ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیا بلک بری به یک کمپانی صرفاً نرم افزاری بدل خواهد شد؟

در حالیکه سهم فروش تلفن های هوشمند بلک بری از بازار به کمتر از ۵ درصد رسیده، John Chen مدیر عامل این کمپانی ممکن است در روزهای آتی پیش رو با تصمیم گیری های بسیار سختی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۴

در حالیکه سهم فروش تلفن های هوشمند بلک بری از بازار به کمتر از ۵ درصد رسیده، John Chen مدیر عامل این کمپانی ممکن است در روزهای آتی پیش رو با تصمیم گیری های بسیار سختی مواجه گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هفته ی پیش، گزارشی از جانب موسسه ی آماری Morgan Stanley انتشار یافت که بر طبق آن گفته می شد ظرف سه ماهه ی جاری تنها ۸۰۰۰ دستگاه از دو مدل اسمارت فون بلک بری پاسپورت و بلک بری کلاسیک فروش رفته اند.

باید به خاطر داشت که هر دوی این مدل ها توسط یکی از اصلی ترین و بزرگترین اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده یعنی AT&T نیز در دسترس کاربران قرار داشته اند و با توجه به این نکته، فروش پایین ذکر شده در آمار Morgan Stanley حکایت از شرایطی بسیار نامطلوب برای کمپانی کانادایی دارد.

James Faucette، از همین شرکت آماری (Morgan Stanley) می افزاید، بلک بری تنها برای اینکه قدری بتواند حجم فشار مالی موجود بر خود را کاهش دهد باید تا سال ۲۰۱۶ حداقل ۲ الی ۳ میلیون عدد بلک بری کلاسیک را به فروش برساند، رقمی که با توجه به وضعیت کنونی تقریباً دست نیافتی به نظر می رسد.

سه ماهه ی مالی پیشین کانادایی ها درآمدی ۷۹۳ میلیون دلاری داشتند که البته این رقم نسبت به سال قبلی و در بازه ای مشابه افتی ۳۳ درصدی را نشان می داد. کمپانی مذکور برای بهبود شرایط سعی کرد به ارائه ی ابزارها و خدمات پیام رسانی منحصر به فرد و ایمن خودش که احتمال حملاتی از نوع "مرد میانی" را به صفر می رسانند بپردازد و آنها را در قالب یک پلتفرم عرضه نماید.

یکی از نکات جذاب این پلتفرم به کارگیری شیوه ی رمزنگاری قدرتمند BES 12 بود که امکان استفاده از ابزار پیام رسان مورد بحث را بر روی گستره ی وسیعی از موبایل ها همانند آیفون و ابزارهای مبتنی بر اندروید و ویندوز فون نیز امکان پذیر می نمود.

Chen، مدیر عامل بلک بری می گوید شرکتش می تواند در سال مالی ۲۰۱۶، تنها از طریق سرویس ها و خدمات نرم افزاری که ارائه می کند درآمدی ۵۰۰ میلیون دلاری را کسب نماید. این گفته ها و برخی نشانه های دیگر به باور عده ای از کارشناسان نشان از بدل گشتن کمپانی مذکور به یک شرکت نرم افزاری با تمرکز بر توسعه ی ابزارهایی برای ارتباطات امن دارند.

بلک بری اخیراً ضمن همکاری با سامسونگ و IBM ‌از تبلت جدیدی با عنوان SecuTablet‌ پرده برداشته که با قیمتی ۲۳۸۰ دلاری مشتریان شرکتی و اهالی کسب و کار را هدف گرفته. این تبلت قرار است با کمک نرم افزاری که به وسیله ی Secusmart (کمپانی خریداری شده توسط بلک بری در تابستان گذشته) توسعه یافته یکی از بالاترین سطوح امنیت را به کاربرانش ارائه نماید، تا جایی که گفته می شود می توان به راحتی و با خیالی آسوده اسناد محرمانه دولتی را بر روی آن نگهداری نمود.

همچنین بعید نیست با توجه به توانایی های کمپانی کانادایی مورد بحث، آنها تلاش نمایند تا محصولات امن دیگری را نیز به تولید برسانند. ولی مسئله در اینجاست که بلک بری فعلاً درآمد چندانی کسب نمی کند و منابع مالی آنها نیز هر روز ضعیف تر می شوند.

فایننشیال تایمز گمان می برد این شرکت سعی خواهد کرد یک موبایل پرچمدار دیگر با صفحه کلید فیزیکی QWERTY را به بازار عرضه کند و در صورتیکه این گجت نیز فروش موفقی نداشته باشد شاید مدیرعامل آن، John Chen،  تصمیم بگیرد برای همیشه تولید سخت افزار را به فراموشی سپرده و کمپانی خود را بدل به یک پیشرو در صنعت نرم افزارهای امن نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • masi
    masi | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    حیف واقعا بلک بری نتونه گوشی تولید کنه . من تا زمانی که بلک بری نخریده بودم نظر مساعدی نسبت بهش نداشتم ولی الان که یکی از کاربر های بلک بری هستم دوست دارم گوشی بعدیم یکی از پرچمدار هاش باشه . خیلی خوش ساخت و با کیفیت گوشی هاش . با سیستم عاملشم خیلی حال کردم

  • TROOL
    TROOL | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    میشه اغا میشه

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۳ فروردین ۱۳۹۴

    من به عنوان ی کاربرِ اندروید اینو راحت میتونم بگم که الان همه گوشیهای اندرویدی هستن جز چندتا گوشی با سیستم‌عامل دیگه که بعضیهاشون اپهای اندروید رو هم ساپورت میکنن!!!
    خب معلومه وقتی همشون اندرویدی هستند نوددرصد از امکاناتشون یکین، و کلا برای اونایی که برنامه‌ها و فلسفه متفاوتی ندارند، ضرره!
    و بلکبری مشکلش اینه که این دو مدلش موفق نبوده، حتی برای کسایی که امنیت گوشی براشون مهمه!! و این موقعیت موقتی هستش ک اگر میخواد این مشکلات بوجود نیاد بهتره بره سراغ فبلت یا تبلت نه گوشیهای کوچولو!!!! و اگر میخواد از کیبوردش استفاده کنه، توی تبلت تجربه جالبی میشه!!!

  • Amirdz
    Amirdz | ۳ فروردین ۱۳۹۴

    ویندوزفون نباشه نمی خوام دنیاش باشه.

    • Mohamad Ir@nI
      Mohamad Ir@nI | ۳ فروردین ۱۳۹۴

      هر هر هر

    • AK_007
      AK_007 | ۳ فروردین ۱۳۹۴

      تر تر تر

  • bahram
    bahram | ۳ فروردین ۱۳۹۴

    امیدوارم که اینجوری نشه.بلک بری حیفه
    ______________________
    در سایه ایزد تبارک
    عید همگی بُود مبارک :)

مطالب پیشنهادی