ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوروز 94 کدام شهرهای کشور تحت پوشش 3G و 4G اپراتورهای موبایل قرار دارند؟

همیشه قبل از مسافرت، ضمن آماده کردن لیست وسایل مورد نیاز، برخی امکانات مقصد را نیز بررسی می کنیم. امروزه با توسعه تکنولوژی و وابستگی ابزارهای هوشمند به اینترنت، یکی از مواردی که قبل از سفر ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

همیشه قبل از مسافرت، ضمن آماده کردن لیست وسایل مورد نیاز، برخی امکانات مقصد را نیز بررسی می کنیم. امروزه با توسعه تکنولوژی و وابستگی ابزارهای هوشمند به اینترنت، یکی از مواردی که قبل از سفر خود در نظر می گیریم، دسترسی به شبکه جهانی و یا خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه است.

ایام نوروز سال های گذشته، بررسی شبکه نسل سوم قبل از سفر اهمیت آنچنانی نداشت زیرا مجوز ارائه این خدمات تنها در اختیار رایتل بود و تعداد کاربران این اپراتور در مقابل دیگر شرکت ها ناچیز بود؛ ولی در نوروز 94، با توجه به ارتقای شبکه ایرانسل و همراه اول به 3G، این موضوع اهمیت بالایی پیدا می کند. با این همه، برخی از مسافران نوروزی به 3G بسنده نکرده و در پی یافتن پوشش دهی شبکه 4G اپراتور دوم موبایل در شهر مقصد مسافرت خود هستند.

اگر می خواهید در سفر نوروزی خود به اینترنت همراه متصل باشید و به شهری سفر کنید که 3G یا 4G داشته باشد، در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

پوشش دهی 3G همراه اول

اپراتور اول تلفن همراه کشور نسل های جدید اینترنت خود را «نوترینو» نامیده و بر اساس اطلاعات مندرج در سایت این شرکت، هم اکنون در 100 شهر کشور، خدمات نسل سوم تلفن همراه را ارائه می دهد. البته پیش از این مدیرعامل همراه اول از راه اندازی 4G این اپراتور تا پایان سال 93 خبر داده بود.

لیست این 100 شهر را می توانید در این صفحه اینترنتی مشاهده نمایید. البته این شرکت قصد دارد از 24 اسفند بسته های جدید اینترنت نوترینو را با سرعت و قیمت های محدود ارائه دهد، و احتمال دارد که شهرهای بیشتری را تا قبل از عید به این لیست اضافه نماید.

پوشش دهی 3G و 4G ایرانسل

بنابر گفته مدیرعامل دومین اپراتور تلفن همراه کشور، بیش از 160 شهر ایران تحت پوشش شبکه 3G این شرکت قرار گرفته است. همچنین ایرانسل تا کنون در 39 شهر، شبکه 4G خود را بر اساس فناوری LTE راه اندازی کرده.

نکته جالب اینکه شرکت یاد شده هفته گذشته در استان مازندران (که بیشترین آمار مسافرت و تردد در نوروز را به خود اختصاص می دهد) 17 شهر را تحت پوشش 4G خود قرار داد و همچنین در ماه قبل نیز جزیره کیش را به شبکه نسل چهارم تلفن همراه متصل نمود.

لیست شهرهای تحت پوشش 3G و 4G ایرانسل را در این لینک می توانید بصورت استان به استان مشاهده کنید.

پوشش دهی 3G رایتل

رایتل اولین ارائه دهنده نسل سوم تلفن همراه در ایران بود و تا پایان مرداد ماه 93 برای ارائه شبکه 3G در کشور انحصار داشت ولی از شهریور امسال، حضور رقبای سر سخت چون همراه اول و ایرانسل را در میدان ارائه شبکه های نسل سوم و بالاتر، احساس کرد.

بنا به ادعای مسئولان این شرکت، رایتل گسترده ترین پوشش شبکه نسل سوم تلفن همراه را در بیش از 175 شهر کشور در اختیار دارد اما اینترنت رایتل با محدودیت سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه و 1 مگابیت بر ثانیه به کاربران عرضه می شود.

شهرهای تحت پوشش 3G رایتل را در این صفحه اینترنتی به صورت استانی و شهری می توانید مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    والا من تا همین دیروز از اینترنت ۳g ایرانسل استفاده میکردم خیلی هم خوب بود سرعتو تا مگ ساپورت میکرد بعد ک یه خط رایتل گرفتم یه عکسم نت۳gوا نمیکیکنه همه جاهم تو رومینگه واقعا پشیمون شدم ۵۰تومن پولم به باد رفت

  • اصی
    اصی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

    شما کاری کنید 3G هی قطع نشه 4G پیشکش

  • سیامک
    سیامک | ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

    سلام بچه های ایران.کیش هرسه اپراتور4gهستندونه به خاطر سرعت بالای اینترنت.به خاطر فرهنگ سازی بالای منطقه.هیچ جای ایران سه روز بمونم،افسرده میشم.واقعا به همه دختر.پسرای گل ایران دعای صبر حلیم دارم.
    پسر جزیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی