ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل خبر از تحول ساختار دوربین در آیفون های بعدی می دهد

اپل به تازگی پتنتی را از خود به ثبت رسانده که به واسطه آن می شود انتظار داشت که عملکرد دوربین در آیفون های بعدی، دستخوش تغییر شود. پتنت جدید در راستای جذب نور بیشتر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اپل به تازگی پتنتی را از خود به ثبت رسانده که به واسطه آن می شود انتظار داشت که عملکرد دوربین در آیفون های بعدی، دستخوش تغییر شود. پتنت جدید در راستای جذب نور بیشتر از محیط است و به آیفون کمک می کند تا در محیط های کم نور نیز عکس های با کیفیتی را از خود بر جای بگذارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با این پتنت بیشتر آشنا شویم.

screen shot 2015-03-24 at 10.23.30

بنابر آنچه که در پتنت جدید مشخص است، اپل قصد دارد به جای استفاده از یک سنسور، ساختار جدیدی را جهت جمع آوری اطلاعات تصویر به کار بندد.

این ساختار، تشکیل شده از چند آینه و لنز است که نور دریافتی از محیط را به سه قسمت تقسیم کنند. در مرحله بعدی نور ها به سمت سه سنسور جداگانه و منحصر به فرد، فرستاده می شوند.

تکنولوژی جدید، به اپل اجازه می هد تا در مقایسه با دوربین های تک سنسوره، از پیکسل های بیشتری استفاده نماید و بدین ترتیب تحول بزرگی را در کیفیت تصاویر ایجاد نماید.

همچنین باید اشاره کرد که آینه های به کار رفته در ساختار جدید، می توانند در نقش لرزشگیر اپتیکال نیز ظاهر شوند. با استفاده از OIS، لرزش های کوچک دست گرفته می شود و تصاویر با وضوح بیشتری به ثبت می رسند.

بد نیست بدانید که هم اکنون شرکت های دوربین سازی مطرحی از تکنولوژی مشابه در دوربین های فیلم برداری حرفه ای خود استفاده می کنند. کانن، فیلیپس، پاناسونیک و ... از جمله این شرکت ها به شمار می روند.

هرچند این پتنت خبر از آینده ای هیجان انگیز برای دوربین های آیفون می دهد، اما باید در نظر داشت که همه پتنت های کوپرتینو به مرحله اجرا نمی رسند و بعضا سال ها پس از ثبت، مورد استفاده قرار می گیرند.

حال باید منتظر ماند و دید که تیم کوک چه زمانی نسبت به استفاده از این برگ برنده در محصولات خود، احساس نیاز می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۴ فروردین ۱۳۹۴

    هنوز هیچ دوربین گوشی رو مثل نوت ۴ و لومیا ۱۵۲۰ ندیدم باهاش کار کردم انصافا عالیه حالا منتظر اس ۶ هستم تا ببینم سامسونگ چقد کیفیتو بیشتر کرده و آیا بازم بزام جذابه یا نه ، اینجور که من خوندم چیزی شبیه التراپیکسل اچ تی سی هستش

    • M.A
      M.A | ۵ فروردین ۱۳۹۴

      همین طور که می فرمایید واقعا کیفیت عکسای نوت 4 عالیه البته عکس های ایفون هم خوبه ولی اون گرمی رو نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی