ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ و ماهیت شبکه ای زمان

راسل برندون که پیشتر در سایت هایی نظیر Buzzfeed و UrbanDady فعالیت کرده و عناوینی چون نویسندگی و کارگردانی را در کارنامه خود دارد حالا به عنوان یکی از خبرنگاران سایت The Verge به تحلیل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

راسل برندون که پیشتر در سایت هایی نظیر Buzzfeed و UrbanDady فعالیت کرده و عناوینی چون نویسندگی و کارگردانی را در کارنامه خود دارد حالا به عنوان یکی از خبرنگاران سایت The Verge به تحلیل دقت ساعت هوشمند اپل پرداخته و آن را از جهاتی مختلف مورد ارزیابی قرار داده است که در ادامه با نظر او در این رابطه آشنا خواهید شد. با دیجیاتو همراه باشید.

پس از کریسمس سال گذشته، تصمیم گرفتم که با قطار از پیتزبورگ به نیویورک سفر کنم و در طول مسیر نیز کنار فردی نشسته بودم که تازه از زندان آزاد شده بود.

او در لوئیزبرگ سوار قطار شده بود و چهار سال و نیم گذشته را در آنجا سپری کرده و تصمیم گرفته بود که برای ملاقات با خانواده اش به فیلادلفیا سفر کند. وی از اینکه می توانست یک غذای درست و حسابی را صرف کند و تمام کارهایی را انجام دهد که در زندان برایش غیر ممکن بودند بسیار خوشنود بود.

همینکه به فیلادلفیا رسیدیم، از من پرسید که ساعت چند است؛ تلفنم را نگاه کردم و به همسفرم اعلام کردم که قطار کمی زود رسیده است. مرد گفت که شاید ساعت تلفن همراه شما عقب است و من هم باید به او می گفتم که موبایلم مشکلی ندارد.

در واقع این یک تلفن است؛ نه عقب می ماند و نه جلو می افتد. موبایل همیشه می داند که ساعت دقیقا چند است. البته او پیش از آنکه عازم لوئیزبرگ شود یک موبایل داشت و می دانست که این ابزارها دقیقا چگونه کار می کنند اما بعد از چهار سال ماندن در زندان احتمالا ترجیحش این بوده که از همان ساعت های آنالوگ استفاده کند که هیچگاه به صورت دقیق هم قابل تنظیم نبوده اند.

قرن هاست که مردم زمان را اینگونه اندازه می گیرند و البته در برخی نواحی دنیا نیز هنوز همینگونه است.

در سال 2015، یک ساعت دقیق ابزاری است که همواره به شبکه ای بزرگ تر متصل می گردد و این همان ایده ای است که اپل واچ آن را به نهایت رساند.

جزئیات دقیق تر محصول تازه اپل هنوز هم نامعلوم است اما براساس آنچه در کنفرانس خبری این شرکت منتشر شد، دقت اپل واچ در حد 50 هزارم ثانیه از استاندارد زمانی دنیاست و این دقت را تنها ماهواره های GPS دارند.

حالا دو احتمال وجود دارد: نخست اینکه ساعت اپل مستقیما و البته به صورت مستمر به ماهواره های GPS متصل باشد و زمان را به صورت مستقیم از ساعت های اتمی رصد خانه دریایی ایالات متحده آمریکا دریافت کند که البته به این ترتیب باتری آن با بیشترین سرعت مصرف شود.

احتمال دوم که البته یک روش غیر مستقیم محسوب می گردد و باتری را نیز کمتر مصرف می کند، این است که ساعت به صورت دوره ای و از طریق آیفون به سرورهای اپل متصل می شود که آن نیز براساس ساعت های اتمی تنظیم می گردد.

با این کار دقت ساعت به میزان قابل توجهی کم می شود، با این همه، باز هم تأخیر یاد شده کمتر از یک چشم بر هم زدن است (حدودا یک ششم).

اما زمانی که هیچگونه ارتباطی میان ساعت اپل و دقیق ترین سیستم های زمانی دنیا وجود ندارد، دقتی که کوپرتینویی ها از آن دم می زنند چگونه حاصل خواهد شد؟ گفتنش دشوار است.

در سایت این شرکت به «تکنولوژی های متعدد» اشاره گردیده که به احتمال زیاد باعث می شوند دقت اپل واچ از آیفون نیز بیشتر باشد، اما دقت این گجت ها هم همیشگی نیست. فرض کنید که ماهواره ها و سرورهای ثبت زمان بنابر دلایلی از کار بیافتند، آن وقت است که ساعت هوشمند شما به ابزاری بی فایده بدل خواهد شد.

این در واقع مشکلی است که همه ساعت های هوشمند دارند. به بیان دیگر، کوچک ترین عملکرد این ساعت از ارتباط آن با شبکه ای بزرگ تر سرچشمه می گیرد و مبدا ارتباط از تلفن هوشمند شما آغاز شده و به سرورهایی که ایمیل تان را ذخیره و اطلاعات سلامتی تان را پردازش می کنند، ختم می گردند. اما چرا حفظ زمان اهمیت دارد؟

هم اکنون نیز ساعت هایی در بازار موجود هستند که به صورت دوره ای و از طریق امواج کوتاه یا سیگنال های GPS با ساعت های اتمی سینک می شوند؛ این ساعت ها نسبتا کمیاب هستند و اپل واچ یکی از پیشرفته ترین آنهاست که با اتصال به یک سرور خارجی زمان را نشان می دهد.

در واقع تمرکز ساعت های فعلی به جای آنکه روی دقت باشد، روی درستی زمان است. به بیان دیگر، تعداد ثانیه هایی که این ساعت ها نشان می دهند کاملا درست است اما در دقت شان تردید وجود دارد.

کسی چه می داند شاید ساعت شما جلو نباشد و این باقی جهان است که اندکی عقب مانده است. این مسأله به درستی و غلطی ارتباطی ندارد و موضوع این است که حتی دقیق ترین ساعت ها هم کمی با واقعیت اختلاف دارند.

درک یک فرد از زمان با دیگری فرق دارد و ممکن است که حتی چندین دقیقه اختلاف داشته باشند را تجربه کنند و باید بگوییم که این دیدگاه به آنچه در زندگی روزمره خود به کار می گیریم نزدیک تر است.

مطالعاتی که پیرامون درک انسان از زمان انجام می گیرند، همه جور تحریف جزئی را دربر می گیرند. حتما برای شما نیز پیش آمده که در مواقعی زمان برای شما دیر بگذرد. ساعت های ذهنی ما غیر قابل پیش بینی هستند و به سختی می توان دیگران را با خود همراه نمود.

نکته ای که در آخر باید به آن اشاره گردد این است که استاندارد زمانی دنیا در همه جا وجود دارد و حالا بیش از هر موقع دیگری می توان به آن همسو شد.

از طرفی دیگر، سیستم هایی نظیر GPS هستند که به چنین دقتی نیاز دارند؛ چندین نانو ثانیه تأخیر در یک ماهواره GPS می تواند عواقب بدی را به دنبال داشته باشد اما برای یک فرد عادی این مسأله چندان هم مهم نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

  • Ebrahim
    Ebrahim | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    میگم چرا اینقد عملکردش ضعیف بود باید چنبار صفحشو لمس میکرد تا عمل کنه....
    بعدشم هرکاری کرد نتونست با طرف تماس بگیره...
    ی چیز دیگه... چرا اینقد سرعتش کنده... ؟؟؟؟

  • Ghost
    Ghost | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    http://www.windowscentral.com/how-microsoft-band-will-beat-apples-watch
    مقایسه ی این دو درست نیست ولی این همه مقاله واسه اپل خوندید اینم بخونید ..... آقای امیر پارسا شما هم نیا فحش بده ....لینک رو بخون اینو یه اپلی ننوشته
    اینم ببینید که فکر نکنید اپل هرچی میگه درسته ...ما دوباره آنهارا اختراع کردیم ...فکر کنم اینو ندیده
    http://upload7.ir/uploads//f57a9679da1cf3c2b44bb357e9d5acf6f5bd8580.jpg

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

      حالا اونو ول کن. بقلی رو بچسب. اون خوشکل تره.. تازه دو تا خط هم داره.تازه مایعات هم خوبه..
      .
      چیزی که بقیه دارن خلاقیته و چیزی که اپل داره کار کردن رو جزئیاته.
      خلاقیت همیشه یه جا نمیتونه باشه. بقیه هم دارن. هم اپل هم بقیه. ولی مک بوک رو نگا کن. رو کوچیک ترین قسمت هاش فکر کردن.. در صورتی که فرق زیادی به نسل قبل خودش هم نداره. یا حتا بقیه.

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    ویندوز xp هم میتونست به چندین سرور وصل بشه و ساعت و تاریخ دقیق رو به دست بیاره.
    مگه این همون نیست؟

  • A.R.T
    A.R.T | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    تو ذهنم این بود که اپل واچ با ثبت اطلاعات مریوط به اتصال در یک قطعه ی سخت افزاری و با استفاده از آنتن، بتونه بدون نیاز به آیفون تماس برقرار کنه. قابلیت جالبی میشد! یه قطعه ی سخت افزاری در ساعت باشه که اطلاعات سیمکارت رو ثبت کنه (در واقع سیمکارتی که بشه چند بار استقاده بشه و اطلاعاتش تغییر کنه)

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

      به جای سیمکارت میتونه یه کد یا شناسه رمز نگاری شده رو به ساعت بده. آنتن توی ساعت باشه. گوشی این شناسه رو به ساعت بده. که دیگه نیازی به گوشی نباشه.
      .
      اما کلا سیم کارت فییزیکی به نظرم دیگه دورانش به سر اومده. گوشی هایی بدون پورت و شیار کارت حافظه و سیم کارت و بدون باتری متغیر و با پورت هندزفری و انتقال فایل مقناطیسی یا وایرلس. که به گوشی بچسبه و پورت شارژر هم همین طور باشه یا القایی . دیگه اون موقع اس که گوشیا حال میدن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی