ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا در ویندوز 10 بیشتر با صدای شما آشنا می شود

افراد مختلف کلمات را به شیوه های گوناگونی تلفظ می کنند و نرم افزارهای تشخیص صدا نیز تا حدی می توانند آهنگ صدا و لهجه های متفاوت را از یکدیگر تشخیص دهند. اما برای آن دسته از افرادی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

افراد مختلف کلمات را به شیوه های گوناگونی تلفظ می کنند و نرم افزارهای تشخیص صدا نیز تا حدی می توانند آهنگ صدا و لهجه های متفاوت را از یکدیگر تشخیص دهند.

اما برای آن دسته از افرادی که لهجه غلیظی دارند، همه سیستم های تشخیص صدا سودمند واقع نمی شوند (مثلا یک فرد ایرانی را تصور کنید که قصد دارد کلمات Ship و Sheep را تلفظ کند).

خبر خوب برای شما اینکه ظاهرا کورتانا در ویندوز 10 قابلیت جدیدی را پیدا کرده و آن، توانایی اش برای یادگیری صدا و لهجه شماست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گزارش وبسایت WinBeta که بیلد 10036 ویندوز 10 را مورد بررسی قرار داده، یکی از امکانات جدید کورتانا توانایی آن در یادگیری و درک صدای کاربرانش است.

همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می کنید این دستیار صوتی از کاربر می خواهد چندین عبارت را بخواند، تا از این طریق دریابد که برخی کلمات مشخص چه تلفظ هایی می توانند داشته باشند.

پس از انجام این کار، کورتانا باید از لحاظ فنی این توانایی را داشته باشد که صدا و گفتار شما را راحت تر درک کند.

از جمله تغییرات دیگری که در دستیار صوتی یاد شده صورت گرفته می توان به افزایش سرعت عمل آن برای اجرای فرامین در مقایسه با بیلد قبلی اشاره نمود که بیش از اندازه کند عمل می کرد.

حالا در بیلد جدید ویندوز، به نظر می آید که این مشکلات مرتفع گشته اند و باید بگوییم که مایکروسافت رویکردی هوشمندانه را در قبال دستیار صوتی خود در پیش گرفته و سعی دارد که از این طریق عملکرد آن را روز به روز بهتر از قبل نماید.

گفته می شود که این شرکت همچنین طرح هایی هم برای آوردن کورتانا به iOS و دستگاه های اندرویدی دارد و اگر قابلیت یادگیری صدا بخشی از این برنامه باشد، می توان احتمال داد که این دستیار صوتی روزی رقبای دیگرش را از پای در آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

    خدا کنه انگلیسی با لهجه لری رو هم برای ما لرا بپذیره ;)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی