ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک بوک جدید اپل تنها یک پورت دو طرفه USB دارد

اپل مک بوک جدید خود را با بدنه ای باریک تر، سبک تر و کوچک تر از مدل های فعلی مک بوک ایر رونمایی کرد. مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به یک کارت ریدر اس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰

اپل مک بوک جدید خود را با بدنه ای باریک تر، سبک تر و کوچک تر از مدل های فعلی مک بوک ایر رونمایی کرد. مک بوک ایر 13 اینچی مجهز به یک کارت ریدر اس دی، دو پورت یو اس بی استاندارد و یک پورت تاندر بولت اپل بود، با این همه کمپانی سازنده، همه این پورت ها را از روی مدل 12 اینچی مدل خود حذف نموده است.

در این مدل تنها یک پورت یو اس بی تایپ سی روی بدنه مشاهده می شود که در واقع نوعی کانکتور دو طرفه کوچک است و اخیرا روی تلفن ها و تبلت های جدید تعبیه می شود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اینکه اپل چنین تصمیمی را در مورد پورت مک بوک گرفته است مسأله جدیدی به شمار نمی رود، چراکه در ماه ژانویه نیز مشخص شد که این شرکت 18 مهندس را برای مشارکت در ساخت یو اس بی نوع C به خدمت گرفته تا همراه با شرکت هایی نظیر لنوو، دل و اچ پی این کار را آغاز نمایند.

باید بگوییم که از این لحاظ اپل در جایگاه دوم پس از اینتل (با 24 مهندس) قرار می گیرد و پس از آن نیز مایکروسافت با 16 مهندس در جایگاه سوم جای می گیرد.

البته ناگفته نماند که هم اکنون نیز رقبای این شرکت پورت دو طرفه یاد شده را روی تبلت ها و تلفن های هوشمند تولیدی خود نصب نموده اند و اینکه اپل نیز اقدام به چنین کاری کرده امری است بسیار عادی.

باید اضافه نماییم که لوازم جانبی یو اس بی مسقیما قابلیت اتصال به مک بوک ایر 12 اینچی را نخواهند داشت و در عوض کاربران آنها مجبورند که از ارتباطات وایرلس برای تبادل فایل های خود استفاده نمایند.

گفتنی است که پورت تکی مک بوک امکان انتقال برق را دارد و از DisplayPort، VGA، HDMI و داده نیز پشتیبانی می کند. کوپرتینویی ها در جریان کنفرانس خبری امروزشان روی ارتباط بیسیم از طریق وای فای و بلوتوث تمرکز نموده اند و مشخص نیست که آیا این کمپانی آداپتوری را برای لوازم جانبی قبلی خ:/..د ارائه کرده یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    همه اینا خوب و عالی .......اما اگه همین یدونه پورتی که داره خراب بشه ...... اونم توی ایران...... یکم ریسکه....

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    2 تا می شدند عالی تر میشد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی