ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتومبیل های خودران و کارمندان رباتیک ظرف ۲۰ سال آینده بسیاری از مشاغل را تصاحب خواهند کرد

شکی نیست که در آینده روزی بالاخره کامپیوترها و ربات ها، قشری از انسان ها را از کار بیکار کرده و مسئولیت های شغلی شان را بر عهده می گیرند. اما ظاهراً این موضوع در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

شکی نیست که در آینده روزی بالاخره کامپیوترها و ربات ها، قشری از انسان ها را از کار بیکار کرده و مسئولیت های شغلی شان را بر عهده می گیرند. اما ظاهراً این موضوع در حال شتاب گرفتن است و به نظر می رسد زودتر از آنچیزی که فکرش را می کنیم به واقعیت خواهد پیوست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا تیمی از دانشگاه آکسفورد که یک الگوریتم یادگیری برای ماشین ها و کامپیوترها را توسعه داده اند با اتصال آن به پایگاه داده اداره آمار ایالات متحده آمریکا و تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در آن پیش بینی کرده اند که پیشرفت تکنولوژی سبب خواهد شد طی بیست سال آینده ۴۷ درصد مردم این کشور شغل خود را از دست بدهند.

این تحقیق می افزاید تغییرات شغلی مذکور در رابطه با حرفه هایی که مرتبط به حوزه ی حمل و نقل می گردند مشهود تر خواهد بود و ماشین های خودران بسیار سریعتر سبب خواهند گشت تا رانندگان تاکسی، کامیون، لیفتراک و... کار خود را از دست بدهند.

پس از این دسته از افراد حاضرین در مشاغل مرتبط به خرده فروشی بیشتر در معرض بیکار شدن قرار دارند، از آنجایی که شرکت های مختلف در حال تشکیل دادن پایگاه های داده بسیار قدرتمند در رابطه با عادات خرید کردن افراد هستند، دور از ذهن نیست که بسیار زود کارمندان فروشنده خود را با ربات هایی که می توانند سریعاً نیازهای مشتریان را حدس بزنند جایگزین نمایند.

البته این موارد بدین معنا نیست که افراد شاغل در حرفه های یاد شده لازم است هر چه سریعتر به فکر وارد شدن به حرفه ای دیگر باشند. برای اینکه اتومبیل های خودران و همینطور کارمندان رباتیک وارد عرصه ی فعالیت شوند هنوز راه درازی در پیش است و موانع قانونی بسیاری نیز وجود دارند و نباید فراموش کرد که برای محقق شدن چنین مسائلی نیاز به ایجاد زیر ساخت های قابل توجهی وجود دارد.

در کنار همه ی این موارد تحقیقات نشان می دهند که اذهان عمومی هم هنوز آمادگی مواجه برای واگذر شدن انبوهی از شغل ها به تجهیزات تکنولوژیک مدرن را ندارند.

در حالیکه محققین آکسفورد معتقدند انسان ها هنوز در حرفه هایی که نیازمند خلاقیت و کار گروهی هستند می توانند به فعالیت بپردازند، ولی نکته در اینجاست که بسیاری از افراد برای چنین کارهایی آموزش ندیده اند و البته از سوی دیگر مشخص نیست آیا بازار کار می تواند پذیرای خیل انبوهی از طراحان، هنرمندان و مواردی مشابه از این دست باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی