ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به مک بوک جدید اپل مجهز به نمایشگر رتینا ۱۲ اینچی [تماشا کنید]

مک بوک جدید در حالی معرفی شد که بر روی صحنه ی مراسم اپل ابتدا صحبت از افول صنعت نوت بوک ها در سال جدید به میان آمد و بعد به این موضوع پرداخته شد که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۵

مک بوک جدید در حالی معرفی شد که بر روی صحنه ی مراسم اپل ابتدا صحبت از افول صنعت نوت بوک ها در سال جدید به میان آمد و بعد به این موضوع پرداخته شد که کامپیوترهای مک این کمپانی نه تنها دچار کاهش فروش نشده اند بلکه بهتر از هر زمان دیگری مورد استقبال خریداران قرار می گیرند.

در حالیکه آینده آیپد و تبلت های ساخت کوپرتینو در هاله ای از ابهام است، به نظر می رسد قدیمی ترین کسب و کار آنها مشغول بازگشت به روزهای اوج بوده و خلاقیت در آن موج می زند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امروز اپل در مراسم Spring Forward خود با معرفی جدیدترین مک بوکش مهری تائیدی دیگر بر پیشرو بودن خود در ساخت نوت بوک ها زد. لپ تاپ مورد بحث با یک نمایشگر رتینا تلاش می کند تا نمایی از آینده دنیای نوت بوک ها را نشان دهد.

مک بوک جدید به شدت سبک و البته نازک شده و وقتی آن را با دست بلند می کنید احساس شوک به شما دست خواهد داد. ضخامت این محصول به ۱۳.۱ میلی متر رسیده و این امر به لطف حذف برخی موارد از جمله درگاه کارت حافظه ی SD صورت پذیرفته است.

DSC06539.0

 

اپل می گوید در مورد کیبرد مک بوک تازه اش مکانیسم butterfly را به کار بسته. در صفحه کلید لپ تاپ ها تا به امروز به صورت عمده از مکانیسم Scissor یا قیچی استفاده می شد، بر مبنای این شیوه کاربر باید تا حد ممکن مرکز هر کلید را لمس می کرد تا بتواند تایپ نماید.

کوپرتینویی ها لپ تاپ جدید خود را به حدی نازک کرده بودند که به کارگیری روش یاد شده می توانست سبب گردد فشردن کلید ها توسط کاربر به درستی تشخیص داده نشوند و لذا آنها به سراغ شیوه ی تازه ای با عنوان پروانه ای رفته اند، که ضخامت دستگاه دیگر مانعی بر سر تایپ سریع و دقیق نباشد.

این مکانیسم تازه ضمن افزایش دقت و پایداری تایپ کنترل بیشتری را نیز در حین لمس کلیدها به هر فرد می دهد، هر چند که عادت کردن به آن شاید اندکی نیازمند زمان باشد.

keyboard

ترک پد جدید هم دقت بسیار بالایی دارد، سنسور Force تعبیه شده در این ترک پد بر حسب میزان فشار وارده دستورات متفاوتی را اجرایی می کند و موتور تپتیک نیز احساسی شبیه کلیک کردن را با  کاربر القا می نماید.

کلیک کردن که تا به اکنون تنها یک عمل خاص و مشخص محسوب می شد حالا مفهومی متفاوت به خود گرفته، دست خود را بر روی ترک پد بگذارید و فشار دهید و کمی صبر کنید، حالا شما Force کلیک را فعال کرده اید. اپل روزگاری تلاش می نمود تا سر حد ممکن دکمه های ماوس خودش را کم کند و حالا سعی می نماید تا شیوه هایی جدید از تعامل با یک تاچ پد را ارائه کند.

کار با این ترک پد جدید و عادت به آن نیازمند قدری صرف وقت است، برای مثال با استفاده از Force Touch در اپلیکیشن کوئیک تایم می توانید سرعت پخش ویدئو را افزایش دهید، ولی در دفعات اول تلاش برای اینکار بلافاصله احتمالاً بیشترین سرعت ممکن انتخاب خواهد شد اما پس از چند بار سعی قادر خواهید گشت سرعت های گوناگون را انتخاب کنید.

مک بوک جدید در سه رنگ عرضه می شود، طلایی، نقره ای و خاکستری. همچنین این لپ تاپ دلربا هیچ صدایی از خود بروز نمی دهد زیرا در آن هیچ فنی برای خنک کردن وجود ندارد. کارایی هم در اولین نگاه قابل قبول به نظر می رسد هر چند نیاز به تست های بیشتری است تا بتوان در این مورد نظر دارد، ولی اسکرول کردن در صفحات مختلف و جا به جایی بین آنها بدون تاخیر بوده و پیکسل ها بدون هیچ مشکلی بر روی نمایشگر رتینا با رزلوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ به تصویر کشیده می شوند.

verge-004.0

همه ی ما منتظر بودیم تا نمایشگری با کیفیت بالاتر و بهتر به مک بوک های بسیار باریک کوپرتینویی ها بیاید، اما واقعیت این است حالا که اتفاق مذکور رخ داده نمایشگر مهم ترین تغییر صورت پذیرفته به حساب نمی آید.

اکنون مهم ترین دگرگونی مربوط به پورت USB-C کوچکی می شود که در کناره ی لپ تاپ جای گرفته و می تواند همه ی وظایف پورت های USB پیشین را به شکلی بسیار بهتر به سرانجام برساند، البته نکته در اینجاست که این پورت نقش درگاه شارژ، Mini DisplayPort، پورت Hdmi و حتی VGA را هم بر عهده دارد.

شاید استفاده از یک درگاه برای همه ی موارد یاد شده عجیب به نظر برسد ولی این رویایی بوده است که از ۳۰ سال پیش در کامپیوترهای دسکتاپ و با پورت های سریال و پارالل دنبال می شده. اپل می گوید نیاز به شارژر برای شارژ مجدد باتری بسیار ناچیز است و لذا این پورت در اکثر مواقع برای سایر مصارف آزاد خواهد بود، ولی باید دید کاربران هم با این کمپانی هم نظر می گردند یا خیر.

مک بوک جدید از ۲۱ فروردین سال ۹۴ به بازار خواهد آمد و مدل پایه آن با حافظه SSD دویست و پنجاه و شش گیگابایتی قیمتی ۱۲۹۹ دلاری دارد، مدل دیگر هم با پردازنده قوی تر و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی قیمتش برابر با ۱۵۹۹ دلار خواهد بود.

DSC06532.0

DSC06533.0

DSC06534.0

DSC06535.0

DSC06536.0

DSC06538.0

DSC06540.0

DSC06541.0

DSC06542.0

DSC06543.0

DSC06544.0

DSC06545.0

DSC06546.0

DSC06551.0

verge-001.0

verge-002.0

verge-003.0

verge-006.0

verge-007.0

verge-009.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • mammad
    mammad | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    حیفففففففف پوووول ندارم حیییییف

  • فرهاد
    فرهاد | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    احمقانه ترین برندی که دیدم .
    فقط یه مشت زامبی حاضرن براش این همه پول بدن و بعدش دوباره یه 79 دلار برای اینکه بتونن همزمان یو اس بی و شارژر بهش وصل کنن . واقعا شاهکاره اپل توی همیناست .
    خوبه این گدای بزرگ نگفته نگاه کردن به محصولاتش پولیه . البته به لطف اپل زامبی ها در آینده شاید همچین اتفاقی بیفته !!!

  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی