ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: موبایل های زیر 500 هزار تومان

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۵

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ها را برطرف کنیم، خودمان را بهتر بشناسیم و سعی کنیم کامل تر شویم.

نو شدن، اتفاق خوبی است که در این ایام می افتد و چه بهتر که علاوه بر ظاهر، باطنمان نیز جلا پیدا کند. روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای تهیه یک موبایل خوب هستند، چه برای نو شدن و چه برای هدیه دادن. ما نیز در کنار شماییم تا شما را قدم به قدم برای انتخاب بهترین گزینه، راهنمایی کنیم.

موبایل های مختلفی در این دوره به بازار عرضه شده و از نظر قیمت به ثبات نسبی رسیده اند. در سری مطالب راهنمای خرید موبایل نوروزی دیجیاتو، بهترین موبایل های سال را به شما معرفی خواهیم کرد؛ برای هر سلقیه و در رده های قیمتی مختلف.

در ادامه، با معرفی بهترین موبایل های رده قیمتی حدود 500 هزار تومان و کمتر از آن در خدمت شما خواهیم بود. با راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو همراه باشید.

Huawei Ascend G525

Ascend_G525_phantom_black__1_

هواوی به خوبی توانسته بازار میان رده ها را تصاحب کند به طوری که طبق آمار کافه بازار، اکثر کاربران تلفن همراه در ایران از میان رده های این شرکت استفاده می کنند. G525 یکی از موبایل هایل پرطرفدار هواوی است که امکاناتی نسبتاً خوب را با قیمتی مناسب ارائه می کند.

دستگاه طراحی ساده ای دارد و بدنه آن از جنس پلاستیک است. با وجود این که G525 کمی قدیمی است اما کاربران از آن ابراز رضایت کرده اند. پشتیبانی از نسل 3، بلندگوها و نمایشگر نسبتاً با کیفیت از ویژگی های مثبت آن هستند. البته نباید از آن انتظار خیلی بالایی هم داشته باشید. از معایب G525 می توان به دوربین و باتری نه چندان قوی آن اشاره کرد.

G525 دارای نمایشگر 4.5 اینچی IPS با رزولوشن 540x960 پیکسل است. همچنین به 1 گیگابایت رم، پردازنده چهارهسته ای 1.2 گیگاهرتزی و دوربین 5 مگاپیکسلی بدون فلش مجهز است.

هواوی اسند G525 دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی است که می توانید آن را از طریق درگاه کارت حافظه تا 32 گیگابایت افزایش دهید. این موبایل با قیمت 445 هزار تومان در بازار موجود است.

Nokia 206

Nokia-206-Dual-SIM-jpg

اگر از طرفداران موبایل های دکمه ای هستید، نوکیا 206 انتخاب مناسبی است. این موبایل از طراحی کلاسیک موبایل های دکمه ای بهره به همراه معجون ویژه نوکیا بهره می برد که زیبایی آن را دو چندان می کند. همانطور که از نوکیا انتظار می رود، کیفیت ساخت دستگاه نیز بسیار خوب است.

این موبایل فاقد سیستم عامل است و تنها از اپلیکیشن های جاوا متناسب با رزولوشن نمایشگر 2.4 اینچی اش یعنی 240x320 پشتیبانی می کند. دوربین نوکیا 206، 1.3 مگاپیکسل دقت دارد و با سرعت 10 فریم بر ثانیه با رزولوشن 176x144 می تواند فیلم بگیرد که عملاً آن را غیر قابل استفاده می کند.

نوکیا 206 در رنگ های مختلف آبی، قرمز، زرد، مشکی و سفید عرضه شده و حافظه داخلی 64 مگابایتی آن از طریق درگاه کارت حافظه قابل افزایش است. این موبایل مناسب افرادی است که به دنبال نوستالژی، طراحی زیبا و یک موبایل دکمه ای هستند و قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری اهمیتی برایشان ندارد.

نوکیا 206 با قیمت 300 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

LG L Fino

8212014102829AM_635_lg_l_fino

ال جی در استراتژی جدید خود تصمیم گرفته که یک پرچمدار داشته باشد و دیگر مدل هایش را به بازار تلفن های میان رده اختصاص دهد. گویا بازار میان رده ها جذابیت بالایی برای شرکت های سازنده موبایل دارد.

L Fino و L Bello دو میان رده ال جی هستند که در 2014 عرضه شدند و با امکانات خوبی که دارند، انتخاب های مقرون به صرفه ای محسوب می شوند. L Fino از سبک طراحی LG G3 بهره می برد و همان فرم در اینجا پیاده شده، منحنی ها و جلوی دستگاه عاری از دکمه است. دکمه های پاور و تنظیم صدا نیز به پشت دستگاه انتقال پیدا کرده اند.

اگر چه این مدل بدنه ای از جنس پلاستیک دارد، اما ال جی به مرور زمان کیفیت خود را اثبات کرده است. LG L Fino نمایشگری 4.5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 480x800 دارد که از نقاط قوت آن محسوب می شود. چیپ آن، اسنپدراگون 200 است و در کنار آن، یک پردازنده 1.2 گیگاهرتزی 4 هسته ای و 1 گیگابایت رم نیز دارد.

دوربین 8 مگاپیکسلی L Fino دارای فلش است و می تواند با کیفیت WVGA فیلم بگیرد. شاید بتوان مهم ترین ویژگی میان رده های ال جی را پشتیبانی نرم افزاری خوب این شرکت دانست. L Fino برخلاف بسیاری از میان رده ها اندروید جدیدتری دارد و به کیت کت 4.4 مجهز است. همچنین از قفل نرم افزاری ویژه ال جی یعنی Knock Code که با الگوی ضربه زدن روی نمایشگر عمل می کند، بهره می برد.

LG L Fino با قیمت 520 هزار تومان در بازار موجود است.

LG L40

714lLsnDyxL._SL1248_

L40 انتخابی خوب برای کسانی است که می خواهند با حداقل هزینه صاحب یک تلفن هوشمند شوند. این موبایل با نمایشگر 3.5 اینچی IPS که از دقت 320x480 پیکسلی برخوردار است، ابعاد کوچکی دارد. روی نمایشگر نیز با شیشه گوریلا گلس 2 پوشانده شده است.

چیپ اسنپدراگون 200 و رم 512 مگابایتی آن، نیازهای حداقلی شما را پاسخگو خواهند بود. دوربین اصلی این دستگاه 3.2 مگاپیکسل است و تنها می تواند کار شما را راه بیندازد. اما از ویژگی های مثبت آن می توان بهره مندی از نسخه 4.4.2 اندروید را برشمرد که برای دستگاهی در این رده قابل تحسین است.

ال جی L40 با قیمت 250 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

Huawei Honor 3C

Huawei-Honor-3C-H30-U10-quad-core-MTK6582-5-inch-Android-phone-support-multi-language-white

بدون شک بهترین انتخاب در این رده قیمتی، هواوی آنر 3C است. این موبایل با این که معمولاً با Galaxy Core Prime Duos مقایسه می شود، امکاناتی بسیار فراتر از آن دارد و به راحتی آن را پشت سر می گذارد. البته قدیمی تر بودن آن دلیل اصلی هم قیمت شدنش با Galaxy Core Prime Duos هستند.

Honor 3C از یک نمایشگر 5 اینچی IPS با رزولوشن 720p برخوردار است که تراکم 295 پیکسل در اینچ را به همراه می آورد. این چگالی یکی از بالاترین ها در این رنج قیمت است. 2 گیگابایت رم به همراه پردازنده 4 هسته ای مدیاتک با فرکانس 1.3 گیگاهرتز، این تلفن را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار می دهد.

اما دوربین این مدل عاملی است که تیر خلاص را می زند و ما را از خرید آن مطمئن می کند. دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه فیلم برداری Full HD ویژگی مهمی است که تقریباً هیچ یک از میان رده های این رده قیمتی ندارند. البته در کنار این همه مزایا، ایراداتی به باتری نسبتاً ضعیف 2300 میلی آمپری آن گرفته می شود.

Huawei Honor 3C با قیمتی حدود 530 هزار تومان به فروش می رسد.

Alcatel One Touch Star 6010X

d41cb08f5d76b14de27613f936e5

الحق که نمایشگرهای AMOLED با آن رنگ های خیره کننده شان بسیار جذاب هستند. معمولاً موبایل هایی که از این نوع پنل بهره می برند قیمت بالایی دارند. اما اگر دوست دارید نمایشگر AMOLED را با قیمتی پایین تجربه کنید، وان تاچ استار 6010X گزینه مناسبی است.

نمایشگر 4 اینچی این موبایل آلکاتل، رزولوشنی معادل 480x800 پیکسل دارد و به پنل AMOLED مجهز است. از دیگر ویژگی های مثبت آن می توان دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 720p به همراه فلش، پوشش نمایشگر گوریلا گلس و پشتیبانی از نسل را برشمرد. سطح رضایت کاربران از این مدل بالا است و کیفیت ساخت آن را تحسین کرده اند.

البته نباید رم کم 512 مگابایتی آن را از یاد برد. با این حال، اگر نمایشگر AMOLED برای شما اولویت دارد، می توانید به سراغ این گزینه بروید.

این مدل در رنگ های مختلفی از جمله نقره ای، صورتی، مشکی و نوک مدادی عرضه شده و با قیمت 475 هزار تومان در بازار موجود است.

Samsung Galaxy Core Prime Duos

Core Prime Duos-1500x1500

میان رده سامسونگ یکی از انتخاب های خوب در این رنج قیمت است که از دو سیم کارت نیز پشتیبانی می کند. بارزترین ویژگی گلکسی کور پرایم، برخورداری از اندروید کیت کت 4.4 به همراه رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ است. سخت افزار آن شامل بر مبنای چیپ Spreadtrum SC8830A است و یک پردازنده چهار هسته ای 1.2 گیگاهرتزی Cortex-A53 را به همراه 1 گیگابایت رم دارد.

دوربین اصلی این دستگاه 5 مگاپیکسل (به همراه فلش) است و می تواند با کیفیت 720p به فیلم برداری بپردازد. دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی آن نیز می تواند نسبتاً برای گرفتن خودنگاره (سلفی) خوب عمل کند. کاربران از دوربین گلکسی کور پرایم ابزار رضایت کرده اند. همچنین اگرچه باز هم شاهد همان پلاستیک همیشگی سامسونگ هستیم، اما کاربران کیفیت ساخت و ارگونومی آن را خوب ارزیابی کرده اند.

ارزش خرید Galaxy Core Prime Dous بالاست. این مدل با قیمت 510 هزار تومان در بازار موجود است.

Nokia Lumia 630

Nokia-Lumia-630-hero-jpg

نوکیا همواره بین ما ایرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. اگر هنوز هم به دنبال کیفیت بالا و البته تجربه ای متفاوت هستید، نوکیا با لومیا 630 ویندوز فونی انتخاب مناسبی به شمار می رود.

این موبایل پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی دارد و از ویندوز فون 8.1 بهره می برد. به گفته مایکروسافت، ویندوز 10 برای تمامی دستگاه هایی که به ویندوز فون 8.1 به روز رسانی شدند نیز عرضه می شود. بنابراین خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. اگر اپلیکیشن ها برای شما اهمیت زیادی دارند ممکن است کمی با ویندوز فون به مشکل بخورید چون از این نظر عقب تر از اندروید و iOS است.

لومیا 630 از چیپ اسنپدراگون 400 با پردازنده 1.2 گیگاهرتزی 4 هسته ای و 512 مگابایت رم بهره می برد. البته مشکلی با این مورد نخواهید داشت چون ساختار ویندوز فون به گونه ای است که از رم بهترین استفاده را می برد. دوربین آن نیز 5 مگاپیکسل (بدون فلش) است و می تواند با کیفیت 720p فیلم بگیرد.

لومیا 630 از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می برد و در رنگ های متنوعی همچون سفید، مشکی، نارنجی، سبز و زرد عرضه شده است. این موبایل با قیمت 540 هزار تومان در بازار موجود است.

Huawei Ascend G6

ascend-g6_1

هواوی اسند G6 را می توان نسخه مینی مدل موفق P6 دانست و یکی از بهترین انتخاب ها در این رنج قیمت به شمار می رود. طراحی آن دقیقاً مشابه P6 است با این تفاوت که از جنس پلاستیک است. ظاهر دستگاه بسیار زیبا است و از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز بهره می برد.

اسند G6 از نمایشگر 4.5 اینچی IPS با رزولوشن 540x960 برخوردار است که چگالی 245 پیکسل را رقم می زند. کیفیت نمایشگر در حد بسیار خوبی قرار دارد. سخت افزار آن نیز با پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی و 1 گیگابایت رم، عملکردی روان و بی نقص از خودش نشان می دهد.

دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت به همراه فلش و قابلیت HDR، فیلم برداری 720p و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی، هواوی G6 را در جایگاهی بسیار مناسب از حیث دوربین قرار می دهند. مخصوصاً این که دوربین جلوی آن کیفیت بسیار خوبی دارد و برای گرفتن خودنگاره ایده آل است.

هواوی G6 با قیمت حدود 470 هزار تومان در بازار موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • ايلار
    ايلار | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    سامسونگش خوبه..من خودم يه ايفن 6دارم يكيم گلكسي جي وان...كه بيشتر بادومي كارميكنم وخيليم خوبه..قيمتشم 400هست عاليه

  • عرفان
    عرفان | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    سلام من بین این گوشی ها موندم کدوم بهتره huawei honor 3c huawei honor 4c samsung galaxy gran prime

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی