ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰، بدون مرورگر اسپارتان عرضه می گردد

مایکروسافت امروز نسخه پیش نمایش جدیدی از ویندوز ۱۰ را ارائه کرد؛ این نسخه البته در روزهای گذشته به بیرون درز کرده و در فضای مجازی برای دانلود نیز قرار گرفته بود. پیش نمایش قبلی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۰:۱۲

مایکروسافت امروز نسخه پیش نمایش جدیدی از ویندوز ۱۰ را ارائه کرد؛ این نسخه البته در روزهای گذشته به بیرون درز کرده و در فضای مجازی برای دانلود نیز قرار گرفته بود.

پیش نمایش قبلی تقریبا دو ماه پیش به کاربران عرضه گشته بود و مایکروسافت در تلاش است تا به شکل منظم، این نوع از نسخه ها را به کاربران رسانده تا بتواند نظرات آنها را در نسخه ی اصلی ویندوز ۱۰، اعمال نماید.

مایکروسافت پیشتر وعده داده بود که در این نسخه، شاهد حضور اسپاران،‌ جانشین اینترنت اکسپلورر باشیم اما متاسفانه، در پیش نمایش تازه نیز خبری از این مرورگر نخواهد بود و در این زمینه، شرکت مورد بحث نتوانسته به وعده اش عمل کند. بدون اسپارتان، نسخه ی جدید صرفا یک بروز رسانی بسیار کوچک برای وضعیت ظاهری ویندوز ۱۰ است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کلید استارت حالا شفاف شده و میتوان پایین آن را نیز دید؛ قابلیت کشیدن و رها کردن اپلیکیشن ها و منظم نمودن آنها نیز به نسخه جدید افزوده شده است. در دسکتاپ مجازی یا virtual desktop نیز حالا می توان اپلیکیشن ها را کشیده و در هر دسکتاپ که تمایل دارید رها سازید. دسکتاپ مجازی در بخش نوار وظیفه قرار گرفته و همین امر موجب کاهش گیج شدن کاربران در خصوص استفاده از این ویژگی جدید می گردد.

windows10cortana1_1020.0

کورتانا در نسخه قبلی نیز حضور داشت اما صرفا در ایالات متحده می شد از آن استفاده کرد؛ در نسخه ی جدید، این دستیار صوتی در کشورهای چین، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز در دسترس است. Gabe Aul، یکی از مسئولان بخش ویندوز مایکروسافت در این خصوص می گوید:‌ «کورتانا یک ویژگی بسیار جدید برای ویندوز است، از همین رو، تلاش داریم تا هر چه سریع تر، باگ های مربوط به آن را کاهش داده و امکانات بیشتری را نیز به آن اضافه کنیم.»

مایکروسافت همچنین سرعت اتصال ویندوز به شبکه های بیسیم Wi-Fi را نیز افزایش داده است. نرم افزار Photos هم از طرف دیگر دست خوش تغییرات و بهبود هایی گشته که از آنها می توان به اضافه شدن یک کاشی زنده برای تصاویر OneDrive و پشتیبانی از فرمت RAW  اشاره داشت. غول نرم افزاری همچنین پشتیبانی از قلم های هوشمند را نیز در نسخه ی پیش نمایش جدید ارتقا داده است.

input-panel.0

Gabe Aul با وبسایت Verge نیز به گفتگو نشسته و در خصوص نسخه ای که در روزهای پیش لو رفته، گفت که آن نسخه، چیزی نیست که امروز شاهدش هستید. آن نسخه صرفا یکی از انتخاب های ما برای نهایی شدن و انتشار بود که البته همچنان باگ های زیادی در آن دیده می شد و رفع نشده بودند، اما در این پیش نمایش رسمی (10041)، می توانید از قابلیت های بیشتری بهره گرفته و شاهد اختلالات کمتری نیز باشید.

وی همچنین در خصوص انشار غیرقانونی 10036 می گوید که مایکروسافت اصلا از وضعیت پیش آمده خشنود نیست زیرا ۱۰۰۳۶ به هیچ عنوان به اندازه ۱۰۰۴۱ قادر به گرازش باگ ها نبوده و در مجموع هم مایکروسافت نمی تواند به باگ های رخ داده دسترسی داشته باشد، در نتیجه استفاده ی کاربران از این نسخه برای مایکروسافت بی فایده است. از سوی دیگر ۱۰۰۴۱ به شکل قانونی انتشار یافته و در صورت رخ دادن هر گونه مشکل برای استفاده کنندگان، بازخوردها برای شرکت یاد شده ارسال می گردند و در نسخه های بعدی نیز به طور کامل شاهد رفع آن مشکلات خواهیم بود.

به نظر می رسد شرکت مذکور قصد دارد به چرخه عرضه ی نسخه های پیش نمایش سرعتی بالاتر دهد و به شکل ماهانه، دست کم یکی از آنها را در اختیار کاربران مشتاق بگذارد؛ آنچنان که Aul می گوید، احتمال اینکه در یک ماه شاهد عرضه چند پیش نمایش باشیم نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • saeid
    saeid | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    دوستان میدونم بی ربطه ولی تا الان کسی این هکینتاش یا هرچیزی

    • Alborz_Team
      Alborz_Team | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

      من نصب کردم .:D

      • saeid
        saeid | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

        چ جوریه؟ روی خود پی سی یا ماشین مجازی؟
        چند تا سایت دیدم ولی نمیدونم چه جوریه! روش نصبش و ....

  • Mostafaa Sarvari
    Mostafaa Sarvari | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    سلام
    دوستان یه لینک دانلود میدین؟ میخوام نصبش کنم ببینم چطوری!
    میشه استفاده کرد یا کلا منصرف بشم؟

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۸ اسفند ۱۳۹۳

    نچ نچ من میخوام نسخه فاینالو آپدیت کنم آخه مایکردسافت قولشو بهم داده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی