ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایرهای مفهومی جدید Goodyear می توانند انرژی ماشین شما را تأمین کنند

تایرها عاملی کلیدی در راحتی سرنشینان یک خودرو و بهبود عملکرد آن به شمار می روند، اما ممکن است روزی فرا رسد که آنها انرژی یک ماشین را نیز تأمین نمایند. کمپانی Goodyear یک لاستیک مفهومی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

تایرها عاملی کلیدی در راحتی سرنشینان یک خودرو و بهبود عملکرد آن به شمار می روند، اما ممکن است روزی فرا رسد که آنها انرژی یک ماشین را نیز تأمین نمایند.

کمپانی Goodyear یک لاستیک مفهومی جدید را در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو رونمایی کرده که می تواند گرمای ایجاد شده در حین حرکتش را به انرژی تبدیل نموده و از آن برای تأمین نیروی مورد نیاز خودرو استفاده نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این لاستیک که BH03 نام دارد شاید فوق العاده ترین تایری باشد که در عمر خود دیده اید. کمپانی سازنده محصول یاد شده در نظر دارد حرارت را به طرق مختلفی در داخل آن جمع کند؛ نخستین روش شاید، ساده ترین آنها باشد: وصله های سیاه رنگی که روی سطح شان دیده می شوند (به ویژه زمانی که خودروی خود را در محلی گرم پارک کرده باشید) حرارت را از نور خورشید دریافت می کنند.

همچنین در حین حرکت تایرها روی سطح جاده نیز، در اثر اصطکاک شان با سطح جاده، مقداری گرما تولید می شود که آن نیز جمع آوری شده و برای تأمین انرژی مورد نیاز ماشین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته باید بگوییم که تکنولوژی ارائه شده از سوی شرکت مورد بحث در حد یک مدل مفهومی است و تا زمانی که بتوانید آن را از فروشگاه های محل خود خریداری نمایید زمان زیادی باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

  • omid3963
    omid3963 | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    باهاش دریفت بزنی چی میشه!!!

  • حامد حامدی
    حامد حامدی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    از کجا میشه فهمید پتنت این ثبت شده یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی