ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت: عینک گوگل هنوز زنده است

وقتی گوگل فروش عینک خودش را در ماه ژانویه متوقف کرد بسیاری از افراد متصور شدند که توسعه ی این گجت مانند بسیاری از پروژه های دیگر اهالی مانتین ویو به دلایلی خوب یا بد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

وقتی گوگل فروش عینک خودش را در ماه ژانویه متوقف کرد بسیاری از افراد متصور شدند که توسعه ی این گجت مانند بسیاری از پروژه های دیگر اهالی مانتین ویو به دلایلی خوب یا بد کنسل شده است.

اما حالا مدیر اجرایی این شرکت یعنی اریک اشمیت اظهار داشته تکنولوژی که در پس عینک گوگل قرار دارد بسیار حائز اهمیت بوده و متوقف کردن توسعه ی آن یک اشتباه بزرگ به حساب می آید، از همین رو برنامه های مرتبط به تکمیل گلس به دستان تونی فادل، بنیانگذار و مدیر کنونی کمپانی Nest، سپرده شده تا آن را در آینده "برای کاربران آماده ی استفاده نماید".

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین رابطه اشمیت صراحتاً به وال استریت ژورنال می گوید: "ما تنها به برنامه ی Explorer خاتمه دادیم و رسانه ها این اقدام را به منزله ی کنسل شدن پروژه ی گلس برداشت کردند، که این امر ابداً صحیح نیست."

وی می افزاید: "گوگل کمپانی است که بر مبنای پذیرفتن انواع و اقسام ریسک ها پایه نهاده شده و اکنون نیز هیچ دلیلی وجود ندارد که در مورد گلس راه دیگری را اتخاد کنیم، از ریسک هایش بترسیم و به عمر آن خاتمه دهیم."

او در پایان صحبت هایش یادآور می شود که عینک یک پلتفرم پایه و بسیار مهم برای گوگل محسوب می گردد و هم اکنون مانند سال های پیشین اتومبیل های خود ران، احتیاج به زمان و تحقیق و توسعه بیشتر دارد تا به ثمر نشیند. اینگونه اظهار نظر در مورد توقف گلس مانند این است که چون هنوز اتومبیل های خودران برای عموم قابل استفاده نیستند بسیار سریع از آنها نا امید شده و به کارشان خاتمه دهیم.

دسامبر سال گذشته میلادی گزارش هایی انتشار یافت که بر مبنای آنها گفته می شد گوگل قصد دارد یک نسخه ی ارزان تر از عینک خودش را آماده ی عرضه به بازار نماید. همچنین در این گزارش ها آمده بود که اهالی مانتین ویو با اینتل برای توسعه گجت پوشیدنی مورد بحث وارد همکاری شده اند و ضمن پیاده سازی یک طراحی جدید و بهینه برای آن، عمر باتری اش را نیز بهبود بخشیده اند.

با نگاهی به شایعات و اخبار می توان دریافت هنوز گوگل مسیر طولانی را برای بدل کردن عینک اش به یک گجت ارزشمند و کاربردی در پیش رو دارد ولی اظهار نظرهای اخیر اشمیت بیانگر این هستند که کمپانی مذکور خودش را نسبت به توسعه ی این محصول متعهد دانسته و ابداً قصد متوقف کردن آن را ندارد.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    قرمزززززززززز..............................

  • ســـــــــپهــــــــر
    ســـــــــپهــــــــر | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    به نظرم هیچوقت به عنوان یه پلتفرم همه گیر نمیشه
    بلکه تکامل پیدا میکنه به شکل لنز و اون انقلاب واقعیه!

  • poory_gamer
    poory_gamer | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    واضحه که گلس چیز بسیار آینده نگرانه ایه اما همیشه مهمترین رکن مشتری اینه:
    ارزش خرید در برابر قیمت

  • Gublin
    Gublin | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    دیجیا گلس نگون بخت نمیرد هرگز / مرده آن است که پیوسته به يادش باشی!!!!!! (برای مصرع دوم کاملاً از قابلیت حدس کلمات کیبورد استفاده شده!) :D

    • TROOL
      TROOL | ۴ فروردین ۱۳۹۴

      به به چقدر زیبا :-D

مطالب پیشنهادی