ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دست پرینت شده مرد آهنی به کودکی که دارای نقص عضو بود اهدا شد

تصویری که در بالا می بینید شباهت زیادی به دست مرد آهنی دارد، اما حقیقت اینجاست که عکس به یک دست مصنوعی پروتزی مربوط می شود که برای یک کودک هفت ساله ساخته شده. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

تصویری که در بالا می بینید شباهت زیادی به دست مرد آهنی دارد، اما حقیقت اینجاست که عکس به یک دست مصنوعی پروتزی مربوط می شود که برای یک کودک هفت ساله ساخته شده.

این دست کاملا سیم پیچی شده و قابلیت حرکت دارد و اگر فرد استفاده کننده ماهیچه های دو سر بازویش را حرکت دهد می تواند انگشتانش را باز یا بسته کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این اندام مصنوعی توسط Limbitless Solutions ساخته شده که در واقع یک شرکت غیر انتفاعی است و کارکنانش را گروهی از دانشجویان مهندسی دانشگاه فلوریدای مرکزی تشکیل می دهند و بودجه لازم برای این کار را از کمک های مالی افراد و سازمان ها به دست آورده اند.

آنها در زمینه طراحی دست های پرینت شده سه بعدی برای کودکان تخصص دارند و علت اینکه اندام یاد شده را پرینت می کنند هم این است که کودکان رشد سریعی دارند و نمی توان دست های مصنوعی گران قیمت را برای آنها در نظر گرفت.

تردیدی نیست که این دست های پروتزی هیچگاه حسی که لمس کردن اشیاء به فرد می دهند را ایجاد نخواهند کرد و امکان کنترل کردنشان از طریق مغز نیز وجود ندارد، اما بچه ها حتما دوست دارند که شبیه به ابر قهرمان رباتی فیلم دلخواهشان به نظر بیایند.

مواد به کار رفته برای تولید هر کدام از این دست ها در حدود 350 دلار تمام می شود و ساختشان از طریق پرینتر سه بعدی آزمایشگاه دانشگاه در حدود 30 تا 50 ساعت زمان می برد.

این دست که با الهام از کاراکتر مرد آهنی ساخته شده به طور مشخص برای کودکی به نام الکس طراحی گردید که مدل Optimus Prime آن را به عنوان هدیه سال نو خود دریافت کرد.

جالب است بدانید که الکس هدیه اش را از دستان Robert Downey Jr هنرپیشه معروف و بازیگر فیلم مرد آهنی دریافت کرد که می توانید ویدیوی لحظه دریافت آن را در زیر مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    سیفوووووووووووون ؟!!!! .....

  • Bas
    Bas | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    بسیار زیبا و با ارزش بامزه ترین قسمتش اینه بود که دست رو از جعبه با مارک استارک در اوردن ...اهمیت به جزیات ریز ، بنظرم کار قشنگی بود.

  • Mr e
    Mr e | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    ترول جان اين كارو ميكنن فرد ديگه نميتونه دزدي كنه و مردم اگه اينو يفهمن ديگه سراغ دزدي نميرن شما نظرتون چيه؟.

  • ali1390
    ali1390 | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    با سلام
    من دوست همون گراندوم هستم
    دوستان یه گروه واسه سایت زدیم اگه مایل به عضویت در گروه بودید با شماره ی ۰۹۳۹۸۲۲۹۰۴۶ از طریق مسنجر های مطرح با بنده در تماس باشید.در ضمن گروه در مسنجر تلگرام است لذا این مسنجر رو نصب کنید.
    عمده ی بحثمون با توجه به موضوع سایت مربوط به تکنولوژی و حل مشکلات دوستان است.کلا جمع دوستانه ای داریم.
    با تشکر

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

      به هیچ وجه نرید هیچکس ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی