ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری شرکت Dyson شاید سبب تولید باتری هایی با ظرفیت بیشتر گردد

بعید است این روزها کسی از طول عمر باتری تلفن هوشمندش راضی باشد و حتی کسانی که کمتر از این گجت استفاده می نمایند نیز ترجیح می دهند آن ار در فواصل زمانی طولانی تری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

بعید است این روزها کسی از طول عمر باتری تلفن هوشمندش راضی باشد و حتی کسانی که کمتر از این گجت استفاده می نمایند نیز ترجیح می دهند آن ار در فواصل زمانی طولانی تری به شارژر متصل کنند.

در همین راستا شرکت Dyson که بیشتر در زمینه ی توسعه و ساخت لوازم خانگی فعالیت دارد، تصمیم گرفته با صرف مبلغ ۱۵ میلیون دلار بر روی تکنولوژی سرمایه گذاری نمایید که احتمال می رود کارایی باتری های مورد استفاده در تلفن های هوشمند و همینطور سایر گجت های مشابه را دو برابر نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

رقم یاد شده قرار است به تیم و پروژه ای منشعب از دپارتمان مهندسی دانشگاه میشیگان با عنوان Sakti3 تخصیص یابد، که طی تحقیقات خود توانسته اند با جایگزین کردن الکترودهای لیتیوم جامد به جای ترکیبات شیمیایی رایج در باتری های فعلی، پیل هایی تولید نمایند که امکان ذخیره سازی ۱.۱۰۰ وات ساعت بر لیتر را دارا هستند و عملاً از نظر ظرفیتی دو برابر بهترین باتری های لیتیومی امروزی عمل می کنند.

به زبان ساده تر تیم مورد اشاره قادر گشته باتری هایی را بسازد که تراکم ذخیره سازی انرژی در آنها به مراتب زیادتر از پیل های رایج کنونی است، در چنین شرایطی و در صورت به ثمر نشستن تحقیقات مذکور باتری هایی خواهیم داشت که شاید از نظر اندازه با یک باتری بسیار خوب امروزی برابری نمایند ولی زمان بازدهی یا همان انرژی رسانی شان دو یا چندین بار بیشتر خواهد بود.

از سوی دیگر با کاهش اندازه ی باتری هنوز هم توان آنها قابل قبول و مطلوب به حساب آمده و لذا برند های مختلف قادر می شوند بازهم لوازم خانگی، تلفن های هوشمند و... با ابعادی کوچک تر و باریک تر به تولید برساند. Dyson نیز امید دارد با عملی شدن تکنولوژی مورد بحث، بتواند در طراحی آتی محصولات و لوازم خانگی تولیدیش، تغییراتی قابل توجه را پدید آورد.

این کمپانی سال گذشته هم سرمایه گذاری ۸ میلیون دلاری بر روی یک آزمایشگاه تحقیقات رباتیک صورت داد و اعلام داشت بودجه ای ۴۲۰ میلیون دلاری برای ارتقا تجهیزات واحد تحقیق و توسعه اش در نظر گرفته و ۱.۵ میلیارد دلار نیز به اختراع و تولید ۱۰۰ محصول جدید آینده نگرانه در شاخه ها و موضوعات تازه ظرف ۴ سال آینده اختصاص داده است.

وب سایت فون آرنا هم در مورد باتری های Sakti3 گمانه زنی کرده با توجه به حذف ترکیبات پیشین شیمیایی از آنها احتمال اینکه دچار انفجار و یا آتش سوزی بشوند بسیار کمتر خواهد گشت. باید منتظر ماند و دید این سرمایه گذاری Dyson دقیقاً در چه زمانی به ثمر می نشیند و چه هنگامی آثار آن را در محصولات مصرفی روزانه خود مشاهده خواهیم نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    به اپل باشه باز به جای دوبرابر کردن عمر باتری ضخامتشو نصف میکنه :)

  • گراندوم
    گراندوم | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    با سلام
    دوستان یه گروه واسه سایت زدیم اگه مایل به عضویت در گروه بودید با شماره ی ۰۹۳۹۸۲۲۹۰۴۶ از طریق مسنجر های مطرح با بنده در تماس باشید.در ضمن گروه در مسنجر تلگرام است لذا این مسنجر رو نصب کنید.
    عمده ی بحثمون با توجه به موضوع سایت مربوط به تکنولوژی و حل مشکلات دوستان است.کلا جمع دوستانه ای داریم.
    با تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی