ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترک پد لپ تاپ ها در ویندوز ۱۰ بسیار کاربرد پذیرتر از گذشته خواهد بود

مایکروسافت با جدیت در تلاش است تا عملکرد ترک پدها را در ویندوز ۱۰ بهبود بخشد. کمپانی مذکور پیش از این و در زمان عرضه ی ویندوز ۸ با همراهی اینتل، سعی نمود دقت ترک پدها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۰

مایکروسافت با جدیت در تلاش است تا عملکرد ترک پدها را در ویندوز ۱۰ بهبود بخشد. کمپانی مذکور پیش از این و در زمان عرضه ی ویندوز ۸ با همراهی اینتل، سعی نمود دقت ترک پدها را بیش از هر زمان دیگری بالا ببرد و اکنون می خواهد با افزودن ژست های حرکتی استاندارد به نسل بعدی سیستم عامل دسکتاپش، جهت کار راحت تر با لپ تاپ ها، کوشش های پیشین خود را به تکامل برساند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ویندوز ۱۰ ژست های حرکتی چند انگشتی گنجانده شده که با استفاده از آنها می توان به قابلیت های تازه این سیستم عامل همانند، مرکز اعلانات، دستیار صوتی کورتانا و یا دسکتاپ های مجازی دسترسی پیدا کرد. ناگفته نماند تا پیش از این بسیاری از کاربران ویندوز استفاده از ترک پدهای لپ تاپ را بسیار دشوار می دانستند و سعی می کردند از ماوس های جداگانه به جای آنها بهره گیرند.

از سوی دیگر و از آنجایی که قطعه ی یاد شده یکی از راه های استاندارد ورودی کامپیوتر محسوب می گردد، به صورت معمول این ضعف از جانب تولید کنندگان صنعت PC نیز نادیده گرفته می شد.

بر اساس ژست های حرکتی جدید در نظر گرفته شده برای ویندوز ۱۰، یک بار لمس ترک پد با سه انگشت سبب فعال گشتن کورتانا می شود و همین حرکت از طریق چهار انگشت مرکز اعلانات را در دسترس قرار می دهد. با حرکت دادن سه انگشت به سمت بالا می توانید دسکتاپ های مجازی را مشاهده کرده و سپس جا به جایی سه انگشت رو به پایین، مجدداً شما را به دسکتاپ باز می گرداند.

با این تفاسیر در آینده ای نزدیک و پس از سال ها انتظار، کاربران لپ تاپ های ویندوزی نیز همانند کامپیوترهای مک، احتمالاً تجربه ی بسیار بهتری از ترک پدهای خود به دست خواهند آورد و دیگر نیاز چندانی به ماوس جداگانه نخواهند داشت. البته اپل به توسعه دهندگان اجازه داده تا با دسترسی به ترک پد در نرم افزارهای خود، محصولاتی مبتنی بر ژست های حرکتی گوناگون عرضه نمایند. باید منتظر ماند و دید آیا مایکروسافت هم راهکاری مشابه را در اختیار این قشر می گذارد یا خیر.

windows10trackpad1.0

اهالی ردموند در نسل بعدی سیستم عامل خود برای تبلت ها نیز ژست های حرکتی لمسی را ساده سازی نموده اند و اکنون در ویندوز ۱۰ با کشیدن دست از لبه ی سمت چپ نمایشگر به سمت داخل، فهرستی از آخرین اپلیکیشن های استفاده شده به نمایش در می آید؛ همین عمل ولی از سمت راست مرکز اعلانات را فعال می کند.

در صورتیکه یک اپلیکیشن در وضعیت فول اسکرین باشد با جا به جایی دست از لبه پایین نمایشگر به بالا تکسبار در دسترس قرار می گیرد، و رخ دادن همین امر از سمت بالای صفحه نمایش نوار عنوان مخفی شده ی اپ را ظاهر و البته امکان بستن آن را فراهم می آورد.

بسیاری از بهبود های دیگر مربوط می شوند به قابلیت Continuum؛ امکانی که مایکروسافت آن را به منظور بهینه سازی کاربرد ابزارهای هیبریدی در وضعیت های مختلف پیاده سازی نموده است. این شرکت قابلیت مذکور را در نسخه های اخیر ویندوز ۱۰ مورد آزمایش قرار داده و گفته می شود در حال حاضر بهترین عملکردش را می توان در سرفس پرو ۳ مشاهده نمود که سیستم عامل با اتصال و جداسازی کیبرد به محصول مورد بحث، رابط های کاربری بهینه با هر وضعیت را ارائه می کند.

windows10trackpadgestures2.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • Mehdi_Khezri
    Mehdi_Khezri | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    این امکانات همین الان هم روی لب تاپ های ایسوس و اپل هست
    :/

  • sina
    sina | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    حقیقتا اگر بی طرف به قضیه نگاه کنیم حتی جسچرهاشم کپی از مک هستش ۳ انگشت بالا دسکتاپ و اینا که همش مکه با زدن ۳ انگشتم تو مک اون کلمرو define میکنه انصافا کپیه دیگه کلیک راست دو انگشتیم که اصن از خیلی وقت پیش رو مک بوده چون ترکپد کلیک راست و چپ نداشت

  • (رضا پناه)
    (رضا پناه) | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    فكر كنم ٩٠٪ افراد اينجا با مك كار نكردن نميدونن !!يك كپي خيلي تميز از مك رخ داده اينجا !!! پس بهتون حق ميدم منفي بديد :))

  • رضا
    رضا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    ولی چقدر طول کشید تا تونست کپی کنه اینا رو. قدیما سرعت عملش بیشتر بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی