ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: موبایل های بین 1.5 تا 2 میلیون تومان

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

به عید نوروز نزدیک می شویم و طبیعت با نو شدن، بهار را جشن می گیرد. همه به این جشن دعوت شده ایم و سعی می کنیم با بهترین هایمان به استقبال بهار برویم، کدورت ها را برطرف کنیم، خودمان را بهتر بشناسیم و سعی کنیم کامل تر شویم.

نو شدن، اتفاق خوبی است که در این ایام می افتد و چه بهتر که علاوه بر ظاهر، باطنمان نیز جلا پیدا کند. روزهای پایانی سال زمان مناسبی برای تهیه یک موبایل خوب هستند، چه برای نو شدن و چه برای هدیه دادن. ما نیز در کنار شماییم تا شما را قدم به قدم برای انتخاب بهترین گزینه، راهنمایی کنیم.

موبایل های مختلفی در این دوره به بازار عرضه شده و از نظر قیمت به ثبات نسبی رسیده اند. در سری مطالب راهنمای خرید موبایل نوروزی دیجیاتو، بهترین موبایل های سال را به شما معرفی خواهیم کرد؛ برای هر سلقیه و در رده های قیمتی مختلف. در شب های قبل، بهترین موبایل های زیر ۵۰۰ هزار تومان، بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان و بین 1 تا 1.5 میلیون تومان را به شما معرفی کردیم.

در ادامه، با معرفی بهترین موبایل های رده قیمتی بین 1.5 تا 2 میلیون تومان در خدمت شما خواهیم بود. با راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو همراه باشید.

 Samsung Galaxy Note 4

galaxy-note-4-2

بسیاری افراد از گلکسی نوت 4 با عنوان بهترین تلفن هوشمند سال یاد می کنند. جدیدترین فبلت کره ای ها در بررسی دیجیاتو نیز نشان داد که واقعاً همه فن حریف است و کم و کسری ندارد. گلکسی نوت 4 همچنین آغازگر راه سامسونگ برای استفاده از فلز در موبایل هایش بود و در قاب دور آن آلومینیوم به کار رفته است.

نوت 4 دارای نمایشگر 5.7 اینچی فوق العاده با کیفیت Super AMOLED با رزولوشن QHD است و نمی توانید هیچ ایرادی از آن بگیرید. قلم جدید S Pen نیز از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است و می توانید انواع یادداشت ها و طراح ها را به راحتی در آن ثبت کنید. دوربین 16 مگاپیکسلی نوت 4 کیفیت بالایی دارد و همچنین می توانید با آن به ضبط ویدیوهای 4K بپردازید. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دیجیاتو از گلکسی نوت 4 را بخوانید.

این فبلت دارای 3 گیگابایت رم و پردازنده 8 هسته ای قدرتمند است و سامسونگ به طور ویژه از آن پشتیبانی می کند. اگر به اندازه کافی بودجه دارید و به دنبال یک تلفن هوشمند تمام و کمال هستید، نوت 4 گزینه ای بسیار مناسب است.

Galaxy Note 4 (با پردازنده 8 هسته ای Exynos 5433 1.9 GHz) به قیمت 1 میلیون و 970 هزار تومان در بازار موجود است.

Samsung Galaxy Note 3

samsung-galaxy-note-3-1

اگر می خواهید کمتر هزینه کنید، گلکسی نوت 3 جایگزین مناسبی برای نوت 4 است و نگران نباشید؛ چیز زیادی را از دست نخواهید داد. همان نمایشگر 5.7 اینچی سوپر آمولد پا برجاست و رزولوشن 1080x1920 نیز دقت کافی را دارد. البته دیگر خبری از قاب فلزی نیست و قلم S Pen نیز نسبت به نوت 4 دقت کمتری دارد اما باز هم خوب است.

3 گیگابایت رم و چیپ Exynos 5 Octa با پردازنده 8 هسته ای از پس تمامی امور بر می آیند. دوربین 13 مگاپیکسل نوت 3 کیفیت بسیار خوبی دارد و می تواند با کیفیت Full HD ویدیو ضبط کند. در کل این فبلت دستگاه خوبی است و اگر قصد تهیه یک فبلت قلم دار با هزینه کمتر را دارید، گزینه مناسبی به شمار می رود. نوت 3 به اندروید 5 نیز به روز رسانی خواهد شد.

Galaxy Note 3 مدل 32 گیگابایت با گارانتی 18 ماهه مایکروتل به قیمت 1 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.

Sony Xperia Z3

xperia-z3-compact-white-1240x840-f40248bb3132354ba48c58041e244284

اکسپریا زد 3 نمونه عالی یک پرچمدار است؛ تلفنی کامل و بی نقص. طراحی OmniBalance سونی در این تلفن به اوج خود رسیده و حاشیه ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده اند. دور دستگاه را قاب فلزی زیبایی فرا گرفته و بدنه ای از جنس شیشه دارد که ظاهری لوکس و جذاب به آن بخشیده است.

چیپ اسنپدراگون 801 با 3 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای 2.5 گیگاهرتزی عملکردی روان و عالی ارائه می دهند. نمایشگر 5.2 اینچی آن که از رزولوشن 1080x1920 برخوردار است، از فناوری X-Reality و TRILUMINOS سونی بهره می برد و تصاویری بی نظیر ارائه می کند. البته شاید از نظر کنتراست به Super AMOLED سامسونگ نرسد اما کیفیت آن کاملاً رضایت بخش است. برای اطلاعات کامل در مورد زد 3، بررسی دیجیاتو را بخوانید.

دوربین 20.7 مگاپیکسلی با لنز G سونی که در این تلفن هوشمند به کار گرفته شده تصاویری بسیار خوب ثبت می کند و قابلیت فیلم برداری 4K را نیز دارد. زد 3 از نظر صوتی نیز بسیار قدرتمند است و از فناوری Hi-Res سونی و اسپیکرهای استریو در بالا و پایین دستگاه بهره می برد که تجربه موسیقیایی غنی ای را برای شما رقم می زنند. زد 3 در مقابل نفوذ آب مقاوم است و باتری 3100 میلی آمپری آن می تواند تا حدود 2 روز شما را همراهی کند.

اکسپریا زد 3 مدل دو سیم کارته به قیمت 1 میلیون و 770 هزار تومان در بازار موجود است.

HTC One M8

main-1

اچ تی سی به خوبی توانسته علم و هنر را تلفیق کند و نیاز کاربران را بشناسد. تایوانی ها هر سال دارند با سری One روند تکامل را طی می کنند. One M8 واقعاً تلفن دلربایی است، با آن بدنه فلزی برس خورده زیبا و اسپیکرهای فوق العاده با کیفیت BoomSound، هر کسی عاشقش خواهد شد.

One M8 از نمایشگر 5 اینچی Full HD با پنل Super LCD 3 بهره می برد که رنگ های پویا و تصاویر زیبایی را تولید می کند. البته ایراداتی به حاشیه زیاد نمایشگر وارد است که دلیل اصلی آن اسپیکرهای 1.5 واتی با آمپلی فایر داخلی هستند. به هر حال اگر به صدا اهمیت می دهید، باید جورش را بکشید.

HTC مانور زیادی روی دوربین 4 مگاپیکسلی این موبایل که از فناوری اولتراپیکسل بهره می برد، داده است. اولتراپیکسل دقیقاً مانند فناوری PureView نوکیا است. این دوربین در حقیقت تصاویر را با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت می کند و سپس با فشرده سازی هر 3 پیکسل در 1 پیکسل، رزولوشن آن را به 4 مگاپیکسل کاهش می دهد. بنابراین شما تصویری با کیفیت یک دوربین 12 مگاپیکسلی اما با رزولوشن 4 مگاپیکسل در اختیار خواهید داشت. با این وجود کاربران زیادی از این دوربین به خاطر رزولوشن پایین ابزار نارضایتی کرده اند.

اگر شما هم با این دوربین مشکل دارید، می توانید به سراغ HTC One M8 Eye بروید که کاملاً مشابه One M8 است و تنها دوربین آن به 13 مگاپیکسل تغییر یافته است. این مدل به خاطر فناوری پایین تر دوربین، قیمت کمتری نیز دارد. می توانید در راهنمای خرید موبایل های بین 1 تا 1.5 میلیونی دیجیاتو درباره این مدل اطلاعات به دست آورید.

از دیگر ویژگی های شاخص این تلفن می توان به باتری خوب و رابط کاربری HTC Sense اشاره کرد. HTC One M8 به قیمت 1 میلیون و 768 هزار تومان و مدل دو سیم کارته آن به قیمت 1 میلیون و 895 هزار تومان به فروش می رسد.

HTC Desire Eye

HTC-Desire-EYE

دیزایر آی یک چشم بزرگ در جلو دارد، تا ما آدم های خودشیفته بتوانیم بهتر خودمانیم را ببینیم و خودنگاره های (سلفی) زیباتری از خودمان بگیریم؛ 13 مگاپیکسل! رقم بزرگی است برای دوربین جلو، آن هم دوربین جلویی که فلش هم دارد!

چشم بزرگ تایوانی های از سخت افزار قدرتمندی هم بهره می برد. چیپ اسنپدراگون 801، 2 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای 2.3 گیگاهرتزی به خوبی از پس تمام کارها بر می آیند. دوربین اصلی نیز مانند دوربین جلو 13 مگاپیکسلی است و از فلش دوگانه (سفید و زرد) بهره می برد. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دیجیاتو از Desire Eye را بخوانید.

HTC این تلفن را در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم ساخته و موفق شده گواهینامه IPX7 را برای آن کسب کند. دیزایر آی به نظر تلفن مستحکمی می آید. ما هم در دیجیاتو بیکار ننشستیم و آن را در عمل آزمایش کردیم؛ آن را به باغ وحش بردیم و آقای فیل از رویش رد شد، آن هم چند بار! کمی آسیب دید اما هنوز خوب کار می کرد. می توانید در ادامه ویدیوی تست سقوط Desire Eye دیجیاتو را تماشا کنید:

HTC Desire Eye با قیمت 1 میلیون و 585 هزار تومان به فروش می رسد.

LG G3 32GB

lg_g3_india_launch

ال جی توانست یکی از بهترین تلفن های هوشمند سال قبل را بسازد؛ تلفنی که شاید تنها ایرادش بدنه پلاستیکی باشد. G3 موبایلی بی نقص در امکانات و عملکرد است که توانسته رضایت کاربران را از هر لحاظ جلب کند.

بزرگترین نوآوری G3 طراحی آن است که توانسته یک نمایشگر بزرگ ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ را در یک قاب کوچک جای دهد. حاشیه های کنار نمایشگر بسیار باریک هستند و نوآوری ال جی در این زمینه واقعاً ستودنی است. در نگاه اول ممکن است فکر کنید بدنه آن فلزی است اما در حقیقت پلاستیکی است که به شکل فلز برس خورده طراحی شده.

از دیگر امکانات ویژه G3 می توان دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن را نام برد که توانایی ضبط ویدئوهای ۴K را نیز دارد. این دوربین به فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز است که با آن می توانید عکس های زیبایی را در کمترین زمان ثبت کنید. G3 که از نسل چهارم شبکه موبایل پشتیبانی می کند، با داشتن چیپ اسنپدراگون ۸۰۱ با پردازنده چهار هسته ای ۲٫۵ گیگاهرتزی و 3 گیگابایت رم از سخت افزار قدرتمندی نیز بهره می برد و همه نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود. البته مدل 16 گیگابایتی آن دارای 2 گیگابایت رم است.

G3 همچنین از باتری قابل تعویض بهره می برد که بازدهی خوبی نیز دارد و می تواند تا حدود ۲ روز شما را همراهی کند.

LG G3 مدل 32 گیگابایتی با قیمت ۱ میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.

Nokia Lumia 930

930-1-jpg

لومیا 930 فرمانروای فعلی ویندوز فونی ها است و مایکروسافت نیز اعلام کرده که تا زمان عرضه ویندوز 10، پرچمدار دیگری عرضه نخواهد شد. بنابراین می توانید با خیال راحت به سراغ آن بروید. این دستگاه یک ویندوز فونی تمام و کمال است و کیفیت همیشگی نوکیا را به همراه دارد.

طراحی زیبای آن با ترکیب فلز و پلی کربنات جذابیتش را دو چندان کرده و از حاشیه های کمی نیز برخوردار است. نوکیا در این تلفن هوشمند از دوربین 20 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت با فناوری PureView و لنز کارل زایس استفاده کرده است. همچنین لومیا 930 از لرزشگیر اپتیکال بهره می برد که در مقایسه با دوربین گلکسی اس 6 [که دارای لرزگشیر اپتیکال است] هم عملکرد بهتری از خود نشان داد.

لومیا 930 دارای نمایشگر 5 اینچی AMOLED با فناوری ClearBlack نوکیا است که خوانایی آن زیر نور مستقیم خورشید را به شکل چشمگیری افزایش می دهد و با افزایش کنتراست، به تصاویر عمق می بخشد. پرچمدار فنلاندی که حالا بخشی از مایکروسافت شده اند دارای سخت افزار قدرتمندی نیز هست؛ چیپ اسنپ دراگون 800 به همراه پردازنده 4 هسته ای 2.2 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم عملکردی بی نقص از خود نشان می دهند.

اگر به دنبال تجربه بهترین ویندوزفونی هستید، این تلفن انتخاب مناسبی است. لومیا 930 به قیمت حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان در بازار موجود است.

Nokia Lumia 1520

large_NOK-A00015915-600

اگر لومیا 930 با نمایشگر 5 اینچی برایتان کافی نیست، لومیا 1520 با نمایشگر 6 اینچی را برای شما ساخته اند. این مدل دقیقاً از همان مشخصات لومیا 930 بهره می برد و تنها نمایشگر بزرگتری دارد.

لومیا 1520 به قیمت حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.

Apple iPhone 5S

crafts_101596

این مدل آیفون که به بیش از 1 سال پیش بر می گردد، از پشتیبانی خوب نرم افزاری اپل برخوردار است چرا که تلفن های 4 اینچی این شرکت با آیفون 5 اس به اوج خود رسیدند. این تلفن هوشمند از طراحی زیبا و کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و به خوبی در دست می نشیند.

آیفون 5 اس دارای دوربین 8 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت و پرسرعت است و همراهی خوب برای عکاسی خواهد بود. آیفون همواره به خاطر سیستم عاملش مورد ستایش بوده چرا که علی رغم محدودیت هایش، عملکردی روان و بی نقص را به همراه گنجینه عظیمی از اپلیکیشن های کاربردی ارائه می کند. آیفون 5 اس همچنین از حسگر اثر انگشت نیز بهره می برد.

می توان نقطه ضعف این موبایل را نمایشگر کوچک 4 اینچی آن دانست. در صورتی که با این مورد مشکلی ندارید و به دنبال خرید آیفون با قیمتی مناسب هستید، این مدل نیازتان را برطرف می کند. iPhone 5S با قیمت حدود 1 میلیون و 900 هزار تومان در بازار موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • sajed_rashidi
    sajed_rashidi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    1520 یه میلینو هشصد؟ هههه بابا اینجا یکو دویس، هرکی خواس بیاد اینجا بخره

    • Armin Abdi
      Armin Abdi | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

      کجا؟

  • احسان
    احسان | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

    اونایی که گوشی ویندوزی میخرن چه حوصله ای دارن! خوشبحالشون من که اصن نمیتونم باش کار کنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی