر) آن هنوز هم تا تبدیل شدن به بهترین اپلیکیشن تحت وب فاصله زیادی دارد. همانطور که می دانید حتی اگر یک بار هم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

جیمیل سرویس ایمیل فوق العاده ای است اما بخش مدیریت مخاطبین (کانتکت منیجر) آن هنوز هم تا تبدیل شدن به بهترین اپلیکیشن تحت وب فاصله زیادی دارد.

همانطور که می دانید حتی اگر یک بار هم از طریق این سرویس برای فردی ایمیل ارسال کنید، یا نامش را به حلقه های گوگل پلاس خود بیافزایید، آدرس ایمیل او در لیست تماس های شما ثبت می شود.

این مسأله باعث شده که کانتکت لیست جیمیل همواره نوعی به هم ریختگی را تجربه کند و با انبوهی از کاربران ناراضی روبرو باشد.

خوشبختانه این مسأله به زودی تغییر می یابد چراکه گوگل اعلام کرده یک اینترفیس کاملا جدید و بهبود یافته را برای کانتکت های خود ایجاد نموده و باید به اطلاع تان برسانیم که هم اکنون امکان مشاهده پیش نمایش این اپلیکیشن جدید برای شما فراهم است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اینترفیس یاد شده علاوه بر آنکه مطابق با اصول Material Design گوگل طراحی شده (صفحه تماس ها شبیه به یک سیستم اینباکس جدید به نظر می آید تا اینترفیس قدیمی جیمیل) و بزرگترین امکان افزوده شده به آن قابلیت سرچ موارد تکراری اش است که به میزان قابل توجهی بهبود یافته.

زمانی که برای نخستین بار به صفحه تماس های خود لاگین می کنید، سیستم شما را در جریان تعداد کانتکت های تکراری قرار می دهد و امکانی را فراهم می کند که یکی یکی همه آنها را مشاهده نموده و با یکدیگر تلفیق نمایید.

باید بگویید که این قابلیت عمکلرد بسیار سریعی هم دارد و به صورتی کاملا هوشمند، کلیه تماس هایی که امکان یکی کردنشان وجود دارد را پیدا می کند.

اگر پس از نگاه کردن به لیست تماس های خود، دریافتید که ابزار گوگل موفق به تشخیص برخی از موارد تکراری نشده، کافی است که برای یکی کردن آنها، کنارشان تیک بزنید و روی دکمه Merge در بالای نمایشگر کلیک کنید.

Contacts_preview_2.5

گوگل همچنین اعلام کرده به صورت خودکار اطلاعات شما را به روز نگه می دارد و جزئیاتی مانند سمت شغلی و آدرس ایمیل (در صورتی که به صورت عمومی یا پابلیک منتشر شده باشند) را از یکی از پروفایل های گوگل افراد (یا صفحه گوگل پلاس آنها) دریافت نموده و به لیست تماس های شما می افزاید.

این سیستم همچنین جدیدترین مکالمات شما را در یکی از کارت های مربوط به دفترچه تماس ذخیره می کند تا در صورت نیاز، در سریع ترین زمان ممکن در اختیارتان قرار دهد.

صفحه Contacts کلیه تنظیماتی که روی اینترفیس نسخه قبلی اعمال کرده بودید را به صورت دست نخورده نگه می دارد و به همین دلیل هیچیک از گروه ها یا تماس های دلخواه خود را از دست نخواهید داد.

در بالای صفحه، تماس های دلخواه شما قرار دارند و پس از آنها، مواردی که بیشترین ایمیل ها را برایشان ارسال کرده اید و سپس لیستی طولانی از تمامی کانتکت هایتان مشاهده می شود که شامل کلیه افراد (حتی آنهایی که در حلقه های گوگل پلاس تان قرار دارند) می شود.

گوگل تلاش کرده که یکپارچگی خوبی را در لیست تماس های شبکه اجتماعی خود فراهم آورد، با این همه، حتما برای شما نیز پیش آمده افرادی را «دنبال» نمایید که شخصا نمی شناسیدشان یا اینکه برخی از برندهای محبوب را در لیست دنبال شده هایتان قرار دهید و اصلا نیازی به تماس های آن افراد و برندها در لیست کانتکت های خود نداشته باشید.

لازم است به اطلاع تان برسانیم که گوگل سرانجام آدرس ایمیل افرادی که در گذشته های دور و بنابر اتفاق یک بار برایشان ایمیل ارسال کرده اید را از لیست کانتکت های شما حذف کرده که این خبر قطعا باعث خوشحالی بسیاری خواهد شد.

Contacts_preview_1.5

اما روی هم رفته، تردیدی نیست که تغییرات ایجاد شده، پیشرفتی قابل ملاحظه برای لیست تماس های گوگل به شمار می روند.

احتمالا یکی از ناامیدکننده ترین مواردی که در حین استفاده از اندروید برایتان پیش می آمده این بوده که هیچگاه حس استفاده از یک لیست تماس مرتب و سازمان یافته را نداشته اید، چراکه همیشه بیش از اندازه نامرتب و به هم ریخته به نظر می رسیده.

حالا اما، اگر تنها چند دقیقه را صرف کار کردن با لیست تماس های جدید گوگل نمایید متوجه خواهید شد که گوگل گامی قابل توجه را برای حل آن مشکل برداشته و دیگر حس کار کردن با یک سیستم ایمیلی درهم و برهم به سراغتان نخواهد آمد.

هم اکنون امکان آنکه نگاهی به لیست تماس های جدید جیمیل بیاندازید برای شما فراهم است، با این همه، کاربران Google Apps باید همچنان منتظر بمانند چراکه در حال حاضر این قابلیت جدید تنها از طریق اکانت های استاندارد جیمیل قابل دستیابی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    خسه نباشه

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    آقا من درست متوجه نشدم یعنی یه نرم افزار به اسم contact manager هم برای اندروید میخواد ارائه بده؟ یعنی مثلا این نرم افزار رو روی گوگل پلی استور قرار میده و روی هر دستگاه اندرویدی قابل نصبه؟

  • Mostafa_Mahmoudi
    Mostafa_Mahmoudi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    نسخه وبش هم اومده:
    https://contacts.google.com/preview/all

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    اینجوری دیگه عالیه و از اون شلختگی هم پیشگیری میشه ایولا قبولش دارم
    -----------------------------------------
    حسین زا کجایی داداش دلتنگتم

  • Mehdia_St
    Mehdia_St | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    عالیه عالی به کمک جیمیل تونستم تو اینستا و تانگو پیج استادمو پیدا کونم خخخخ جالبه کافیه یه بار ایمیل کنی به کسی سریع خودش اضافه میشه به کانتاکت ها از طریق کانتکت هم میتونی مختطباتو تو برنامه ها پیدا کنی

مطالب پیشنهادی