ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اگزینوس های بعدی به هسته های پردازشی توسعه یافته توسط سامسونگ مجهز می شوند؟

در آغاز سال جاری سامسونگ با به کارگیری چیپست اگزینوس ۷۲۴۰ در تلفن های هوشمند پرچمدار جدیدش، یک گام بزرگ را به منظور کاستن وابستگی اش به قطعات و سخت افزارهای تولیدی شرکت های شخص ثالث ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

در آغاز سال جاری سامسونگ با به کارگیری چیپست اگزینوس ۷۲۴۰ در تلفن های هوشمند پرچمدار جدیدش، یک گام بزرگ را به منظور کاستن وابستگی اش به قطعات و سخت افزارهای تولیدی شرکت های شخص ثالث برداشت.

بدین ترتیب کمپانی کره ای به سیاستی که طبق آن محصولات خانواده ی گلکسی خود را برای بازارهای مختلف با چیپست های گوناگون (اگزینوس و اسنپدراگون) عرضه می کرد خاتمه داد و تلاش نمود بیش از هر زمان دیگری به تکنولوژی ها و دستاوردهای خانگی اش متکی باشد. اما به نظر می آید این پایان ماجرا نیست و سامسونگ قصد دارد تا در ۲۰۱۶ حتی از آنچه که گفته شد نیز فراتر رود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تقریباً همگان می دانند که اگزینوس ۷۲۴۰ به صورت کامل توسط سامسونگ توسعه نیافته، در حالیکه این چیپست از تکنولوژی انحصاری FinFET چهارده نانومتری کره ای ها بهره می گیرد، در درون پردازنده اش هسته هایی مشغول به پردازش هستند که به وسیله ARM طراحی شده اند.

قبلاً منابع کره ای خبر داده بودند که نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس، Lee Jae-young، به مدیران اجرایی این شرکت صراحتاً گفته که باید توانایی های خود در زمینه ی طراحی را افزایش داده و علاوه بر تلفن های هوشمند، اجزا و قطعات سخت افزاری نیمه رسانای آنها نیز در داخل مجموعه توسعه داده شوند.

اکنون همین منابع افزوده اند که سامسونگ انتظار دارد در سه ماهه اول ۲۰۱۶ نتیجه ی این توسعه و خط مشی را در قالب هسته هایی انحصاری که برای چیپست هایش طراحی نموده مشاهده کند.

البته هنوز جزئیات آنچه که قرار است در قالب نتیجه به دست آید مشخص نیست، شاید غول تکنولوژی کره ای امید دارد تا تاریخ یاد شده کار تحقیق و توسعه پردازنده های جدید را خاتمه دهد، یا اینکه آنها را آماده ی تولید انبوه نماید. بعید هم نیست سامسونگ بخواهد در سه ماهه اول ۲۰۱۶ چیپست های مجهز به CPU های انحصاری خودش را معرفی و سپس آنها را در گلکسی S7 به کار بندد.

sammy-ap

سال گذشته گزارش دیگری نیز انتشار یافت که اشاره به توسعه ی GPU هایی انحصاری توسط سامسونگ داشت و قرار بود محصولات مجهز به این GPUها در ابتدای ۲۰۱۵ رونمایی شوند. هر چند این اتفاق تا کنون میسر نگشته ولی دور از ذهن به نظر نمی رسد در ابتدای ۲۰۱۶ شاهد معرفی چیپستی باشیم که پردازنده ی اصلی و گرافیکی آن هر دو حاصل تلاش خود کره ای ها باشند.

قبلاً گزارش های مختلفی اشاره کرده بودند که غول تکنولوژی کره ای تصمیم دارد حتی پس از عرضه ی گلکسی S6 نیز تا جای ممکن وابستگی اش به کوالکام را  کاهش دهد و حالا ظاهراً آنها به جد و با اراده ی راسخ در حال عملی کردن این موضوع هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی