ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فصل تازه ای از دفتر اپل ورق خورد؛ این شرکت حالا یک برند لوکس است

تیم کوک و سایر اعضای اپل که دیشب بر روی صحنه حاضر می شدند، چندین بار از لغت «افتخار» استفاده کردند. این کلمه از «مفتخر بودن» سرچشمه می گیرد؛ گویی شخصی به شما بگویید: «باعث ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

تیم کوک و سایر اعضای اپل که دیشب بر روی صحنه حاضر می شدند، چندین بار از لغت «افتخار» استفاده کردند. این کلمه از «مفتخر بودن» سرچشمه می گیرد؛ گویی شخصی به شما بگویید: «باعث افتخارم است که اینجا، در کنار شما هستم.» کوک می گفت: «باعث افتخارم است که محصول جدید را به شما معرفی کنم.»

«افتخار» چیزی بود که اپل شب گذشته، در سان فرانسیسکو به نمایش کشید. به مک بوک جدید و ساعت اپل نگاه کنید، پنداری این محصولات برای افرادی طراحی گشته اند که بیشتر از قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری، به جلوه ی مد و زیبایی آنها اهمیت می دهند؛ اپل معتقد است داشتن هر یک از این محصولات،‌ یک «افتخار» است.

در یک کنفرانس، شاهد ارائه سرویس ها، اخبار و محصولات زیادی بودیم؛ از همکاری HBO با اپل گرفته که باعث می شود شبکه های کابلی کم کم با کاربران خداحافظی کنند، تا مک بوک جدید با رنگ طلایی و صرفا یک پورت و عمر باتری اندکی کمتر از مک بوک ایر. از طرف دیگر شاهد حضور یک ساعت هوشمند بودیم که صرفا کارهای یک اسمارت فون را برایمان تکرار می کند اما خب، بر روی دستمان قرار گرفته و البته قیمتی بین ۳۵۰ تا ۱۷.۰۰۰ دلار دارد.

داشتن ساعت اپل، یک «افتخار» محسوب می شود.

اپل سال هاست که تلاش می کند در میان سایر شرکت هایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می کنند، خود را به عنوان برندی لوکس معرفی کند. می توان گفت شب گذشته، اپل به شکل کامل به هدف خود رسید. تولیدات یک شرکت لوکس، دقیقا همین مشخصات را دارند؛ محصولاتی از جنس طلا، رنگ طلایی، ظریف و نازک بودن در کنار زیبایی و استفاده از مواد اولیه ای تقریبا کم یاب.

گویی در ساخته های اپل، همه چیز بهتر است. استیل، فقط استیل نیست؛ استیل مخصوص اپل است. حتی یک میز هم، فقط یک میز ساده نیست، میزی با طراحی ویژه برای به رخ کشیدن ساعت لوکس و حداقل ۱۰.۰۰۰ دلاریست.

همه ی افراد، محصولات با کیفیت را دوست دارند اما موردی که بیشتر از همیشه در کنفرانس دیشب به چشم می خورد، تلاش اپل برای رهسپاری از یک «کمپانی تکنولوژیک» به سوی «برندی با محصولات لوکس» بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

apple-watch-macbook-spring-forward-2015_1067.0

فلسفه ی بزرگ ترین خرید اپل به نام Beats، روز به روز بیشتر قابل فهم می شود؛ اپل این شرکت را برای هدفون هایش نخرید آن را برای الگوی بینظیرش به تصاحب خود در آورد. Beats قادر بود تا هدفون ها را به زیبایی طراحی کرده، در آنها کیفیتی مثال زدنی بگنجاند و در نهایت نیز با قیمتی بالا به فروش برساند. Beats اولین برندی بود که با محصولاتش، تکنولوژی و مد (زیبایی) را به شکل صحیحی با یکدیگر ادغام نموده بود. اپل این الگو را در مقایسی بسیار بزرگ تر، با ساعت اپل انجام داد. اما آیا این فرمول جوابگو خواهد بود؟

Screen_Shot_2015-03-09_at_1.59.33_PM.0

تکنولوژی به فصل تازه ای رسیده است.

به سراغ سوال بزرگ تری برویم؛ آیا کنفرانس دیشب، ما را متقاعد به خرید Apple Watch کرد؟ برای کاربرانی که از قبل تصمیم داشتند پیش سفارش خود را به ثبت برسانند، بله؛ اما برای دسته ای که با اندکی تردید به تماشای این مراسم نشستند، باید بگوییم که تیم بازاریابی اپل با ذکر خصوصیاتی که در سپتامبر گذشته هم عنوان شده بودند، چندان نتوانست عملکردی مناسب داشته باشد. در هر صورت، کاربران زیادی همین حالا در Apple.com چرخ می زنند و پیش خود فکر می کنند که نمونه ی ارزان را انتخاب کنند یا ساعت استیل را.

آینده ی این ساعت نامشخص و بر روی یک دوراهی بسیار متفاوت قرار دارد؛ یا به طور کامل شکست می خورد یا ما برای ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران و کارفرماینان خود، تا ۵ سال آینده مجبور به خریدش خواهیم شد.

پیشرفت این محصولات همانند اسمارت فون ها نخواهد بود؛ حال فصل جدیدی از دفتر تکنولوژی را ورق می زنیم و به جایی رسیده ایم که دیگر مشخصات سخت افزاری یک محصول، تعیین کننده نبوده و حرف اول را زیبایی و مواد به کار رفته در ساخت می زنند.

Screen_Shot_2015-03-09_at_2.30.23_PM.0

اپل استاد فروش محصولات «نو» است.

این فصل تازه از تکنولوژی البته بهای گزافی دارد؛ هر سال باید صدها دلار برای «به روز» بودن بپردازیم؛ پنداری به روز کردن سالانه ی گجت های الکتریکی، حالا به موضوعی حیاتی تبدیل شده است. سهام داران اپل از اوضاع فروش آیپد و اینکه چرا خریداران به سراغ نسل های بالاتر نمی روند، به شدت ناراضی هستند. آنها می گویند چرا آیپد نمی تواند به اندازه ی آیفون، پول ساز باشد؛ اپل از فروش آیپد درسی بزرگ گرفته و مطمئن باشید که کاربران را به شکل سالانه متقاعد می سازد تا ساعت خود را به روز رسانی کنند.

بیشتر محصولات اپل، برای چند سال عملکردی مناسب دارند و می توان از آنها به خوبی کار کشید، اما این شرکت در یک مورد استادی بی نظیر است: به راحتی به ما می قبولاند که گجت جدیدتر را ابتیاع کنیم؛ گجتی که از محصول فعلی ما، ظریف تر و زیبا تر شده، طراحی و عملکرد بهتری هم دارد.

بزرگترین آرزوی بلندپروازانه ی هر شرکت تکنولوژیک بزرگی مانند فیسبوک و گوگل و سایر شرکت های سیلیکون ولی، این است که بتوانند درصد بالایی از کاربران را به خود، محصولات و سرویس هایشان جلب نموده و در آنها حس «وفاداری» را ایجاد نمایند. اپل، توانسته در مقیاس بسیار بزرگی این مهم را به سرانجام رسانده و پتانسیل خرید را در مشتریان خود، همواره زنده نگه دارد.

در آخرین کنفرانس اپل، هیچ «تساوی گری» وجود نداشت؛ حالا در مرحله ای جدید قرار گرفته ایم. همانگونه که وال استریت ژورنال در ماه گذشته خبر داد، اپل حالا خواستنی ترین برند لوکس در چین است. شرکت مورد بحث در شب گذشته، به گمانه زنی های دو ساله خبرگزاری ها پایان داد و به شکل قطعی خود را به عنوان برندی «لوکس» برای تمام جهان معرفی کرد.

دیروز برای اولین بار، الگوی جدید کسب و کار اپل به نمایش گذاشته شد؛ الگویی که قشر ثروتمند جوامع را به شکلی دقیق، هدف گرفته است. ۱۰.۰۰۰ دلار، نقطه ی آغازین قیمت گذاری ساعت طلایی؛ بله، اهالی کوپرتینو معتقد هستند به دست کردن بهترین نمونه از ساعت اپل که گویی از آینده آمده، یک «افتخار» است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • vahid
    vahid | ۲۲ اسفند ۱۳۹۳

    سلام دوستان من پول خريد گوشي اپل رو داشتم ولي طرز استفادشو بلد نبودم يه روز تصميم گرفتم بخرم و علاقه مند شدم هالا كه خوره اپل شدم شدم از گشنگي رژيم بگيرم بايد اولين نفري باشم كه جديدترين مدلشو ميخرم وبهترين گوشي دنيا رو بهم بدن جز اپل هيچ گوشي منو ارضا نميكنه كسي كه با اپل كاركنه ديگه نميتونه با هيچ گوشي ديگه اي كار كنه بحص فقر فروشي نيست تا يكيشو نداشته باشي نميدوني من چي ميگم

  • seyed mostafa
    seyed mostafa | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

    آب و بریزین اونجایی که میسوزه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی