ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید نوروزی دیجیاتو: بهترین تبلت های سال

سال نو زمان خوبی برای نو شدن است. بعضی ها تمایل دارند مبل ها را عوض کنند، پرده های جدید نصب کنند، فرش نو بخرند، اما ما گیک ها دوست داریم گجت هایمان رو نو ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

سال نو زمان خوبی برای نو شدن است. بعضی ها تمایل دارند مبل ها را عوض کنند، پرده های جدید نصب کنند، فرش نو بخرند، اما ما گیک ها دوست داریم گجت هایمان رو نو کنیم.

پیش از این با راهنمای خرید موبایل در خدمت شما بودیم و حالا می خواهیم با معرفی بهترین تبلت های سال، شما را برای خرید یک تبلت مناسب راهنمایی کنیم.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Samsung Galaxy Tab S

SM-T800NTSABTU-353218-0

گلکسی تب اس سامسونگ با طراحی زیبا، ظریف، نمایشگر شگفت انگیز و سخت افزار قدرتمند یکی از بهترین تبلت های موجود در بازار است. هر دو دستگاه تنها 6.6 میلی متر ضخامت دارند و وزن آن ها 298 و 467 گرم است که بسیار سبک محسوب می شود. سامسونگ کیف مخصوصی را هم برای این تبلت ساخته که از طریق دو حفره پشت دستگاه متصل می شوند.

نمایشگر Super AMOLED این سری تبلت سامسونگ واقعاً شگفت انگیز است و چشمانتان از دیدنشان سیر نمی شوند. این تبلت در دو اندازه 8.4 و 10.5 عرضه شده که هر طیفی را پوشش می دهد. گلکسی تب اس سیم کارت می خورد و از شبکه 4G نیز پشتیبانی می کند.

این تبلت دارای چیپ Exynos 5 Octa 5420 سامسونگ است که از 8 هسته پردازشی با فرکانس 1.3 (4 هسته) و 1.9 گیگاهرتز (4 هسته) بهره می برد و عملکرد خوبی را از خود ارائه می دهد. البته به دلیل رزولوشن بالا و پوسته سنگینی که سامسونگ بر اندروید پوشانیده، گاهی اوقات کمی لگ مشاهده می شود. مقایسه دیجیاتو بین گلکسی تب اس 8.4 و آیپد مینی 2 را بخوانید.

اگر به فکر خرید تبلت اندرویدی هستید، گلکسی تب اس بدون شک بهترین گزینه خواهد بود. مدل 8.4 اینچی از 1 میلیون و 430 هزار تومان و مدل 10.5 اینچی از 1 میلیون و 720 هزار تومان به فروش می رسند.

Samsung Galaxy Tab 4

galaxy-tab4-7-0

سری گلکسی تب به تبلت های میان رده و پایین رده سامسونگ اختصاص دارد. این تبلت ها نسبت به سری گلکسی تب اس ظرافت کمتری دارند و از نمایشگر معمولی با رزولوشن 800x1280 بهره می برند. پردازنده آن ها 4 هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز است و 1.5 گیگابایت رم نیز دارند.

سری گلکسی تب در اندازه های 7، 8 و 10.5 اینچ و در مدل های معمولی و سیم کارت خور عرضه شده و قیمت آن ها از حدود 550 هزارتومان (مدل 7 اینچی 8 گیگابایت) شروع می شود.

 Samsung Galaxy Tab Note 10.1 2014 و Galaxy Tab Pro

samsung-galaxytab-2014-1210

اگر قصد دارید از تبلت استفاده حرفه ای تری داشته باشید، گلکسی تب نوت و گلکسی تب پرو شاید بتوانند نیاز شما را برآورده کنند. گلکسی تب نوت 10 اینچی از سخت افزاری مشابه گلکسی تب اس بهره می برد با این تفاوت که در نمایشگر 1600x2560 پیکسلی آن، به جای Super AMOLED، پنل Super Clear LCD به کار رفته است. این تبلت قلم S Pen را نیز دارد که از حساسیت بالایی برخوردار است.

گلکسی تب پرو نیز مشخصاتی مانند گلکسی تب نوت دارد و فقط نمایشگر آن به 12.1 اینچ افزایش یافته تا فضای بیشتری برای کارهای حرفه ای تر مانند تایپ کردن، اپلیکیشن های گرافیکی و ...در اختیار شما بگذارد. البته این مدل قلم ندارد.

گلکسی تب نوت با قیمت 1 میلیون و 440 هزار تومان در بازار موجود است. گلکسی تب پرو نیز با قیمتی حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد و البته نسبت به دیگر تبلت های سامسونگ کمیاب است.

iPad Air 2 و iPad mini 3

iPadAir2_all_colours_sgyl-5j

آیپد دستگاهی است که تبلت را معنا کرد و آن را وارد زندگی مردم کرد. گنجینه عظیم نرم افزاری اپل این دستگاه را بسیاری کاربردی ساخته و از نظر کیفیت و کاربردی بودن اپلیکیشن ها، هیچ سیستم عامل و تبلتی دیگری به پای آیپد نمی رسد.

همانطور که از اپل انتظار می رود، بدنه آیپد کیفیت ساخت بالایی دارد و از آلومینیوم ساخته شده است. در نسل جدید آیپد، اپل آن را به حسگر اثر انگشت و دوربین با کیفیتی مجهز کرده. نمایشگر آیپد نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و با رزولوشن 1536x2048، کیفیت مطلوبی را ارائه می کند، هر چند به پای نمایشگر گلکسی تب اس سامسونگ نمی رسد.

البته آیپد مینی 3 نسبت به ایر 2 از نظر سخت افزاری ضعیف تر است و از چیپ A7 اپل، رم 1 گیگابایت و دوربین 5 مگابایتی بهره می برد. در مقابل، آیپد ایر 2 دارای چیپ A8X اپل، 2 گیگابایت رم و دوربین 8 مگاپیکسلی است. هر دو مدل از حسگر اثر انگشت و چیپ مخصوص حسگرهای حرکتی M8 بهره می برند. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دیجیاتو از آیپد ایر 2 را بخوانید.

اگر بودجه کافی برای خرید جدیدترین مدل های آیپد را ندارید، می توانید به سراغ مدل های قبلی یعنی iPad Air و iPad mini 2 بروید که آن ها هم مشخصات قابل قبولی دارند و از پشتیبانی خوب نرم افزاری اپل بهره مند هستند.

iPad Air 2 از 1 میلیون و 590 هزار تومان (16GB Wi-Fi) و iPad mini 3 از 1 میلیون و 370 هزار تومان در رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی در بازار موجود هستند.

Asus FonePad 2014

asus_fonepad_fe170cg_dual_sim

سری فون پد ایسوس به تبلت های میان رده این شرکت اختصاص دارد و امکاناتی خوب را با قیمتی مناسب ارائه می کند. این تبلت ها از پردازنده های سری Atom Z اینتل بهره می برند و عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند به طوری که در بررسی دیجیاتو از مدل FonePad 7 FE375CG، این دستگاه توانست امتیازی در حد پرچمدارهای اندرویدی کسب کند. همچنین فون پد از رابط کاربری ویژه ایسوس که امکانات جالبی دارد برخوردارند.

نمایشگر این سری از نوع IPS LCD است و ایسوس فناوری خاصی در آن به کار برده که می توانید غلظت رنگ ها را افزایش دهید تا حالتی مانند Super AMOLED پیدا کند. این سری از اسپیکرهای استریوی با کیفیت نیز برخوردار است و می توانید برای گوش دادن به موسیقی روی آن حساب کنید.

ایسوس تأکید زیادی روی اپلیکیشن دوربین فون پد دارد و می گوید از نظر نرم افزاری حسابی روی آن کار کرده است. در عمل نیز دوربین 5 مگاپیکسلی FonePad 7 عملکرد مطلوبی دارد به ویژه آن که در نور کم و بدون فلش می تواند تصاویر خوبی ثبت کند. این سری دارای باتری غیر قابل تعویض است و در رنگ های مختلفی عرضه شده. این سری هم از نظر کیفیت ساخت و هم از نظر امکانات در سطح مطلوبی قرار دارند و با قیمت مناسبشان، ارزش خرید آن ها بالا است.

فون پد 7 اینچی مدل FE170CG به قیمت 459 هزار تومان، مدل 7 اینچی 16 گیگابایت FE375CG به قیمت 665 هزار تومان و مدل 8 اینچی 16 گیگابایت FE380CG به قیمت 768 هزار تومان به فروش می رسند.

Asus Transformer Book T100

ASUS_Transformer_Book_T100_1175947

ترنسفورمر بوک T100 تبلتی است مناسب افرادی که به دنبال خرید یک تبلت ویندوزی با قیمت مناسب و جایگزین کردن آن با لپ تاپ خود هستند. البته سخت افزار این تبلت تنها امکان انجام دادن امور سبک مانند وبگردی، تولید محتوا با نرم افزارهایی همچون آفیس و ... را می دهد. ترنسفورمر بوک T100 از پردازنده اینتل اتم با چهار هسته 1.33 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم بهره می برد. در پشت آن نیز یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی وجود دارد.

این تبلت دارای نمایشگری 10 اینچی با رزولوشن 1280x800 است و اندازه کوچک آن، حمل و نقلش را آسان می کند. ترنسفورمربوک T100 دارای یک داک کیبورد است که علاوه بر آسان کردن عملیات تایپ، عمر باتری را افزایش می دهد و یک سری پورت مانند USB به دستگاه اضافه می کند که باعث افزایش بهره وری دستگاه می شود.

ترنسفورمر بوک T100 که با ویندوز 8.1 عرضه شده، با قیمت 1 میلیون و 430 هزار تومان (به همراه کیبورد و هارد 500 گیگابایتی) به فروش می رسد.

Microsoft Surface Pro 3

Nyx_111

معمولاً نمی توان تبلت را جایگزین لپ تاپ کرد اما این یکی را می شود. سرفیس پرو با داشتن پردازنده سری Core i اینتل، از سخت افزار قدرتمندی بهره می برد و به دلیل پیچیدگی ساخت آن و جای دادن سخت افزاری قدرتمند در چنین بدنه ای باریک و ظریف، از آن به عنوان شاهکار مهندسی یاد می شود. نمایشگر 12 اینچی آن نیز با رزولوشن 2160x1440 از کیفیت خوبی برخوردار است.

جنس بدنه آن از آلیاژ منیزیم است و مایکروسافت دشواری های زیادی را برای ساختن چنین بدنه شگفت انگیزی متحمل شده. سرفیس پرو دارای یک کیبورد-کاور نیز هست که می توانید به راحتی آن را به یک لپ تاپ تبدیل کنید و در هر جا و هر مکانی به انجام کارهای حرفه ای و تولید محتوا بپردازید. سرفیس 790 گرم وزن دارد و این مقدار به همراه کیبورد به 1.1 کیلوگرم می رسد.

سرفیس پرو 3 دارای قلم استایلوس، دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری Full HD و هارد SSD است و یک دستگاه همه فن حریف به شمار می رود. اگر به دنبال دستگاهی حرفه ای هستید و بودجه اش را هم دارید، در خرید این آن شک نکنید.

سرفیس پرو 3 از 2 میلیون و 740 هزار تومان (بدون کیبورد) به فروش می رسد.

HTC Nexus 9

N9-grid1-1600

سری محصولات نکسوس گوگل همواره به خاطر کیفیت ساخت بالا، اندروید خالص و پشتیبانی ویژه گوگل از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند. ساختن نکسوس جدید گوگل اینبار بر عهده تایوانی های خوشنام بوده و آن ها توانسته اند تبلتی در خور نام نکسوس بسازند؛ اگرچه بدنه آن پلاستیکی است اما کیفیت ساخت بالایی دارد.

نکسوس 9 از چیپ تگرا K1 انویدیا به همراه پردازنده Denver با دو هسته پردازشی 2.3 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت بهره می برد و به راحتی از پس تمامی امور بر می آید. اندروید 5 آبنبات چوبی خیلی روان و بدون مشکل در آن اجرا می شود و هماهنگی خوبی بین سخت افزار و نرم افزار وجود دارد.

نمایشر 8.9 اینچی IPS این تبلت با رزولوشن 1563x2048 تصویر خوبی را به نمایش می گذارد. دوربین 8 مگاپیکسلی آن نیز که قادر است با کیفیت Full HD فیلم برداری کند، در مجموع تصاویری با کیفیت مطلوب ثبت می کند. از ایراداتی که به نکسوس 9 وارد است، عمر باتری کمتر آن نسب به رقبا و عدم پشتیبانی از کارت حافظه است. برای اطلاعات بیشتر، بررسی دیجیاتو از نکسوس 9 را بخوانید.

با این وجود اگر به دنبال تجربه اندروید خالص و بهره مندی از پشتیبانی ویژه گوگل هستید، نکسوس 9 تبلتی خوش ساخت و خوش قیمت است. نسخه 16 گیگابایتی وای فای این تبلت، با قیمت 1 میلیون و 430 هزار تومان در بازار موجود است. البته مدل سیم کارت خور آن نیز عرضه شده که به سختی یافت می شود.

Sony Xperia Z3 Tablet Compact

20140905T052430

تبلت زد 3 کامپکت جدی ترین رقیب گلکسی تب اس سامسونگ است. این تبلت سبک طراحی OmniBalance سونی را دنبال می کند و بدنه آن را فلز و شیشه تشکیل داده است. کیفیت ساخت نقطه برتری این تبلت بر گلکسی تب اس است.

این تبلت از سخت افزار قدرتمندی نیز بهره می برد. چیپ اسنپدراگون 801 با 3 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای 2.5 گیگاهرتزی، به راحتی از پس تمامی امور بر می آیند. نمایشگر 8 اینچی Full HD آن نیز مانند دیگر محصولات سونی تصویر بسیار خوبی ارائه می کند و نسبت به نمایشگر گلکسی تب اس سامسونگ رنگ ها را طبیعی تر نشان می دهد.

تبلت زد 3 کامپکت از دوربین 8 مگاپیکسلی سونی بهره می برد و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار نیز مقاوم است. تنها ایرادی که می توان به این تبلت گرفت، نامناسب بودن رابط کاربری آن برای استفاده در حالت تبلت است. به نظر می رسد سونی دقیقاً همان رابط کاربری موبایلش را بزرگ کرده و در اینجا قرار داده است. بررسی دیجیاتو از Xperia Z3 Tablet Compact را بخوانید.

تبلت اکسپریا زد 3 کامپکت با قیمت 1 میلیون و 785 هزار تومان در بازار موجود است.

LG G Pad

LG-G-Pad-10

ال جی مانند استراتژی تلفن های هوشمندش، در تبلت ها نیز بازار میان رده ها را هدف گرفته است. این سری از چیپ اسنپدراگون 400 به همراه 1 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز بهره می برد. جی پد در سه اندازه 7، 8 و 10 اینچی عرضه شده و از ویژگی های خوب آن، می توان دوام بالای باتری و قیمت خوبش را نام برد.

در مقابل کیفیت ساخت این تبلت تعریف چندانی ندارد و بهتر است قبل از خرید، مقایسه ای بین جی پد و سری فون پد ایسوس داشته باشید. همچنین می توانید بررسی دیجیاتو از جی پد 7 اینچی و جی پد 10.1 اینچی را مطالعه کنید.

G Pad از 415 هزار تومان (مدل 7 اینچی) تا 705 هزار تومان (مدل 10 اینچی) به فروش می رسد.

Lenovo S6000

81R5K8ToUGL._SL1500_

برای آن ها که به دنبال خرید یک تبلت بزرگ با کمترین قیمت هستند. لنوو S6000 تبلتی 10 اینچی است که در رده تبلت های اقتصادی قرار می گیرد و با کمترین قیمت، امکانات نسبتاً مناسبی را ارائه می کند.

سخت افزار این تبلت را 1 گیگابایت رم و پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز تشکیل داده اند که بر روی چیپ مدیاتک نصب شده اند. نمایشگر 10.1 اینچی آن نیز از رزولوشن 800x1280 پشتیانی می کند و با داشتن پنل IPS تصاویر قابل قبولی را متناسب با قیمتش ارائه می کند. همچنین قابلیت نصب سیم کارت و مکالمه را نیز دارد.

این تبلت دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز هست که البته با کیفیت VGA فیلم می گیرد و نباید روی فیلم برداری آن حساب کنید. تبلت S6000 برخلاف دیگر محصولات لنوو، آن کیفیت ساخت بالا را ندارد و مراقبت زیادی را می طلبد. در هر صورت، انتخاب مقرون به صرفه ای است.

مدل 16 این تبلت با قیمت 879 هزار تومان به فروش می رسد.

Lenovo A3000

lenovo-tablet-ideatab-a3000-black-front-back-2

این مدل از نظر مشخصات مشابه S6000 است با این تفاوت که نمایشگر آن به 7 اینچ کاهش پیدا کرده. تبلت لنوو A3000 با قیمت 525 هزار تومان در بازار موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • RBMSCPSAJ
    RBMSCPSAJ | ۱۶ آبان ۱۳۹۴

    آقا یه سوال مهم که وقت زیاد ندارم برای جوابش لطفا سریع یکی جواب بده که اطلاعاتش بالا باشه. لطفا کسایی که تبلت اندرویدی و یا ای او اسی میگیرن جواب ندن. ناراحت نشن ولی پول تو جوب ریختن. من الان میخام یه lumia 950 xl بگیرم و یه تبلت ویندوزی خوب. به نظرتون تبلت ایسوس رو با لومیا بگیرم یا لومیا نگیرم به جاش تبلت سرفس ۳ بگیرم. خواهشا سریع پاسخ بدین و نظرتون رو توضیح بدین. ممنون.

  • کیانا
    کیانا | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    ببخشید تبلت لنوو ۶۰۰۰اصلا خوب نیست من الان دارم همش هنگه تازه تصویر خوبی هم ندارهتبلت فقط سامسونگ و اپل

  • abas
    abas | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

    بهترين تبلت galaxy tab s 8.4 هستش من باهاش تو نمايشگاه كار كردم براي يه لحظه محو صفحه نمايش ميشيد
    البته تكنولوژي تريلومينس سوني هم فوق العادس
    دركل بايد منتظر galaxy tab s2 موند

  • Behrooz_sayyar
    Behrooz_sayyar | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

    اقا تورو خدا یکی راهنمایی کنه asus T100 واسه کارهای برنامه نویسی جواب میده یا نه...کسی تا حالا روش تست کرده؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی