ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل Factory imageهای اندروید 5.1 را برای نکسوس های خود عرضه کرد

گوگل لینک های مربوط به ایمیج کارخانه ای آپدیت اندروید 5.1 را برای سه دستگاه نکسوسی منتشر کرد و اعلام نمود که موارد بیشتری در راهند. این کمپانی روز گذشته از ارائه نسخه 5.1 اندروید خبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

گوگل لینک های مربوط به ایمیج کارخانه ای آپدیت اندروید 5.1 را برای سه دستگاه نکسوسی منتشر کرد و اعلام نمود که موارد بیشتری در راهند.

این کمپانی روز گذشته از ارائه نسخه 5.1 اندروید خبر داد؛ این بدان معناست که کاربران سیستم عامل مذکور ظرف روزها، هفته ها یا ماه های آتی (بسته به نوع دستگاهی که از آن استفاده می کنند) می توانند آپدیت OTA آن را دریافت نمایند.

اما آن دسته از مالکان نکسوس که تحمل انتظار کشیدن را ندارند می توانند ایمیج کارخانه ای آن را مستقیما از گوگل دانلود نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر ایمیج های 5.1 دستگاه های نکسوس 5، نکسوس 10 و مدل وای فای نکسوس 7 سال 2012 مستقیما از طریق گوگل قابل دریافت هستند.

با این همه، باز هم شمار زیادی از دستگاه های نکسوس همچنان از آپدیتی که گوگل ماه گذشته در اختیار دستگاه های مبتنی بر استاندارد اندروید وان قرار داد، بی بهره خواهند بود.

دیگر مدل های نکسوس که همچنان منتظر دریافت ایمیج 5.1 هستند عبارتند از نکسوس 4، نکسوس 6، نسخه های وای فای و موبایل سال 2013 تلفن همراه نکسوس 7 و نکسوس 9.

در ایالات متحده آمریکا T-Mobile فرایند ارائه آپدیت OTA اندروید 5.1 را برای مالکان نکسوس 4، نکسوس 5 و مدل 2013 نکسوس 7 آغاز نموده است.

این آپدیت مجموعه ای از امکانات کوچک را برای بخش های مختلف تبلت ها و تلفن های اندرویدی مورد استفاده کاربران فراهم خواهد آورد.

برای نمونه پشتیبانی از دو سیم کارت برای دستگاه هایی که دو درگاه جداگانه برای این منظور دارند (مانند کلیه دستگاه های مبتنی بر استاندارد اندروید وان) در بازارهای نوظهور فراهم خواهد شد.

این آپدیت همچنین کیفیت صدای تماس های صوتی را در دستگاه های پشتیبانی کننده از این قابلیت افزایش خواهد داد که از آن جمله می توان به موبایل نکسوس 6 اشاره نمود.

آپدیت 5.1 همچنین امنیت خوبی را برای دستگاه ها به ارمغان می آورد و به لطف آن دیگر هر فردی که موبایل شما را به سرقت برده یا آن را پیدا کرده نمی تواند با اجرای تنظمات کارخانه روی آن، کنترل دستگاه را در اختیار بگیرد؛ به بیان دیگر، به لطف اندروید 5.1 دستگاه تا زمانی که مالکش از طریق اکانت گوگل خود به آن لاگین نکرده باشد به حالت قفل باقی خواهد ماند.

این امکان همچنین مطابق با استانداردهایی است که سال گذشته، اپل، سامسونگ و گوگل در رابطه با قابلیت Kill Switch بر سر آن به توافق رسیدند. این سه غول فناوری دنیا اعلام نمودند که در دستگاه های تولیدی خود، امکان فعال سازی تلفن های لاک شده را از طریق ریست کارخانه ای (Factory Reset) از بین خواهند برد.

امکان یاد شده روی اغلب تبلت ها و تلفن های همراه اندرویدی دریافت کننده اندروید 5.1 و همچنین نکسوس 6 و نکسوس 9 فراهم خواهد بود و این بدان معناست که دستگاه های بهره مند از نسخه های پایین تر اندروید شامل آبنبات چوبی 5.0 چنین امکانی را نخواهند داشت.

تردیدی نیست که طرفداران اندروید بی صبرانه منتظرند که آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل گوگل را هر چه سریع تر دریافت نمایند اما باید یادآور شد که اغلب موبایل های مبتنی بر این سیستم عامل امکان دریافت آبنبات چوبی را نخواهند داشت چراکه بر اساس آمارها، در حال حاضر 69.7 درصد از دستگاه های اندرویدی که به گوگل پلی متصل می شوند از نسخه 4.4 آن بهره می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • سینا
    سینا | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    سلام دوستان کسی هس راهنمایی کنه؟
    من نکسوس ۴دارم پیغام اپدیت هم اومده ولی دانلود نمیشه؟
    فیل شکن هم کلا کار نمیده ؟

  • raman
    raman | ۲۵ فروردین ۱۳۹۴

    نکسوس ۵ رو از وقتی آپدیت کردم ویبره گوشیم قطع شده،کلا کار نمیکنه.نه واسه استارت گوشی نه ویبره تاچ.
    به نظرتون علتش چیه؟

  • عرفان فتحی
    عرفان فتحی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    سلام من نکسوس ۵ دارم دیشب پیغام آپدیت اومد و بنده بروزرسانی رو انجام دادم ولی در همان ابتدای کار پیغام عدم دانلود اومد و هر چه تلاش میکنم بازم با پیغام دانلود نشد مواجه میشم لطفا راهنمایی کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی