ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنرانی روز: زبان اندام شما در شکل گیری شخصیت تان مؤثر است

تد یک سازمان غیر انتفاعی است که تمام تلاش خود را صرف گسترش ایده های قابل توجه افراد نموده و معمولا آنها را به صورت صحبت های کوتاه (18 دقیقه یا کمتر) در سایتش منتشر می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

تد یک سازمان غیر انتفاعی است که تمام تلاش خود را صرف گسترش ایده های قابل توجه افراد نموده و معمولا آنها را به صورت صحبت های کوتاه (18 دقیقه یا کمتر) در سایتش منتشر می کند.

این برنامه در سال 1984 میلادی به عنوان نوعی کنفرانس آغاز به کار کرد و در آن به موضوعاتی نظیر فناوری، سرگرمی و طراحی پرداخته شد و امروزه این سخنرانی ها هر موضوعی را در بر می گیرند و به 100 زبان زنده دنیا ارائه می شوند.

ما نیز در نظر داریم که در ایام نوروز، هر روز یکی از ویدیوهای منتخب TED را منتشر نماییم. در ادامه قصد داریم شما را با نظرات جالب خانم امی کادی در مورد زبان اندام آشنا کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

امی کادی در سال های 2012، 2014 و 2015 در کنفرانس های تد سخنرانی کرد. او در دانشگاه های پرینستون، هاردواد و بولدر کولورادو تحصیل کرده و در حوزه هایی چون روانشناسی اجتماعی، قدرت و اثرگذاری، رفتار غیر کلامی و ارتباطات تخصص دارد.

تحقیقات او روی زبان اندام نشان می دهد که انسان با تغییر دادن نحوه قرار گیری بدن می تواند تصور دیگران در مورد خود و حتی ترکیبات شیمیایی بدنش را هم تغییر دهد.

او می گوید که بر اساس تحقیقاتش، مردم می توانند با نگاه کردن به یک ویدیوی سی ثانیه ای بدون صدا از گفتگوی بیمار و پزشک، به خوب بودن کار پزشک و اینکه آیا فرد دوباره پیش او می رود یا خیر پی ببرند.

زبان اندام بر نگاه افراد نسبت به ما اثر می گذارد و در عین حال می تواند نوع نگرش مان نسبت به خود را هم تغییر دهد. امی کادی در این ویدیو نشان می دهد که چگونه «علامت قدرت» و ژست اعتماد به نفس (حتی زمانی که چنین حسی نداریم) می تواند سطوح تستوسترون و کورتیزول مغز را تحت تأثیر قرار داده و حتی شانس موفقیت انسان را بالا ببرد.

به گفته او یکی از ژست هایی که چه انسان و چه حیوانات در زمان احساس قدرت یا موفقیت می گیرند این است که دستان خود را بالا می برند و جالب است بدانید که حتی افراد نابینا هم پس از پیروزی چنین کاری را انجام می دهند.

او می گوید در مقابل، زمانی که انسان احساس ضعف دارد سعی می کند که دستانش را به یکدیگر نزدیک کرده و خودش را جمع کند و دوست ندارد که با هیچ فردی برخوردی داشته باشد و این مسأله در میان انسان ها و حیوانات مشترک است.

معمولا زمانی که انسان با فردی قدرتمندتر از خود که دستانش را باز کرده روبرو می شود، همان کار را تکرار نمی کند و در عوض برای نشان دادن ضعیف بودن خود برعکس آن کار را انجام می دهد.

نکته دیگری که کادی در حرف هایش به آن اشاره کرد این است که زنان در مقایسه با مردان بیشتر احساس کم توانی و ضعف می کنند و برای نمونه زمانی که در یک کلاس، جمعی از مردان و زنان حضور دارند و سوالی مطرح می شود، مردان دست خود را به طور کامل بالا می برند در حالی که در خانم ها اینگونه نیست.

او می گوید وقتی انسان لبخند می زند نوعی احساس شادی در او به وجود می آید و اگر به اجبار مجبور به خندیدن شود هم باز احساس شادی در وی ایجاد می شود. در مورد موفقیت هم همینگونه است؛ به بیان دیگر اگر انسان تعمدا هم دستان خود را به نشانه قدرت و اعتماد به نفس بالا ببرد، همین احساس در وی ایجاد خواهد شد.

همانطور که ذهن انسان بر بدنش اثر می گذارد، بدن هم می تواند ذهن انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • مهدی محمودی
    مهدی محمودی | ۳ فروردین ۱۳۹۴

    لطفا لینک دانلود هم اضافه کنید

  • علی
    علی | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    زیرنویس لطفا

    • عبدالحسین شفیعی پور کرمانی
      عبدالحسین شفیعی پور کرمانی | ۴ فروردین ۱۳۹۴

      علی جان از طریق لینک منبع که بری زیرنویس فارسی رو هم می‌شه انتخاب کرد

  • TROOL
    TROOL | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    مطلب خوبی بود

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱ فروردین ۱۳۹۴

    سایت خوبیه ولی باید در نظر داشت که حرف هایی که در این سخنرانیها گفته میشن نباید به عنوان قانون(یا هرچی) بهشون نگاه کرد چون در اصل عقیده ها و نگاه افراد سخنران هستش و شاید در اصل برای شما کاربردی نداشته باشه ولی در کل خیلی عالیه و چند تا ایرانی هم سخنرانی داشتن
    مازیار ایرانی - دردسرهای ایرانی آمریکایی بود
    http://download.ted.com/talks/MazJobrani_2010G-480p-fa.mp4
    خانم شیرین نشاط و آقای تریتا پارسی و کله گنده های دیگه هم بیل گیتس - ملیندا گیتس و استیو جابز و...

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۱ فروردین ۱۳۹۴

      مازیار جبرانی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی