ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتوب احتمالا یک سرویس ویدیویی پولی را راه اندازی خواهد کرد

این اواخر، یوتوب اوضاع مالی خوبی نداشته و علیرغم تعداد بالای دنبال کنندگانش، از نظر مالی در شرایط بدی به سر می برد. بسیاری حتی ابراز نگرانی کرده اند که شاید این واحد از گوگل، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

این اواخر، یوتوب اوضاع مالی خوبی نداشته و علیرغم تعداد بالای دنبال کنندگانش، از نظر مالی در شرایط بدی به سر می برد. بسیاری حتی ابراز نگرانی کرده اند که شاید این واحد از گوگل، که سابقه ای ده ساله هم دارد، به زودی منحل گردد.

همین مسأله، مدیران این غول آمریکایی را به فکر چاره اندیشی انداخته و این سوال را در ذهن آنها به وجود آورده که چگونه ممکن است با یک میلیارد بیننده، سودی نداشته باشند؟

از این رو، احتمال دارد که در آینده، مشاهده برترین محتوی سایت مذکور مستلزم عضویت پولی در آن شود. براساس اظهار نظری که در گزارش Variety آمده، مشخص شده که این سایت ویدئویی متعلق به گوگل هم اکنون «راه اندازی سرویس پخش ویدئوی پولی خود را بررسی می کند».

انتظار می رود که این سرویس امکان پخش محتوی ویدئویی مشخص و بدون تبلیغات را در ازای دریافت مبلغی به عنوان حق اشتراک برای کاربرانش فراهم نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سرویس مذکور احتمالا به ارائه ویدیوهایی از کانال های منتخب یوتوب خواهد پرداخت که تحت عنوان YouTube Originals کار خود را آغاز خواهد کرد.

اگر چنین خبری صحت داشته باشد انتظار می رود که سرویس جدید شباهت زیادی به Youtube Music Key داشته باشد که آن نیز دسترسی کاربران به موزیک ویدیوهای منتخب و همچنین پخش رایگان ترک های موسیقی از Google Play Music را در ازای دریافت مبلغ ماهانه 7.99 دلار به عنوان حق اشتراک فراهم می کند.

حرکت این سایت به سمت یک الگوی اشتراکی را می توان به عنوان پاسخی تعبیر نمود که گوگل به فشارهای وارده از سوی رقبایی چون Vimeo، Hulu و مانند آن داده است.

این سایت ها در واقع تولیدکنندگان ویدیو و ستارگان یوتوب را ترغیب می کنند که در ازای دریافت درصدی از درآمد حاصله از تبلیغات، آثارشان را روی آنها آپلود نمایند.

روشن است که یوتوب با معرفی یک سرویس اشتراک پولی نه تنها قادر خواهد بود درآمد بیشتری را عاید سازندگان ویدیوهایش نماید، بلکه می تواند این واحد گوگل را از خطر فروپاشی نجات دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pouya
    pouya | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    نیمه اسپم:یه چیزی تو یوتیوب کشف کردم(بقیه شاید کرده بودن!)وقتی داره ویدئو لود میشه همون اولش اگه کلید بالا رو بزنید میتونید کرم بازی بکنید باهاش. :)

  • گراندوم
    گراندوم | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    با سلام
    دوستان یه گروه واسه سایت زدیم اگه مایل به عضویت در گروه بودید با شماره ی ۰۹۳۹۸۲۲۹۰۴۶ از طریق مسنجر های مطرح با بنده در تماس باشید.در ضمن گروه در مسنجر تلگرام است لذا این مسنجر رو نصب کنید.
    عمده ی بحثمون با توجه به موضوع سایت مربوط به تکنولوژی و حل مشکلات دوستان است.کلا جمع دوستانه ای داریم.
    با تشکر

  • تایسون
    تایسون | ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

    گوگل هرچی بگیره نوش جونش
    حقشه
    یه شرکت با حمایت دولت آمریکا داره میچاپه و تریلیون دلاری میشه!
    یه شرکت آمریکایی مثل گوگل هم سالم داره به مردم خدمت میکنه.گوگل به عموم مردم دنیا خیلی خدمت کرد خدایی، بخصوص در حيطه نرم افزاری و اینترنت..
    گوگل و سونی شرکتهای مورد علاقم هستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی