ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش: هیدئو کوجیما کونامی را ترک کرده است

پس از شایعات بسیار، به نظر می رسد که مغز متفکر سری Metal Gear Solid، هیدئو کجیما از شرکت کونامی به طور کل جدا شده است. بر اساس گزارشی که گیم اسپات منتشر کرده است، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

پس از شایعات بسیار، به نظر می رسد که مغز متفکر سری Metal Gear Solid، هیدئو کجیما از شرکت کونامی به طور کل جدا شده است.

بر اساس گزارشی که گیم اسپات منتشر کرده است، کوجیما و بسیاری از افراد کلیدی استودیو وی، Kojima Production دیگر در لیست کارکنان کونامی قرار ندارند و پس از پایان پروژه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، آن ها کاملا از کونامی جدا خواهند شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس این گزارش، کوجیما در کونامی به صورت قراردادی کار می کند و دیگر کارمند شرکت نیست. گمانه زنی ها از آنجایی شروع شد که یک سایت جدید برای MGSV شروع به فعالیت کرد و همه نشانه های حضور کوجیما از آن حذف شد. مشابه این اتفاق بر سر اکانت کوجیما پروداکشن آمد. نه کونامی و نه کوجیما این موضوع را تائید یا تکذیب نکرده اند.

کونامی در بیانیه ای اعلام کرده: "Konami Digital Entertainment از جمله آقای کوجیما به توسعه و پشتیبانی محصولات متال گیر ادامه می دهند."

گیم اسپات می گوید منبعی داخلی از کوجیما پروداکشن به سایت گفته که "بعد از اتمام MGSV، آقای کوجیما و مدیران کونامی را ترک خواهند کرد. آن ها می گویند قراردادشان در ماه دسامبر به اتمام می رسد".

علت این امر مشخص نیست اما گیم اسپات می گوید مشکلات بر سر قدرت است. گویا کونامی قدرت کافی را در اختیار کوجیما و تیم اش قرار نمی دهد که در امر بازاریابی مشارکت کنند.

MGS V قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود. علاوه بر این، کوجیما و دل تورو، کارگردان مشهور سینما، در حال کار روی نسخه ای جدید از سایلنت هیل هستند که در تابستان گذشته با اسم رمز P.T معرفی شد. مشخص نیست خروج کوجیما از کونامی چه تاثیری بر ساخت این بازی خواهد داشت.

البته، کوجیما اعتبار بالایی هم میان اهالی رسانه ندارد و به نوعی می توان وی را چوپان دروغگوی صنعت بازی خواند. از معرفی جنجال برانگیز MGS V: TPP و P.T. گرفته تا ژانگولرهای دوران جوانی اش. وی علاقه خاصی به سر کار گذاشتن رسانه ها دارد. وی بارها اعلام کرده بود که دیگر متال گیر نمی سازد اما هر بار نسخه ای جدید معرفی شد. چندی پیش نیز وی اعلام کرده بود که Metal Gear Solid V: The Phantom Pain آخرین متال گیر وی خواهد بود.

بنابراین موضوع، بسیاری معتقدند که کوجیما این بار دو هفته زودتر به استقبال 1 آپریل رفته. البته واقعا بعید به نظر می رسد که کوجیما بخواهد در سطح کلان و مدیریتی شوخی هایش را ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

    بهتر اصللن این یارو چیکارهست

  • BuBo
    BuBo | ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

    این Hideo Kujima یه پوستر بازی داشت زده بودیم تو دفتر زیرش اسمشو نوشته بود Hideo Kujima Game بعد یکی از دوستان حرفه ایمون گفت، دیوونه ها اشتباه نوشتن، من درجا فهمیدم چی میگه بلند زدم زیر خنده، گفتم غزیزم اون video نیست، اسمه طرفه، Hideo kujima game نه video kujima game

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی