ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

10 ویژگی گلکسی اس 6 که HTC One M9 از آنها بی بهره است

احتمالا هنوز میان خرید یکی از این دو قدر قدرت شک دارید و نمی دانید که کدام دستگاه انتخاب اصلی شماست. هر دو تلفن نسبتا طراحی خوبی دارند و به اندازه کافی زیبا هستند اما ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

احتمالا هنوز میان خرید یکی از این دو قدر قدرت شک دارید و نمی دانید که کدام دستگاه انتخاب اصلی شماست. هر دو تلفن نسبتا طراحی خوبی دارند و به اندازه کافی زیبا هستند اما همه چیز به ظاهر نیست.

گیک ها و خوره های تکنولوژی، تشنه ویژگی های جدید هستند و صدها دلار می پردازند تا چیزی داشته باشند که آن ها را از دیگران متمایز می کند.

در پست قبلی به برتری های One M9 به Galaxy S6 پرداختیم و حالا این بار بررسی می کنیم تا ببینیم، گلکسی اس 6 چه مزایایی نسبت به One M9 دارد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

باریک تر، سبک تر

Thinner-lighter
9.61 در برابر 6.8. سامسونگ در این زمینه فوق العاده عمل کرده و تقریبا به اندازه 2 میلی متر، تلفن اش را کوچک تر ساخته. اگر این دور را کنار هم بگذارید کاملا متوجه تفاوت ها خواهید شد و اگر آن ها را دست بگیرید که برتری سامسونگ را به عینه مشاهده و لمس خواهید کرد.

نمایشگر قدرتمند Quad HD

Pixel-rich-Quad-HD-display
اعداد و ارقام می گویند که نمایشگر Galaxy S6 بیشترین تراکم پیکسل را میان تمام تلفن های همراه ساخته شده در طول تاریخ دارد. این رکورد هر سال توسط سامسونگ شکسته می شود و HTC هم با وجود نمایشگر خوبی که دارد، در برابر این ویژگی سامسونگ باید سر تعظیم فرود آورد.

نمایشگر بزرگ تر، سایز اهمیت دارد

Larger-display---size-does-matter
اسپیکرهایی که سبب برتری One M9 شده اند، حالا اینجا مزاحم نمایشگر هستند. نمایشگر گلکسی اس 6 فقط و فقط 0.1 اینچ از One M9 بزرگ تر است اما با این وجود، تلفن سامسونگ قد و قامت کوچک تری دارد. اینجاست که باید اسپیکرهای دوگانه اچ تی سی را مقصر دانست.

نسبت بهتر تصویر به اندازه

Better-screen-to-size-ratio (1)
این یکی اندکی فنی است و شاید هر کسی به سادگی متوجه آن نشود اما نسبت ابعاد تصویر به اندازه نمایشگر در تلفن سامسونگ توازن بهتری دارد.

دوربین با گشادگی لنز بیشتر

A-camera-with-larger-aperture (1)
گلکسی اس 6 دوربین 16 مگاپیکسلی دارد اما اچ تی سی پیش دستی کرده و برای پرچمدار بعدی اش دوربین 20 مگاپیکسلی انتخاب کرده. اما در اینجا بحث گشادگی لنز مطرح است که برای S6 رقم f/1.9 مطرح شده و برای تلفن اچ تی سی، f/2.2. تفاوت ها را در تصویر بالا می توانید ببینید.

قابلیت اتوفوکوس سریع

Fast-Tracking-Auto-Focus-function
اس 6 حالا می تواند جنبنده های داخل تصویر را شناسایی کرده و عکس بهتری با فوکوس مخصوص به ثبت برساند. این ویژگی اولین بار است که در تلفن های سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد.

OIS

samsung-sensor
ساده است. گلکسی اس 6 این قابلیت را دارد اما One M9 نه. برای اینکه بیشتر در مورد OIS و تلفن هایی که از این قابلیت بهره می برند بدانید، می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

دوربین جلوی بزرگتر

Larger-front-facing-camera
در این قسمت اندکی سخت گیری صورت گرفته (شاید به این جهت که لیست 10 تایی باشد) اما گلکسی اس 6 دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی دارد در حالی که HTC برای تلفن اش دوربین 4 مگاپیکسلی برگزیده. برای اینکه برتری واقعی مشخص شود باید صبر کرد و دید در عمل چه نتایجی ثبت می شود.

چیپست سریعتر

Faster-chipset-inside
اما در این یکی نه، قطعا عددها دروغ نمی گویند. اگزینوس 7420 با 8 هسته پردازشی باید عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 810 داشته باشد.

اسکنر اثر انگشت

Fingerprint-scanner-on-board
HTC One Max تنها تلاش اچ تی سی برای گنجاندن یک سنسور اثر انگشت روی تلفن هایش بود اما سامسونگ برای دومین سال پیاپی، پرچم دارش این قابلیت را برگزیده و روی گلکسی اس 6 گذاشته است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • علی
    علی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

    الآن ما دقیقا چی بخریم . اول میگیدHTC One M9 بهتره حالا میگید اس 6 بهترهه؟ الان من دقیقا کدمو بخرم؟

  • TROOL
    TROOL | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    سامسونگ عالیه

  • Hadi Jabbarpoor
    Hadi Jabbarpoor | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    نمیدونم چرا همیشه قیمت اچ تی سی بالاتره

  • big bird
    big bird | ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

    با این s6 دیگه هیچ حرفی نمونده! فقط اثر انگشتش رو بهتر میکرد بهتر بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی