ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا می توان جدید بودن مک بوک اپل را دلیل بر برتری آن دانست؟

اپل مک بوک خود را با طراحی جدید از نو خلق کرد و محصولی را به جهانیان معرفی کرد که سبک تر و باریک تر از نسخه های قبلی اش است و روی بدنه زیبای آن تنها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

اپل مک بوک خود را با طراحی جدید از نو خلق کرد و محصولی را به جهانیان معرفی کرد که سبک تر و باریک تر از نسخه های قبلی اش است و روی بدنه زیبای آن تنها یک پورت به چشم می خورد.

مک بوک جدید از ماه آینده و با قیمت پایه 1299 دلار ارائه می گردد. اما برادر بزرگ تر این لپ تاپ (مک بوک ایر) قرار نیست جایی برود و به تازگی اجزای داخلی اش بهبود یافته.

برای آن دسته از مشتریانی هم که به دنبال سرعت بالاتر و عملکرد گرافیکی بهتر هستند مدلی دیگر به نام های MacBook Pro ارائه گردیده که مجهز به نمایشگر رتیناست.

(مک بوک پرو قدیمی که فاقد نمایشگر رتینا بود نیز همچنان در بازار موجود است و حالا با معرفی مک بوک جدید خانواده لپ تاپ های اپل بزرگ تر از قبل شده است.)

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا جدید بودن مک بوک دلیل بر برتری آن است؟ تردیدی نیست که اپل تمام تلاشش را به کار می گیرد تا این باور نادرست را در ذهنتان نهادینه کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مک بوک جدید به همان اندازه ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد (تا 512 گیگابایت) و پیکره بندی حافظه آن نیز درست مانند مک بوک ایر است؛ یعنی همراه با 8 گیگابایت رم عرضه می گردد.

اپل با تصمیمی جسورانه، امکانات مهمی را از مک بوک جدید حذف کرد

و می رسیم به نمایشگر این محصول که تا همین چند وقت پیش به نقطه ضعف اساسی مک بوک ایر در برابر کامپیوتر سازان دنیا بدل شده بود و عاقبت اپل موفق شد که آن را به سطح قابل قبولی برساند.

کوپرتینویی ها همچنین با استفاده از جدیدترین چیپست های سری Core M اینتل توانستند نخستین لپ تاپ بدون فن خود را بسازند.

اما علاقه شدید و البته ادامه دار این شرکت به تولید محصولاتی باریک تر و با قابلیت حمل آسانتر در نهایت منجر به ساخت مک بوک ایر جدید گردید.

در این مدل دیگر خبری از درگاه SD نیست و به همین دلیل انجام امور ساده ای چون انتقال عکس ها از دوربین دیجیتال به سیستم بسیار دشوار خواهد بود و مستلزم آن است که کابل یو اس بی خود را همواره به همراه داشته باشید.

در محصول جدید تنها یک پورت یو اس بی نوع C روی بدنه به چشم می خورد که باید همه امور مورد نظرتان را انجام دهد؛ تغییری که بسیاری از افراد برای عادت کردن به آن به زمان نیاز دارند.

نکته دیگری که نباید از قلم انداخته شود، باتری این محصول است که براساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی خود شرکت سازنده، عمر آن اندکی کمتر از باتری مک بوک ایر بزرگ است.

DSC06536.0.0 (1)

مدت ها بود که اپلی ها بی صبرانه انتظار آمدن مک بوک جدید را می کشیدند. اما کمپانی های سازنده پی سی هم بیکار ننشسته و از فرصت به وجود آمده برای عرضه جدیدترین دستاوردهایشان استفاده نمودند؛ دل یکی از شرکت هایی است که چندی پیش لپ تاپ بی نظیر XPS 13 را رونمایی کرد.

بسیاری تصدیق نمودند که محصول تازه دل، «نگاهی است به آینده لپ تاپ ها»، دل امکانی را برای ما فراهم آورد تا نگاهی به آینده این محصولات بیاندازیم و حالا اپل با سرعت تمام ما را به سمت این آینده می برد و بدنباله تصمیمی جسورانه، با حذف پورت ها از روی مک بوک جدید استانداردهای تازه ای را در صنعت لپ تاپ دنیا تعریف کرد و به زعم خود مشخص نمود که چه اجزایی باید روی لپ تاپ ها باقی بمانند و چه اجزایی باید حذف شوند.

محصول دل شاید به این باریکی نباشد. این لپ تاپ نه از نوع بدون فن است و نه اینکه 907 گرم وزن دارد، با این همه XPS 13 مجهز به یک نمایشگر تقریبا بدون قاب، یک درگاه کارت حافظه SD، دو پورت یو اس بی و یک خروجی نمایشگر است که همگی در قالب بدنه ای باریک و البته زیبا جای گرفته اند.

علاوه بر تعریف و تمجید از دل، برخی هم به ستایش مایکروسافت پرداخته و معتقدند که این شرکت با ساخت Surface Pro 3 راه درستی را در پیش گرفته. مک بوک جدید اپل در هر صورت یک لپ تاپ است؛ نمایشگر آن نه قابلیت تاچ دارد و نه می توان آن را به عنوان یک تبلت 12 اینچی استفاده نمود.

و در نهایت باید این نکته را یادآور شد که محصول مایکروسافت زمانی که نوبت به اتصال لوازم جانبی به لپ تاپ می رسد، اندکی از رقیب خود انعطاف پذیرتر عمل می کند.

بر همگان روشن است که اپل با رونمایی از مک بوک جدید خود معجزه ای تکنولوژیکی را رقم زده، اما این شرکت، برای رسیدن به این طراحی زیبا، تغییرات خصمانه ای را در کیبورد، ترک پد و درگاه های ورودی آن ایجاد نمود.

البته مشخص نیست که کاربران مک و خریداران لپ تاپ، چه واکنشی به این محصول از خود نشان خواهند دارد اما برای آنها که از این تغییرات خوششان نیامده، باید بگوییم که این اواخر، شاهد عرضه محصولات فوق العاده ای به بازار لپ تاپ دنیا بوده ایم.

در ادامه توجه شما را به جدولی جلب می کنیم که امکانات سخت افزاری مک بوک جدید اپل را با محصولات رقبایش مقایسه می کند.

dell-xps-0405.0.0

download

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • علی
    علی | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    برای برنامه نویسی، سخت افزار Apple MacBook Air 2015 - MJVM2 چقدر کارامد هست؟ آیا این مدل جواب میده یا Apple MacBook Pro MD101 رو تهیه کنم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی