ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ساعت های لوکس اندرویدی موفق می شوند؟ کلید در دستان آیفون است

همانطور که هفته پیش نیز در خبرها خواندید اینتل و گوگل می خواهند با همراهی کمپانی Tag Heuer که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد یک ساعت هوشمند تحت اندروید پوشیدنی را به تولید برسانند. قیمت این محصول هنوز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

همانطور که هفته پیش نیز در خبرها خواندید اینتل و گوگل می خواهند با همراهی کمپانی Tag Heuer که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد یک ساعت هوشمند تحت اندروید پوشیدنی را به تولید برسانند.

قیمت این محصول هنوز مشخص نیست ولی آنطور که از شنیده ها بر می آید با گجتی گرانقیمت روبرو خواهیم بود که از دسته ی محصولات پوشیدنی هوشمند پیرو دنیای مد خارج شده و وارد دنیای ساعت های لوکس می گردد.

نکته در اینجاست که اگر ساعت مذکور می خواهد واقعاً قیمتی مشابه سایر تولیدات Tag Heuer داشته باشد، لازم است بپذیرد که کلید موفقیتش در سازگاری با آیفون خلاصه می گردد؛ امکان یا قابلیتی که این روزها خبری از آن در اندروید پوشیدنی نیست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

iOS کمپانی اپل و همینطور اندروید شرکت گوگل سهم برابری از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارند، اما در میان اقشار کاربران پلتفرم کوپرتینویی ها با افرادی که محصول اهالی مانتین ویو را بر روی موبایل های خود برگزیده اند، تفاوت هایی وجود دارد که حائز اهمیت هستند.

صاحبین آیفون در قیاس با همتایان اندرویدی شان معمولاً شرایط مالی بهتری دارند و برای خرید گجت ها حاضرند هزینه ی بیشتری را بپردازند. هر چند شاید این حقیقت به مذاق عده ای خوشایند نباشد، ولی تحقیقات مختلف صورت پذیرفته نیز متاسفانه آن را تائید می کنند، برای مثال می توان به این نقشه از توییت های کاربران در ایالات متحده رجوع نمود که نشان می دهد در مناطق غنی تر آمریکا مردم آیفون را بر نمونه های اندرویدی ترجیح داده اند.

Regular-TAG-Heuer-Carrera-watches-1

بدیهی است این گفته ها بدان معنا نیستند که همه ی دارندگان اسمارت فون های اندرویدی شرایط مالی بسیار فوق العاده ای ندارند زیرا تعداد کسانی که موبایل های پرچمدار و گرانقیمت تحت پلتفرم مذکور را تهیه می کنند کم نیستند، ولی حقایق اقتصادی نشان می دهند آیفون داران عمدتاً از درآمد مناسب تری برخوردار بوده و حاضرند هزینه های بزرگ تری نیز صورت دهند.

این آمارها به وضوح ذکر می نمایند کدام دسته از افراد علاقه مند به تکنولوژی بیشتر می توانند خواهان محصولات لوکس باشند و البته نباید از یاد برد که ساعت تحت اندروید پوشیدنی Tag Heuer نیز دقیقاً یک گجت لوکس است.

در شرایط معمول و همانند سایر محصولات مشابه، این ساعت نیز برای اینکه اولین بار بوت شود نیازمند اتصال به یک ابزار اندرویدی است و در ادامه هم بدون همراهی گجتی که در راه اندازی اولیه سهیم بوده کارایی چندانی نخواهد داشت.

وقتی ساعت خود را به تلفن هوشمند اندرویدیتان متصل نمودید رسماً می توانید نخستین اسمارت واچ Tag Heuer را تجربه کنید، اما تفاوت آن با سایر مدل های دیگری که تحت پلتفرم پوشیدنی گوگل ارائه شده اند در چیست؟ پاسخ این پرسش در قیمت لحاظ می گردد؛ شما تنها یک محصول گران تر با نرم افزاری که تجربه ی کاربری احتمالا همانند دیگر ساعت های بازار ارائه می نماید را به دست کرده اید.

با این تفاسیر خریداران باید واقعاً علاقه مند با ابزارها و گجت های لوکس باشند و اکنون می توان این پرسش را مطرح نمود که چه تعداد تلفن هوشمند اندرویدی گرانقیمت در دست کاربران وجود دارند که با ساعت یاد شده جفت شوند؟ و چند نفر از صاحبین چنین تلفن هایی می خواهند اسمارت واچی با صرف هزینه ای بالا بخرند؟

TAG_HEUER_-_Aquaracer_2013_Presse_release_evolution

اگر Tag Heuer دستاورد خودش را به اکوسیستم اندروید محدود کند آنطور که شواهد نشان می دهند با قشر اندکی از کاربران که پتانسیل خرید این اسمارت واچ را دارند روبرو می شود. هواداران خود برند سوئیسی مسلماً از یک ساعت خوش ساخت که تکنولوژی هم با آن ادغام شده استقبال می نمایند ولی جامعه ی آیفون داران به خاطر محدودیت پلتفرمی، شانه های خود را بالا انداخته و منتظر عرضه ی ساعت هوشمند فعلی و یا بعدی اپل باقی می مانند.

LG در فروش یک ساعت ۳۰۰ دلاری تحت اندروید پوشیدنی با مشکل مواجه است، آیا Tag Heuer می تواند با شرایط کنونی به موفقیت دست یابد؟

شرکا و همکاران کنونی گوگل حتی در شرایط فعلی نیز برای فروش ساعت های تولیدی شان با چالش هایی روبرو هستند. مثلاً ال جی در انگلستان به صورت رسمی به افرادی که از اپراتور مخابرتی Vodafone تلفن هوشمند G Flex 2 را تهیه نمایند یک عدد ساعت هوشمند G Watch R‌ به رایگان هدیه می دهد. یکی از اولین نشانه ها در مورد فروش نرفتن یک محصول و انباشه شدن آن در انبار، ارائه ی رایگان آن بوسیله ی شرکت تولید کننده و به همراه کالایی دیگر است که فروشش قطعی به حساب می آید.

بالا بردن کلاس و قیمت محصولات، دستاوردی خوشایند محسوب می گردد، ولی این دستاورد زمانی به ثمر می نشیند که تولیدات شما به دنیایی با مرزهایی مشخص محدود نشده باشند.

تا به اکنون شاهد این بوده ایم که یک توسعه دهنده موفق شده بین ساعت موتو ۳۶۰ خود و آیفون ارتباط ایجاد نماید؛ خبر مورد اشاره نشان می دهد که گوگل در صورتیکه بخواهد به راحتی می تواند اندروید پوشیدنی را به پلتفرم iOS متصل کند و اگر این اتفاق تا به اکنون رخ نداده تنها عاملش سیاست های درونی کمپانی ساکن مانتین ویو بوده است.

ظاهراً فعلاً Tag Heuer تنها همکار گوگل در زمینه تولید ساعت های گرانقیمت و رده بالا است. این روزها برندهای لاکژری دچار چالش بزرگ و تازه ای شده اند و آنهم چیزی نیست به جز جذب مشتریان و مخاطبان جوان تر و البته کلید رفع این مشکل را نیز در دنیای تکنولوژی و تولید محصولات هوشمند یافته اند. مثلاً گوچی به تازگی و برای غلبه کردن بر مسئله یاد شده با خواننده و آهنگساز معروف ویل.آی.ام وارد همکاری گشته تا یک دستبند سلامتی هوشمند را به تولید برساند.

با زیاد گشتن تعداد ساعت های هوشمند لوکس تحت پلتفرم پوشیدنی گوگل، به یقین معضل محدود بودن این گجت ها به جامعه ی کاربران اندرویدی بیشتر به چشم خواهد آمد و البته با بزرگتر شدن مشکل مذکور شاید دیوار کشیده شده بین آیفون و اندروید wear سریعتر فرو بریزد.

IMAG0223

کارشناسان صنعت مورد بحث نیز این مسئله را تائید می نمایند و پیش بینی می کنند گوگل به زودی از مواضع سخت گیرانه اش عقب نشینی نماید، حتی شایعاتی وجود دارد که بر اساس آنها گفته می شود در جریان کنفرانس Google I/O که خرداد ماه امسال برگزار می گردد قابلیت اتصال اندروید پوشیدنی به آیفون رسماً رونمایی خواهد شد و در صورتیکه چنین گردد برندهای لوکس برای تولید اسمارت واچ های اندرویدی رقابتی تازه را آغاز می نمایند.

ساعت لوکس Tag Heuer به آیفون نیاز دارد و شاید اپل واچ نیز به کاربران اندرویدی احتیاج پیدا کند.

چنانچه پیش بینی ها فوق الذکر جامعه ی واقعیت به خود گیرند تنها مسئله ی باقی مانده قانع کردن کاربران و ارائه ی دلایلی موجه برای خرید محصولات است، کاری که به باور بسیاری حتی اپل هم پس از برگزاری دو کنفرانس ویژه نتوانست به خوبی از عهده اش بر بیاید.

البته نباید فراموش کرد اسمارت واچ کوپرتینویی ها هم شرایطی مشابه را دارد آنها نیز درهای خود را به روی تلفن های هوشمند اندرویدی بسته اند و تنها امیدوارند شرایط مالی بهتر کاربرانشان سبب فروش مقبول نسخه های لوکس گجت تازه شان گردد. اما آیا دیگر نسخه های تولیدی در قیاس با همتایان اندرویدی خود که توان اتصال به آیفون را هم دارا شده اند باز مورد استقبال قرار می گیرند یا خیر، پرسشی است که پاسخش را باید بر عهده ی گذر زمان بگذاریم.

گوگل ضمن همکاری با Tag Heuer تلاش دارد پیش از آنکه دیر شود از بدل گشتن اپل به تنها برند لوکس دنیای تکنولوژی جلوگیری کند، ولی برای اینکه نبردی برابر را تجربه نماید چاره ای ندارد جز گشودن درهای پلتفرمش به روی کاربران آیفون. این قشر از صاحبان تلفن های هوشمند می توانند کلید پیروزی مانتین ویویی ها باشند و البته اپل هم باید با این واقعیت که ممکن است به کاربران موبایل های اندرویدی نیاز پیدا کند کنار بیاید و آماده باشد تا دیر یا زود راه چاره ی آن را عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    فرض کن ساعت 10 هزار دلاری رو طرف با هواوای سینک کنه چه شود :))

  • TROOL
    TROOL | ۶ فروردین ۱۳۹۴

    کلید که دست ر.ح.نیه

  • amir hosein
    amir hosein | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    وقتی برای داشتن یه ساعت هوشمند باید گوشی هوشمند داشته باشی عملا خرید ساعت اشتباهه چون نیازی بهش نداریم این ساعت ها فقط نیاز کاذب رو ایجاد میکنن

    • Mohamad Ir@nI
      Mohamad Ir@nI | ۵ فروردین ۱۳۹۴

      حرفت رو باید با آب طلا نوشت تابلو کرد زد پرتاب کنی توی صورت تمام کسایی که ساعت هوشمند میسازن مخصوصا تیم کوک.

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    The Verge ;-)

  • H A M E D
    H A M E D | ۵ فروردین ۱۳۹۴

    خیر. سوال بعدی :|

    اندروید ویر برندس. اما وقتی که آزادی عملش به اندازه اندروید روی گوشی ها برسه

    • نوید
      نوید | ۵ فروردین ۱۳۹۴

      من پیشنهاد میکنم قابلیت پرواز رو هم براش بزارن دیگه حتما برنده میشه!

      • بهداد
        بهداد | ۶ فروردین ۱۳۹۴

        باحال گفتی

مطالب پیشنهادی