ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جانی آیو از اپل واچ و عمر باتری آیفون می گوید

فایننشال تایمز که در واقع نسخه اروپایی وال استریت ژورنال به شمار می رود پذیرای مهمانی ویژه از اپل بود: جانی آیو، نایب رئیس ارشد قسمت طراحی اپل. بخش اعظمی از مصاحبه او در مورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

فایننشال تایمز که در واقع نسخه اروپایی وال استریت ژورنال به شمار می رود پذیرای مهمانی ویژه از اپل بود: جانی آیو، نایب رئیس ارشد قسمت طراحی اپل.

بخش اعظمی از مصاحبه او در مورد ساعت اپل بود که انتظار می رود موضوع اصلی کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی هم که قرار است روز دوشنبه در سانفرانسیسکو برگزار گردد، به همین مسأله اختصاص داده شود.

وی در صحبت های خود گفت، با وجود آنکه اپل واچ هزاران ساعت مورد تست و ارزیابی قرار گرفته، ما همچنان در تلاشیم تا عملکرد آن را بهبود ببخشیم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تفاوت میان انگیزه ای که در پس طراحی ساعت هوشمند اپل و آیفون مشاهده می شود به حسی باز می گردد که تیم طراح این کمپانی در رابطه با آن گجت داشته و دارند.

آیو اشاره می کند، آنها که نسخه اولیه آیفون را طراحی کردند به نوعی اسمارت فون هایی که در آن زمان وجود داشتند را «حقیر می شمردند» و این مسأله را حتی می شد در زمان معرفی نخستین آیفون در حرف های استیو جابز مشاهده کرد.

آنطور که آیو می گوید، در مورد اپل واچ اوضاع متفاوت است و کلیه طراحان تیم، ساعت هایی که هم اکنون روی مچ های خود بسته اند را دوست دارند.

او می گوید: «ما گروهی از افراد هستیم که ساعت هایمان را دوست داریم، بنابراین، در عین حال که مشغول ساخت یک محصول جدید هستیم، کلیه گجت هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند را هم دوست داریم.»

همچون همیشه، آیو و تیم طراحش فکر همه چیز را کرده اند. مولکول های فلز طلایی که تیم اپل در ساخت ساعت هوشمند آن مورد استفاده قرا داده اند به یکدیگر نزدیک تر هستند و به همین دلیل این طلا نسبت به نوع معمولی دوبرابر محکم تر است.

استیلی که در ساخت بدنه اپل واچ به کار رفته نیز به خاطر روش تهیه آن نسبت به نوع به کار رفته در ساعت های دیگر در حدود 40 درصد از استحکام بیشتری برخوردار است.

آیو می گوید:

نکته مهم در مورد اپل این است که ما مجموعه کوچک و متمرکزی از کالاها را داریم و به همین دلیل، هرآنچه که تولید می کنیم از اهمیت بالایی برایمان برخودار است. و در عین حال که این ساعت، مکملی برای کارایی تلفن هوشمند ما به شمار می رود، پلتفرمی کاملا جدید محسوب می گردد. ما بودجه هنگفتی را صرف توسعه این محصول کرده ایم و با مشکلاتی که بر سر راهمان قرار داشته جنگیده ایم. در دهه 1970 میلادی، دغدفه استیو این بود که قدرت دست نیافتنی در بازار کامپیوترهای شخصی را از آن خود کند و زمانی که در سال 1996 میلادی به اپل باز گشت، نخستین چیزی که روی آن کار کردیم iMac بود که در واقع نوعی کامپیوتر شخصی مصرفی به شمار می رفت. بنابراین تصورم این است، زمانی که اپل قصد ساخت یک کالای شخصی را دارد تمام تلاشش را می کند تا آن را به بهترین وجه ممکن بسازد. و باید بگویم که این ساعت شخصی ترین گجتی است که تا به حال در اپل ساخته شده.

یکی از مسائلی که همواره در رابطه با آیفون مطرح می شده، عمر باتری آن بوده و زمانی که از تیم طراح سوال شد که آیا واقعا این مسأله صحت دارد که آیفون باید چندین بار شارژ شود، آیو پاسخ داد، این تلفن به قدری سبک و باریک است که کاربرانش دوست دارند مرتبا با آن کار کنند و به همین دلیل باتری آن با سرعت بیشتری خالی خواهد شد. اگر هم بخواهیم یک باتری بزرگ تر را برای آن در نظر بگیریم، وزن گجت زیاد می شود و دیگر کاربر آن علاقه زیاد را برای کار کردن با تلفن خود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Navid as
    Navid as | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    یه پست هم واسه دستشویی رفتن مدیر عامل اپل بزارین خودتونو خفه کردین با این اپل یه شرکت با دوتا گوشی و چارتا تبلت و دیگر هیچ تمام دنیای تکنولوژی رو ول کردین چسبیدین به اپل

  • TROOL
    TROOL | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

  • سجاد
    سجاد | ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

    به نظر من که قشنگ نیست و ظاهرش خسته کننده اس. و به هیچ وجه مثل بقیه محصولات اپل نیست.
    کاربردش هم تا توی بازار نیومده معلوم نمیشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی